1.
Bra att han erkände.
2.
Hur kan man råka göra en sådan sak?
Har folk ingen kontroll över sina egna rörelser??? Ok om det finns en sjukdomsbild involverat, men det är ett skumt beteende rent generellt.
Många tycker inte att buckliga bilar är ett problem och öppnar regelbundet sina dörrar mot andra bilar utan att bry sig det minsta.
I min ungdom var en Alfetta GT min sommarbild och var lackad svart och fin.
Var på en tillställning där man fick parkera ute på ett fält och ställde mig en bit ifrån alla andra.
Ser på håll att en bubbla till min förvåning parkerar nära trots att det finns hektar att parkera på och slår upp dörren så den studsar på min bil.
Springer dit men den unga tjejen hinner försvinna bland folk.
Och ja, det är ett märke på min dörrspegel.
Bara att vänta och efter ett tag kommer tjejen fram till bilen och jag frågar artigt varför hon öppnat sin dörr mot min bil så det blivit ett märke.
Hon svarar aggressivt att så inte är fallet men jag säger att jag ju såg ju det?
Absolut inte säger hon, det är från något annat.
Inte bara otrevlig men antagligen ganska korkad ochså.
Jag ber henne öppna dörren och säger innan att hennes dörr kommer att passa på hundradelens millimeter mot märket när hon sätter sig i förarsätet.
Hon gör så och självklart passar hennes dörr och märket perfekt ihop.
Då byter hon fot och hävdar att ett litet märke inte spelar någon roll.
Då ville jag säga vad jag tycker om lögnare men informerade henne istället om hur mycket mindre bilen är värd med skadan och hur mycket en omlackning av en dörr kostar.
Då böjer hon sig fram till min förvåning och börjar skrapa med nageln på märket och se på fan det var hennes vita VW färg som fastnat på min bil och inte min grundfärg som tittat fram!
I min ilska hade jag inte tittat närmare.
Gick sen att rubba osynligt.