• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Vardagskör Vipern för tillfället. Dyrt att pendla 5 mil varje dag i den... Och helt ärligt inte så värst spännande.
Hoppas man får ordning på BMWn snart så man kan åka den kälken istället. Tar ju död på denna fantastiska känsla att köra Vipern när man pendlar med den...
IMG_20190607_202917.jpg

Du verkar ha väldigt mycket problem med din BMW. Du har inte funderar på en Mercedes? Yrkesförarnas förstaval.

Du verkar ha väldigt mycket problem med din BMW. Du har inte funderar på en Mercedes? Yrkesförarnas förstaval.

I bilens försvar så är det en väldigt bra bil.
Jag har precis bytt allt i framvagnen på den eftersom den var slut och det var inga konstigheter. Mycket gedigen och bra konstruktion och bultar av fenomenal kvalitet.

Nu fixar jag den hemska reperationen som tidigare ägare utfört vid någon mindre kollision med något hårdare än en bmw.
IMG_20190608_100311.jpg

Enda anledningen varför jag inte ballat ur och eldat bilen till grunden är därför att trots alla jävla problem hela tiden, så är det en genuint bra bil rakt igenom. Synd bara Att jag köpte Sveriges sämsta exemplar...

Inte min definition på en bra bil. :cool:

Fast den är 15 år gammal.
Och trots att inget av det jag gör är ett måste eftersom egentligen fortfarande fungerar och går igenom besiktning, så gör jag det ändå.

Jag hade kunnat utan problem fortsatt köra den så som den var om jag ville. Detta gäller även problemet med växellådan som jag fixade förra året.

Fast den är 15 år gammal.
Och trots att inget av det jag gör är ett måste eftersom egentligen fortfarande fungerar och går igenom besiktning, så gör jag det ändå.

Jag hade kunnat utan problem fortsatt köra den så som den var om jag ville. Detta gäller även problemet med växellådan som jag fixade förra året.

Dina problem påminner mig om min gamla 528iA E39 som var ett bottenlöst hål att ösa pengar i. Detta var cirka 10-11 år sen och jag ryser fortfarande vid tanken. Precis allt gick sönder, det var som att någon tryckte på en destruktionsknapp. Sen var det E39-sjukan med vibrationer som jag trots byte av komplett framvagn inte fick ordning på.

Dina problem påminner mig om min gamla 528iA E39 som var ett bottenlöst hål att ösa pengar i. Detta var cirka 10-11 år sen och jag ryser fortfarande vid tanken. Precis allt gick sönder, det var som att någon tryckte på en destruktionsknapp. Sen var det E39-sjukan med vibrationer som jag trots byte av komplett framvagn inte fick ordning på.

Jag hoppas jag slipper skruva den efter detta.
Annars vettefan alltså. Kia Stinger vore trevligt om man hade råd med :D

• Like
Reactions: Zed
Lite porrig med den karossfärgen och röda inredningen. Hade mao hellre sett ett helguldsur på handleden!

Mest passande vore nog en day-date med slapp president-länk. Tyvärr saknas en sådan i lådorna. Inte för att jag inte försökt. Har till och med skaffat en tavla (svart) för den dag jag hittar rätt klocka. Funkar det med en guld-daytona på läder eller är det för mesigt?

27392664420_72aef86b84_b.jpg

Om det är för mesigt - kanske om jag byter tillbaka till originaltavlan?

6881226288_c6dcee17c7_b.jpg

Jag blir så osäker. Känner att jag behöver hjälp här... ;)

Senast ändrad:
Mest passande vore nog en day-date med slapp president-länk. Tyvärr saknas en sådan i lådorna. Inte för att jag inte försökt. Har till och med skaffat en tavla (svart) för den dag jag hittar rätt klocka. Funkar det med en guld-daytona på läder eller är det för mesigt?

27392664420_72aef86b84_b.jpg

Om det är för mesigt - kanske om jag byter tillbaka till originaltavlan?

6881226288_c6dcee17c7_b.jpg

Jag blir så osäker. Känner att jag behöver hjälp här... ;)
Helst hade jag velat se en 70-80-talare med integrerad gubbig guldlänk. Daytonan är lite väl modern. Sedan är ju en isad gulddaytona aldrig fel, vilket en flightmaster inte heller är iofs. Jag har gubbstekarklockor men saknar bilen, en dag så!

Hur sitter bakhjulet i hjulhuset?

Kan nog inte säga det bättre än @M.L. säger ovanför. Som standarden säger....

Tog bilden utanför skytteklubben med mobilen för att skicka till pappa så han fick se nya fälgarna, men bättre bilder garanteras inom kort.

Under de fyra månader som leveranstiden var har jag alltid tänkt att vi beställde "lill-SUV"-en, men den känns stor som fan för mig som bara haft tvådörrarsbilar modell lägre tidigare. Tio cm bredare än en Nissan Q. Tur att vi fick bytt parkeringsplats i garaget!!

Kan nog inte säga det bättre än @M.L. säger ovanför. Som standarden säger....

Tog bilden utanför skytteklubben med mobilen för att skicka till pappa så han fick se nya fälgarna, men bättre bilder garanteras inom kort.

Under de fyra månader som leveranstiden var har jag alltid tänkt att vi beställde "lill-SUV"-en, men den känns stor som fan för mig som bara haft tvådörrarsbilar modell lägre tidigare. Tio cm bredare än en Nissan Q. Tur att vi fick bytt parkeringsplats i garaget!!
Dvs att framhjulet sitter lägre ut i hjulhuset än hjulet där bak?

Dvs att framhjulet sitter lägre ut i hjulhuset än hjulet där bak?
Menar du "längre ut", för på den bilden jag ser är det väldigt svårt att bedöma höjdförhållande mellan hjulen? Däremot kan det nog se ut som att framhjulet sticker ut mer än bakhjulet, men även detta är svårt att avgöra på bilden.

Menar du "längre ut", för på den bilden jag ser är det väldigt svårt att bedöma höjdförhållande mellan hjulen? Däremot kan det nog se ut som att framhjulet sticker ut mer än bakhjulet, men även detta är svårt att avgöra på bilden.
Var ju precis därför jag frågade? Var nyfiken hur passningen i hjulhusen blev.

Missuppfattade nog också. :)

Nej, fälgarna är perfekta mot karossen, originalfälgar beställda från England. Leasar bil-fan och enligt leasingkontraktet var man tvungen att ha original... Tittade på 21", men var nog dyrt med 20".

Mobilbild gör inte bilen rättvisa. Tycker den är snygg, för att vara en SUV!

Missuppfattade nog också. :)

Nej, fälgarna är perfekta mot karossen, originalfälgar beställda från England. Leasar bil-fan och enligt leasingkontraktet var man tvungen att ha original... Tittade på 21", men var nog dyrt med 20".

Mobilbild gör inte bilen rättvisa. Tycker den är snygg, för att vara en SUV!
Just hjulpassningar är lite intressant. Vi vet alla hur conceptbilar har sett ut, stooora hjul som sitter tight i hjulhusen. Produktionsbilarna har klart mindre hjul och hela bilen är högre. Prestandavarianterna har större hjul och tightare passning. Man vet mao vad folk vill ha, men ger det bara till de dyraste bilarna. Så originalpassning är jag inte så intresserad av utan mer hur hjulen faktiskt sitter jämfört med det ideal jag tror jag vet hur det skall se ut. Själv kör jag därför runt med för stora hjul då jag tycker det ser bättre ut.

JSjälv kör jag därför runt med för stora hjul då jag tycker det ser bättre ut.
Vad menar du? Att "för stora hjul" fyller ut din bils skärmar bättre? Isf är jag med dig då det ser hemskt ut med för stort avstånd mellan skärm och hjul! Däremot är alldeles för stora hjul till en bil en styggelse! Jag hoppas och tror att du lagt dig på rätt sida om denna gräns!:) Bilder?

Rulldiametern är för stor.
83D821A1-0D21-454B-818C-FEEC13AFE4DA.jpeg
6A041187-5B5F-4817-A40C-3C22B64E6CAE.jpeg
E0F22A2E-89F9-4D66-9864-CADA136DA782.jpeg
6494AAB1-2A65-46E3-B632-39A5A3629A7F.jpeg
Dina "för stora hjul" (jag tror faktiskt att du ska börja kalla de "bättre anpassade hjul":)) passar jättebra utseendemässigt (f**k rulldiametern, liksom;)) Men originalhjulen är alltså betydligt mindre på denna modell? (Jag har noll koll på vad rulldiameter är, även om jag kan gissa mig till vad det är, så häng mig inte för detta...)

Tillbaka
Topp