• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Dubbelkolla så att detta Fastbond 10/Scotch Weld 10 verkligen funkar med skumgummi/-plast och så att det inte löser upp det istället. Skumgummi/-plast är speciellt att limma!
Nedan några snabbgooglade tänkvärda länkar. Därmed inte sagt att Fastbond 10/Scotch Weld 10 inte funkar! Dubbelkolla är mitt tips!
http://www.dromresan.com/minitest-sprejlim-for-skumgummi/

https://www.paintpro.se/lim-fog-kitt-och-spackel/spraylim-74-skumplastlim
Will do! Tack!
 
När vi ändå är på ämnet kilformade Ferraris - Nån som vet om det finns någon 288 GTO reggad i Sverige?
Har givit upp tanken om att nånsin äga en, men jag har alltid drömt om åtminstone kunna få åka en vid tillfälle.

EDIT
Stulen bild för effekt.
288gto-3.jpg
Finns inga Ferrari reggade med 288 som modellnamn i Sverige (har tillgång till bilregistret)
 
Track-evening på Arlanda Testtrack igår. Grymt att kunna köra bana en vardagskväll nära Stockholm :)

IMG_2419.jpg


Den här 308:an är bland det läckraste jag sett som trackdaybil. R-däck och skalstolar, och inte minst ett fantastiskt ljud!!

IMG_2415.jpg

Awsome att köra 308a som banbil! Älskart!

993an ser också kul ut, och så Exigen i bakgrunden - rent logiskt kan det ju faktiskt vara en av de vettigaste banåken...

Kul att det går att få till lite körning i STHLMs-trakten nu för tiden!
 
661A2825-3C41-4A24-ADE8-8356622B8960.jpeg


Första intrycket efter motorväg, första superchargern och riktigt inspirerad buskörning på kurviga småvägar är att den som skaffar en ny A4 eller 3-serie nu är dum. Bil blev just jäkligt roligt igen!

Är den så här rolig att leva med framöver kommer det här bli skitbra!
 
DC5A0E17-94BF-4C99-877F-E43CD0DF8636.png


;)

Skämt åsido, är den inte besiktigad sen 2010 så lär den väl stå i nån dammtät kuvös nånstans. Trist, men förståeligt.
Ganska få, oljeshejker undantaget, som vågar bruka bilar som är värda 20 mill+.
Har väl stött på någon 288 på Technoclassica och sådär, men det är verkligen en fjantig barndomsdröm att också få åka i en nån gång.

EDIT
Fast det är klart...
https://www.topgear.com/car-news/supercars/someone-stole-ferrari-288-gto-test-drive
 
Senast ändrad:
Awsome att köra 308a som banbil! Älskart!

993an ser också kul ut, och så Exigen i bakgrunden - rent logiskt kan det ju faktiskt vara en av de vettigaste banåken...

Kul att det går att få till lite körning i STHLMs-trakten nu för tiden!
993:an grymt läcker. Ägs av en kille som jobbat för Audis DTM team och Saubers F1 team :)

Exige är helt rätt som banbil. Var fyra stycken Exiger av olika årsmodeller på mötet. De nyare 430 Cup är vansinnigt läckra!
 
661A2825-3C41-4A24-ADE8-8356622B8960.jpeg


Första intrycket efter motorväg, första superchargern och riktigt inspirerad buskörning på kurviga småvägar är att den som skaffar en ny A4 eller 3-serie nu är dum. Bil blev just jäkligt roligt igen!

Är den så här rolig att leva med framöver kommer det här bli skitbra!

Synd bara att den är så ful. Vissa vinklar är som en fransk bil från 90-talet. Allt annat talar för den men inte utseendet tyvärr. På jobb kallar vi den tvålkoppen.

20857-82-
 
661A2825-3C41-4A24-ADE8-8356622B8960.jpeg


Första intrycket efter motorväg, första superchargern och riktigt inspirerad buskörning på kurviga småvägar är att den som skaffar en ny A4 eller 3-serie nu är dum. Bil blev just jäkligt roligt igen!

Är den så här rolig att leva med framöver kommer det här bli skitbra!

Hur är vägbullret? Är det hanterbart eller en katastrof?
 
Synd bara att den är så ful. Vissa vinklar är som en fransk bil från 90-talet. Allt annat talar för den men inte utseendet tyvärr. På jobb kallar vi den tvålkoppen.
Ja, varför gjorde de den ful? Modell S är ju jättesnygg, den där ser ju inte klok ut? Den ser väl ok ut på bild men i verkligheten ser den väldigt knasig ut.

Men det är ju en spännande bil, jag ser fram mot att provköra den, även om jag har svårt att se mig själv bakom ratten på en, det är synd att de helt bommade förmånsvärdet på dem. Vi har precis hämtat vår andra XC60, jag hade nog kunnat tänka mig en Modell 3 istället men även om driften blir lite billigare på en sådan gör ju förmånsvärdet att kalkylen spricker.
 
Ja, varför gjorde de den ful? Modell S är ju jättesnygg, den där ser ju inte klok ut? Den ser väl ok ut på bild men i verkligheten ser den väldigt knasig ut.

Men det är ju en spännande bil, jag ser fram mot att provköra den, även om jag har svårt att se mig själv bakom ratten på en, det är synd att de helt bommade förmånsvärdet på dem. Vi har precis hämtat vår andra XC60, jag hade nog kunnat tänka mig en Modell 3 istället men även om driften blir lite billigare på en sådan gör ju förmånsvärdet att kalkylen spricker.
Det beror på att de inte har någon ”vanlig” modell att låsa förmånsvärdet mot. Men också märkligt för på Mosel S så lyckades de ju få ett förmånsvärde i småbilsklass. Nästan så man misstänker att skatteverket tycker det är slut på gratisluncher för elbilarna. Ca$hen ska in.
 
Ja, varför gjorde de den ful? Modell S är ju jättesnygg, den där ser ju inte klok ut? Den ser väl ok ut på bild men i verkligheten ser den väldigt knasig ut.

Men det är ju en spännande bil, jag ser fram mot att provköra den, även om jag har svårt att se mig själv bakom ratten på en, det är synd att de helt bommade förmånsvärdet på dem. Vi har precis hämtat vår andra XC60, jag hade nog kunnat tänka mig en Modell 3 istället men även om driften blir lite billigare på en sådan gör ju förmånsvärdet att kalkylen spricker.

Förmånsvärdet gör ju att jag får ihop kalkylen, den enda som är dyr är ju performance. Så förstår inte riktigt den invändningen. Driften blir väl knappast bara lite billigare än en XC60? Har dålig koll på SUV:ar, men nog fan kostar väl full tank på en sådan flera hundra och skatten flera tusen?

@Norrlänningen Vill minnas att du är rätt förtjust i tystnad, så testa först. Klart tystare än en M2 iaf :D Brorsan kommer från en A6 allroad (tre år nu vid bortbytet) och han är nöjd. Klart man hör vägljudet, men det är ju för att det inte är någon förbränningsmotor där som kamouflerar vägljudet. Körde runt hela dagen utan stereon, som för övrigt är grym, utan att det störde. Vilsammare frekvenser eller något skulle jag gissa på.

Jag är ju lite BMW-fanboy, men jag förstår verkligen att den slaktade 330 och S60 hos AMS och 330 hos Motor Trend. Model 3 är inte bra för att vara en elbil, mitt första intryck är att det är en bra bil.
 
Förmånsvärdet gör ju att jag får ihop kalkylen, den enda som är dyr är ju performance. Så förstår inte riktigt den invändningen. Driften blir väl knappast bara lite billigare än en XC60? Har dålig koll på SUV:ar, men nog fan kostar väl full tank på en sådan flera hundra och skatten flera tusen?

@Norrlänningen Vill minnas att du är rätt förtjust i tystnad, så testa först. Klart tystare än en M2 iaf :D Brorsan kommer från en A6 allroad (tre år nu vid bortbytet) och han är nöjd. Klart man hör vägljudet, men det är ju för att det inte är någon förbränningsmotor där som kamouflerar vägljudet. Körde runt hela dagen utan stereon, som för övrigt är grym, utan att det störde. Vilsammare frekvenser eller något skulle jag gissa på.

Jag är ju lite BMW-fanboy, men jag förstår verkligen att den slaktade 330 och S60 hos AMS och 330 hos Motor Trend. Model 3 är inte bra för att vara en elbil, mitt första intryck är att det är en bra bil.
XC60:n är tyvärr törstig men den körs mest i tjänsten så det spelar inte så stor roll. Skatten bakas in i förmånsvärdet så just den har jag inte koll på, den är säkert jättehög, men totalt tror jag inte att den är mycket dyrare än en Tesla 3 sett till totalkostnaden för oss som brukare av bilen.

Men betalar man drivmedlet själv är det väl en annan sak, antar jag.
 
XC60:n är tyvärr törstig men den körs mest i tjänsten så det spelar inte så stor roll. Skatten bakas in i förmånsvärdet så just den har jag inte koll på, den är säkert jättehög, men totalt tror jag inte att den är mycket dyrare än en Tesla 3 sett till totalkostnaden för oss som brukare av bilen.

Men betalar man drivmedlet själv är det väl en annan sak, antar jag.

Skatten höjer ju förmånsvärdet mer nu. Räntedelen togs bort, fordonsskatten lades till i beräkningen. En malusbil slår alltså dubbelt.

Kör man mycket i tjänsten är el superwin. Ersättning som för bensinbil. Kan man ladda hemma och betala bränslet själv mot ersättning blir den kalkylen riktigt trevlig.
 
Svenska vägarna gör ju att det mesta bullrar som fan.
Helt sjukt.
Har hört att 5 serien är tyst. Du har.väl en?

Den är inte bara tyst, det är som att sitta i ett vakuum när man åker.
Jag har testat mig fram och valt det tystaste däcket som finns i däckdimensionen till M-sport och i 110 ligger jag ofta på 43-44db i öronhöjd mätt med DB-app i iPhone.

Sambons A6 allroad ligger på typ 65-66 på samma sträcka, så skillnaden är verkligen enorm både uppmätt och upplevd. Min f.d kollega har en 7-serie 2017 och G30n är klart tystare.

Nya faceliften med hybrid och X-drive känns intressant. Det är förmodligen en av de tystaste bilar man kan åka i 2019.
 
Men tänk så skoj du haft...värt slitaget ;)

Javisst
Kör Kina däck nu dock, men förvånansvärt bra grepp!
Men visst, har helt byggs bakvagn i 4 länk så den gör ju sitt. Använder nog Kina däcken till det yttersta :D

Min är mest en weekend warrior. Köra till/från och på strippen :D

Min likaså! Eller ja, jag kör bara sönder den hela tiden innan jag ens kommer till strippen :D
 
Tillbaka
Topp