• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

145602C4-200C-491F-9C50-AC7B817D53A3.jpeg

Nån som är på jakt?

25CA9E42-8113-40A7-911C-6AD94CA2C958.jpeg
845A071F-B15A-4A6A-8B2A-DC2A9858AB5E.jpeg
4D1642BB-36B1-4ADE-B900-482B1BF77E6C.jpeg
BFB15227-2E4C-4F68-973D-1147AB38D36D.jpeg
D498475B-FF5F-4A9C-91B4-2D2171D40A7D.jpeg
AF2F1933-575F-4A67-89DE-2FC65A5495D9.jpeg

Här kommer en homage till årets mest bejublade tråd. Jag har kört skoförbud i min bil både före och efter kidz och det är ett ännu mer verksamt verktyg när man hämtar ungarna på dagis.

I sambons Allroad får man skotta ut sand och jord med en spade, i min bil är det lika rent som hemma i vardagsrummet.

Skaffa en plastbehållare/plastback/flyttlåda och placera i bagaget. Skaffa även dubbla uppsättningar kläder till ungarna så att dom får ta på sig rena kläder innan dom lämnar dagis.

Lägg deras skor och kläder på avsedd plats i bagaget. Hjälp dem sedan in i bilen och du kommer aldrig att behöva städa baksätet. Här är det typ tre veckor sedan jag städade baksätet.

Fram är det inga problem. Man parkerar aldrig på sand, jord eller lera. Så föraren/passagerarens skor är inte smutsiga.

När man ska åka iväg så tar man av sig skorna och låter dessa ligga precis framför sätet.
Visst, det kan följa med ett par sand/gruskorn, men det går jättesnabbt att städa ut det extremt lilla som dyker upp.

Sen kör man bara en stor mjuk microfiber i handskfacket som man dammtorkar med vid behov.

Jag lägger kanske 30 min var tredje vecka numera på bilvård men bilen är alltid klinisk och folk tycker att jag är en psykopat som har en välstädad bil.

Själv tycker jag att folk är ineffektiva som skottar jord, lera, godispapper och allt helvette ur sina Passater timme ut och timme in och ändå har en svinstia i bilen.

Lämna smutsen utanför på enklast möjliga sätt så sparar man enormt med tid. :)

P.S
Ge inte ungarna tuschpennor eller kexchoklad i bilen. Det tjänar ingen på.
Hahahaha! Fan bästa på länge! Kudos

Screenshot_20190712_200547_com.google.android.apps.docs.jpg

Fundering av tjänstebil, med två barn.. Föredrar snabb miljöbil kontra långsam och stor:) vad tror ni? Passat gte tex känns som tråkigare och antar leveranstid längre fram...

Screenshot_20190712_200547_com.google.android.apps.docs.jpg

Fundering av tjänstebil, med två barn.. Föredrar snabb miljöbil kontra långsam och stor:) vad tror ni? Passat gte tex känns som tråkigare och antar leveranstid längre fram...

Du har en mycket god smak min herre, och dina åsikter angående sendraget Passat får mig att långsamt återfå tron över människan i Sverige idag. :)

Mycket smakfullt utformad bil har du också föreslagit. Tummen upp!

Du har en mycket god smak min herre, och dina åsikter angående sendraget Passat får mig att långsamt återfå tron över människan i Sverige idag. :)

Mycket smakfullt utformad bil har du också föreslagit. Tummen upp!
Bra med medhåll:) ska provköra 330i imorn, lär vara snarlik dock mindre bagage i e. Hoppas till allt ryms inom prisbasbeloppen, kunde lägga till väldigt billigt msport looken men stog något om "norway only" i slutsummeringen, bara hålla tummarna när jag surrar med åf imorn

https://www.mestmotor.se/automotors...ercedes-dieselmotor-glanser-med-toppresultat/
”Audi A7 Sportback 50 TDI fick bara en stjärna när den testades och Volkswagen Golf 1,6 TDI blev helt utan stjärnor (!)”
Nu vet jag ju inte vad du vill med detta inlägg. Men jag gissar på att du vill rekommendera Nissan, i3 och Hyundai? Är det det nån av dessa tre som du har tänkt att lägga vantarna på när du sålt den fossildrivna tysken från Bayern?:rolleyes:
Screenshot_2019-07-12 Nytt utsläppstest Mercedes dieselmotor glänser med toppresultat.png

I så fall bör de börja med köttproduktion, elproduktion och klädproduktion för bättre effekt
Jag tänker att det är bättre att vi som lever nu tar tag i de problemen du nämner. Visst ska mänskligheten arbeta med de områdena du tar upp, men det går faktiskt att angripa flera problem samtidigt. Det finns inget motsatsförhållande mellan att reducera miljöpåverkan från klädtillverkning samtidigt som vi minskar utsläppen på fordon.

Senast ändrad:
Jag tänker att det är bättre att vi som lever nu tar tag i de problemen du nämner. Visst ska mänskligheten arbeta med de områdena du tar upp, men det går faktiskt att angripa flera problem samtidigt. Det finns inget motsatsförhållande mellan att reducera miljöpåverkan från klädtillverkning samtidigt som vi minskar utsläppen på fordon.

Kul att så många är intresserade. Då kan jag slappna av och göra som vanligt.

Väntar någon, seriöst, 18 månader på en Passat? Jösses!
Det finns fortfarande inget bättre totalpaket vad gäller utrymmnen, komfort och ekonomi. 530e dyrare och har inte funnits som kombi. Optima är en trängre och på nästan alla sätt sämre bil. Volvo har inte lyckats producera några knappt och de är runt 200k dyrare.

MEN, det kommer inte hända igen. Uppehållet beror på övergången NEDC->WLTP körcykel vilket innebar att hela årsmodell 2019 "försvann" eftersom man inte hade typat den enligt WLTP och inte fick sälja längre baserat på NEDC värden efter 2018-01. Så beställer du en GTE idag så handlar det om 4-6 månaders leveranstid vilket är normalt för en hybrid. De som beställde 2018 var de som råkade illa ut.

Tillbaka
Topp