• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

MaziK

Rolex
2-Faktor
Någon som har koll på vad detta är för bil

IMG-20190724-WA0000.jpg
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Samma här!

Jag är såhär nära *måttar ett obetydligt avstånd med fingrarna* att ringa Ucar och fråga vad de ger för min 911 om jag byter in den mot deras 456:a.

Eftersom 911 rent matematiskt är nästan exakt dubbelt upp mot 456 borde jag ju få världens deal, tycker jag.
Den 456:an har tveksam historik. Mätarställningen är ett frågetecken, den har importerats från Italien till Spanien och sen Sverige. Dessutom saknas servicehistorik de senaste 4000 milen.
 

Husse

Patek
@Granger9050 detta är till dig!
Mailade Svenska Morganklubben och frågade om den där monstruösa bilen.
Ordföranden (heter förstås Morgan...) svarade att efter lite efterforskningar bland medlemmarna kom man fram till att det vär Le Mansbygget jag menade!
Han skickade en länk, filmen är dålig men rätt frän!
Otroligt häftig bil! :)
 

Husse

Patek
Det är så alltså. Är du nöjd med bilen i övrigt? Har endast hört synpunkter från folk som kör andra märken.. men vill inte tro på allt dom säger hehe finns bara att märke för mig :)
Åker mycket på E14.
Scania har flera testbilar och bussar igång här.
Har även en kusin som kör timmer. Han testar en, hm, motorstark Scania nu!
 

Heinrich.a

Rolex
2-Faktor
Åker mycket på E14.
Scania har flera testbilar och bussar igång här.
Har även en kusin som kör timmer. Han testar en, hm, motorstark Scania nu!
Testbilar finns det mycket av ja. Det är väl nya växellådan som finjusteras :) Men tänker mest på saker som åkerierna märker först.
Har hört kritik om att det ska vara kallt i nya generationens hytter och att värmesystemet ska vara tråkigt att köpa nytt samt att de ska lägga av tidigt. Men allt kan ju vara lite extra käbel iochmed att man ska vara stolt över sina 750hästar i Volvon.. och det är väl lite extra nu när Scania börjar komma ikapp med växellådor och motorer :) Om dom nu lyckas levera v8or till kund heheh
 
Senast ändrad:
@Granger9050 detta är till dig!
Mailade Svenska Morganklubben och frågade om den där monstruösa bilen.
Ordföranden (heter förstås Morgan...) svarade att efter lite efterforskningar bland medlemmarna kom man fram till att det vär Le Mansbygget jag menade!
Han skickade en länk, filmen är dålig men rätt frän!
Otroligt häftig bil! :)
Stiligt. När jag pluggade fanns det en kille i samma studentboende som hade en Morgan+4. Djupt impad. Såg på filmen att bilen hade två dubbla Weber förgasare. Hade en Alfa GTV på 70- talet med sådana. Trodde att den skulle vara lite”nervös”, men den var lugn som en Volvo. Efter att ha jobbat i många år som hantverkare ha r jag stor respekt för hantver.
 
Provkörde en Mini Cooper förra sommaren när jag skulle köpa ny bil och fastnade. Haft den ungefär ett år och är fortfarande lika nöjd(vilket är jäkligt ovanliga för att vara jag). Bara en vanlig 136 hk bensin automatare med 5 dörrar. Nästa gång jag byter blir det nog en Clubman S All4 automat dock, lite större och bekvämare men ändå rolig att köra och lite lagomt spejsad precis som ägaren. :D
 

Kaha

Omega
Stiligt. När jag pluggade fanns det en kille i samma studentboende som hade en Morgan+4. Djupt impad. Såg på filmen att bilen hade två dubbla Weber förgasare. Hade en Alfa GTV på 70- talet med sådana. Trodde att den skulle vara lite”nervös”, men den var lugn som en Volvo. Efter att ha jobbat i många år som hantverkare ha r jag stor respekt för hantver.

Fyra dubbla förgasare har bilen, två på varje sida. Många förgasare på en motor brukar funka utmärkt om allt är rätt inställt (och det är ibland ett rätt så stort "om")
 

Pojken från Götet

Rolex
2-Faktor
Provkörde en Mini Cooper förra sommaren när jag skulle köpa ny bil och fastnade. Haft den ungefär ett år och är fortfarande lika nöjd(vilket är jäkligt ovanliga för att vara jag). Bara en vanlig 136 hk bensin automatare med 5 dörrar. Nästa gång jag byter blir det nog en Clubman S All4 automat dock, lite större och bekvämare men ändå rolig att köra och lite lagomt spejsad precis som ägaren. :D
Har en Clubman -18 . Grymt nöjd men är sugen på Nya JCW med 306 HK:D
11D72745-FD07-4D95-A89B-62DF8D0B7781.jpeg
 
Senast ändrad:
Topp