• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

BadkarsPiraten

Vacheron
För att bidra med något kul i tråden istället för onödiga diskussioner så får ni en bild från i lördags.
Hade lite Viper träff hemma hos mig :cigar:
IMG_20190617_082753.jpg
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Fortsätter på sportbilstemat :)

F6EF5847-6AFD-4982-BC33-5D8953AF55F7.jpeg

Diggart!

Lite skumt då om jag inte fattat fel, så är väl det där bland de minst gillade 911orna? Var inte det den första vattenkylda?
För jag tycker den är snyggast. Alla efter den har blivit så tråkiga och ser likadana ut. Den där sticker ut, kanske som en kniv i ögat på Porsche fantaster?
Såg en sådan i GT3 (?) format här om veckan, fantastiskt bullig, tjock och brutal!
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Diggart!

Lite skumt då om jag inte fattat fel, så är väl det där bland de minst gillade 911orna? Var inte det den första vattenkylda?
För jag tycker den är snyggast. Alla efter den har blivit så tråkiga och ser likadana ut. Den där sticker ut, kanske som en kniv i ögat på Porsche fantaster?
Såg en sådan i GT3 (?) format här om veckan, fantastiskt bullig, tjock och brutal!

Korrekt.
Karossgeneration 996 MK1. Första vattenkylda.

Brukar nog räknas till de mindre omtyckta, jag gillart. Borde få mer uppskattning och det känns som de är på väg uppåt även prismässigt med all rätta. Om de kan räknas som de mer bulliga 911orna vet jag dock inte.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Korrekt.
Karossgeneration 996 MK1. Första vattenkylda.

Brukar nog räknas till de mindre omtyckta, jag gillart. Borde få mer uppskattning och det känns som de är på väg uppåt även prismässigt med all rätta. Om de kan räknas som de mer bulliga 911orna vet jag dock inte.

Jag gillar den
De efter tycker jag blev rätt tråkiga I utseendet.
 

PR1973

Rolex
Pledge Member
Diggart!

Lite skumt då om jag inte fattat fel, så är väl det där bland de minst gillade 911orna? Var inte det den första vattenkylda?
För jag tycker den är snyggast. Alla efter den har blivit så tråkiga och ser likadana ut. Den där sticker ut, kanske som en kniv i ögat på Porsche fantaster?
Såg en sådan i GT3 (?) format här om veckan, fantastiskt bullig, tjock och brutal!

Korrekt.
Karossgeneration 996 MK1. Första vattenkylda.

Brukar nog räknas till de mindre omtyckta, jag gillart. Borde få mer uppskattning och det känns som de är på väg uppåt även prismässigt med all rätta. Om de kan räknas som de mer bulliga 911orna vet jag dock inte.

Jag är väl onekligen lite partisk men gillar modellen skarpt :) Både tidigare och nyare har sina fördelar men 996:an är mycket Porsche för pengarna som det är nu.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Du har, typ, rätt.

Läst samma historia om V8-959an. Finns info lite här och där, i dagligt tal brukar dock 965 = 964 Turbo. Finns källor som säger att det var den interna koden. Oklart dock.

https://feber.se/bil/art/300463/porsche_965__uppfljaren_till_9/
Ah, ok! Intressant. Tror jag har läst någonstans att de också provade med en B-6a med dubbelturbo och PDK utöver V8an, men det är jag lite osäker på. Det skulle han nog berättat om isf.

På tal om ingenting så gillar jag verkligen hans dialekt, skulle kunna lyssna på honom i timmar...
 

Molgan

Cartier
Alla 911 är snygg, bara mer eller mindre :)
Interiört däremot, där glänser inte 996, inte heller 997, dom är lite ”semi-moderna” och åldras inte speciellt väl tycker jag, t.ex skärmarna är ohyggligt pixliga..
Men det går lätt att leva med.

Provkörde den alldeles färska 992 här om veckan, Carrera S.
Både prestanda, ljud, utseende såväl utvändigt men kanske framför allt invändigt var bra många steg upp jämfört med föregående Carrera i mitt tycke. En väldigt stark modell som kommer att sälja riktigt bra om jag vågar mig på lite siande.

M3/M4, RS4 samt övriga konkurrenter har en seg nöt att knäcka.

http://www.porsche.se/modeller/911/nya-911-carrera-s/
 

PR1973

Rolex
Pledge Member
Alla 911 är snygg, bara mer eller mindre :)
Interiört däremot, där glänser inte 996, inte heller 997, dom är lite ”semi-moderna” och åldras inte speciellt väl tycker jag, t.ex skärmarna är ohyggligt pixliga..
Men det går lätt att leva med.

Provkörde den alldeles färska 992 här om veckan, Carrera S.
Både prestanda, ljud, utseende såväl utvändigt men kanske framför allt invändigt var bra många steg upp jämfört med föregående Carrera i mitt tycke. En väldigt stark modell som kommer att sälja riktigt bra om jag vågar mig på lite siande.

M3/M4, RS4 samt övriga konkurrenter har en seg nöt att knäcka.

http://www.porsche.se/modeller/911/nya-911-carrera-s/
Kan definitivt hålla med om att inredningen är den svaga punkten i 996:an. Struntar iofs i om grafiken känns åldrad, det är en snart 20 år gammal bil som i mitt fall dessutom mest används till nöjeskörning/bankörning. Men material osv. känns tyvärr sämre än både äldre och nyare modeller.

992:an är riktigt bra!
 

llesurk

Vacheron
2-Faktor
Har idag roat mig med att köra lite roliga Bmw bilar.

I8
850
X7
7 serie
M5

Var en rolig dag :)
I8- spännande bil. Men är man lite stor så är a stolpe och rutramen lite i vägen. Mysig småbilsvägsbil :)
D5B3172F-30EF-4CFE-89FA-3378D04D3FB9.jpeg
F5B7CEAE-D727-4EDB-9789-9D31C90C5D92.jpeg
8BC69437-987F-495B-A2A1-4510FA625C00.jpeg

850- i mitt tycke oerhört vacker! Härlig bil att ratta, lite spårkänslig dock.
A5AB6F6D-55F6-4C22-BFA5-448D0C82FBCD.jpeg

X7:an var riktigt bra!! Tror inte jag har kört någon behagligare suv.
62B93085-C44A-4767-A178-FA3DD84A970F.jpeg
0D647AF5-899B-49BF-AA9E-D7CDEB8A0522.jpeg

7 serien- kommer inte ihåg vilken av dem det var. Men de går verkligen så vackert på vägen och det finns effekt nog för omkörningar. Att åka 40 mil är något man kan se fram emot med den!
Tog ingen bild på den.


M5- ja det är en 600 hk vilddjur ;) riktigt läcker!! Går hårt och ber om att få mer pisk! Vackert ljud ut motorn!! Tämligen snabb med ;)

89A2A8D2-D6A6-4147-8EB7-9789E1150CEC.jpeg
AF5F2C09-8FE0-44CA-AE19-C4F7B642CCE0.jpeg


Var ganska hektiskt mellan alla bilar men en rolig dag :)
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Älskar Turbo S. Sån körglädje.
Har förvisso inte kört GT3RS eller liknande men hade valt en Turbo S över en GT3RS alla dagar i veckan.
Den är verkligen sinnessjuk. Tänk den på Mantorp eller Anderstorp
Har så klart börjat tråla blocket.
991 känns väl långt bort men kanske 997. Frågan är om man "klarar" sig med en sådan?:)
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Alla 911 är snygg, bara mer eller mindre :)
Interiört däremot, där glänser inte 996, inte heller 997, dom är lite ”semi-moderna” och åldras inte speciellt väl tycker jag, t.ex skärmarna är ohyggligt pixliga..
Men det går lätt att leva med.

Provkörde den alldeles färska 992 här om veckan, Carrera S.
Både prestanda, ljud, utseende såväl utvändigt men kanske framför allt invändigt var bra många steg upp jämfört med föregående Carrera i mitt tycke. En väldigt stark modell som kommer att sälja riktigt bra om jag vågar mig på lite siande.

M3/M4, RS4 samt övriga konkurrenter har en seg nöt att knäcka.

http://www.porsche.se/modeller/911/nya-911-carrera-s/

De åldras inte särskilt väl för att vi tittar med moderna ögon.
Du kan tro att om man satte sig i en 964:a när 996:an var ny så hade man nog sagt ungefär detsamma.

Jag gillar 996:an och det är onekligen i stort sett den enda Porsche som kan anses rimligt prisvärd. Har väl börjat vandra uppåt så smått redan, så det är nog nu man behöver slå till.

Tittade på en fin, rimligt lågmilad, C2 Targa -02 (facelift) för kanske tre år sedan. Då kunde jag få den för under 200k. Svårt att klämma in det idag.
Det var dock en Steptronic och maken till skittråkig växellåda är väl svårt att hitta, så den gången blev det ingen affär.
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Har idag roat mig med att köra lite roliga Bmw bilar.

I8
850
X7
7 serie
M5

Var en rolig dag :)
I8- spännande bil. Men är man lite stor så är a stolpe och rutramen lite i vägen. Mysig småbilsvägsbil :)
D5B3172F-30EF-4CFE-89FA-3378D04D3FB9.jpeg
F5B7CEAE-D727-4EDB-9789-9D31C90C5D92.jpeg
8BC69437-987F-495B-A2A1-4510FA625C00.jpeg

850- i mitt tycke oerhört vacker! Härlig bil att ratta, lite spårkänslig dock.
A5AB6F6D-55F6-4C22-BFA5-448D0C82FBCD.jpeg

X7:an var riktigt bra!! Tror inte jag har kört någon behagligare suv.
62B93085-C44A-4767-A178-FA3DD84A970F.jpeg
0D647AF5-899B-49BF-AA9E-D7CDEB8A0522.jpeg

7 serien- kommer inte ihåg vilken av dem det var. Men de går verkligen så vackert på vägen och det finns effekt nog för omkörningar. Att åka 40 mil är något man kan se fram emot med den!
Tog ingen bild på den.


M5- ja det är en 600 hk vilddjur ;) riktigt läcker!! Går hårt och ber om att få mer pisk! Vackert ljud ut motorn!! Tämligen snabb med ;)

89A2A8D2-D6A6-4147-8EB7-9789E1150CEC.jpeg
AF5F2C09-8FE0-44CA-AE19-C4F7B642CCE0.jpeg


Var ganska hektiskt mellan alla bilar men en rolig dag :)
X7 :hungry: Kanske beggad om ett par år... Blir dock lite trött på enorma suvar där man mer eller mindre tvingas använda tredje sätesraden om man är fem pers.
 

llesurk

Vacheron
2-Faktor
X7 :hungry: Kanske beggad om ett par år... Blir dock lite trött på enorma suvar där man mer eller mindre tvingas använda tredje sätesraden om man är fem pers.
Den kommer säkerligen vara ett bra köp om något år. Den verkar vara en riktigt bra bil!! Man får se vad den har för sjukdomar första året.
 
Topp