Tapiren
Basic
Cool bil, jag gillar de lite äldre BMW-modellerna.Är hemma hos min farmor för att fixa lite med hennes 320i som inte gått på ett år. Vi skulle egentligen dra den till en verkstad som skulle få byta bränslepumpen då den uppvisade tecken på att ha givit upp, men vi gjorde ändå ett försök att starta den med ett nyladdat batteri. Vips så startade den! Så det var nog bara batteriet som tidigare inte var tillräckligt laddat för att den skulle tända och alltså inget fel på pumpen. Blir nice att kunna låna den lite i sommar och låta den gå lite. Sportstolar, diffbroms och 13.000 mil. Min minst sagt pedantiske farmor har vårdat den som ett barn så den ser nästan ut som ny. Ingen raket eller särskilt speciell men det är en fin liten bil.
Jag vill påstå att ett dåligt batteri generellt sätt enbart märks genom att den inte orkar dra runt startmotorn, ofta finns el till radio och lampor men när man försöker starta så hör man bara "klick" eller "klick-klick-klick" i snabb följd. Då är det nästan alltid batteriet, om den däremot drar runt motorn utan att den tänder så är det generellt sätt något annat strul.