MisterStefan
Basic
Snart hos en gängkriminell nära dig.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Snart hos en gängkriminell nära dig.
Ska bli kul att följa, lycka till!Var det någon som sa Jaguar? X300?
Jag hämtade hem denna pärla igår...under 7000 mil och sista årsmodellen, -97.
Tyvärr har den stått under ett träd sedan ägaren drabbades av en familjetragedi under 2009, så det finns att göra på den.
Förvånande nog så fungerade ”allt” på den, fläktar, färdbroms, handbroms... sånär som på att den inte startar. Peppar pepper, så hoppas jag att det är något enklare ”skitfel” som medför detta, att det är vatten i bensinen vet jag så det blir till att börja där.![]()
![]()
Var det någon som sa Jaguar? X300?
Tyvärr har den stått under ett träd sedan ägaren drabbades av en familjetragedi under 2009, så det finns att göra på den.
Förvånande nog så fungerade ”allt” på den, fläktar, färdbroms, handbroms... sånär som på att den inte startar. Peppar pepper, så hoppas jag att det är något enklare ”skitfel” som medför detta, att det är vatten i bensinen vet jag så det blir till att börja där.![]()
![]()
Konstigt nog så är den riktigt fin, jag förstår faktiskt inte hur det kommer sig, bilar som stått orörda utomhus så länge brukar ju alltid bli rejält angripna i inredningen men denna har klarat sig nästan helt, luktar inte ens unket i den.Den där vill jag sätta polertrissan i.
Hur har inredningen klarat sig?
Konstigt nog så är den riktigt fin, jag förstår faktiskt inte hur det kommer sig, bilar som stått orörda utomhus så länge brukar ju alltid bli rejält angripna i inredningen men denna har klarat sig nästan helt, luktar inte ens unket i den.
Fyfan. Påminner om polarens projekt som också stått ute & under träd. Full med råttskit osv.Var det någon som sa Jaguar? X300?
![]()
Var det någon som sa Jaguar? X300?
![]()
Fyfan. Påminner om polarens projekt som också stått ute & under träd. Full med råttskit osv.
https://www.instagram.com/p/BrIww4IBfb5/.
Jadå, inte svårt.Någon som räknat i detalj på när en tjänstebil för inköp ca 500' (ink. mums) blir billigare per månad/år att köpa loss själv kontra att fortsätta med förmånsvärde?
Hade tidigare men inte längre, ja.Har han/dom garage i Hägersten (går inte ut mer precist för deras skull)?
Släng gärna upp en egen tråd med mycket bilder på detta projekt!Var det någon som sa Jaguar? X300?
![]()
Jadå, inte svårt.
Men det beror ju bl a på din körsträcka, marginalskatt, möjlighet till avdrag för resor t/f arbetet, bilen uppskattade värdeminskning och en hel drös andra faktorer som gör just din situation unik.
"Snart" var väl lite att ta i. Först måste den hinna rulla 15k mil och bli 3-4 år gammal innan dom har rådSnart hos en gängkriminell nära dig.
Över 7.5pbb blir det vanligen billigare eftersom man betalar 20% av priset över det i förmånsvärde istället för 9%. Skriver vanligen eftersom det kan variera beroende på firmans övriga situation, din lön, dina avdrag, om det är en miljöbil osv.Någon som räknat i detalj på när en tjänstebil för inköp ca 500' (ink. mums) blir billigare per månad/år att köpa loss själv kontra att fortsätta med förmånsvärde?
Ja, visserligen men rullar ganska många dyra nya bilar också, är väl storbossarna."Snart" var väl lite att ta i. Först måste den hinna rulla 15k mil och bli 3-4 år gammal innan dom har råd
Såg förra veckan en RS7 på Sveavägen med en ganska ung förare som såg ut som en typisk gängmedlem, som hade stoppats av ett flertal polispatruller. Hade tyska tillfälliga exportskyltar på. Såg ut som att det hela spelades in av ett kamerateam, så vi kanske får se det på Stockholmspolisen i höst![]()
snygg tycker jag!Vad tycker panelen om nya LR Defender?
Hade varit coolare om de gjort ett riktigt, enkelt och kanske lite halvbilligt bruksbygge ala Dacia eller något. Nu har man ersatt detta med skärmar, kameror och pålitlig LR-luftfjädring. Vad den egentliga skillnaden mot övriga line up:en? Efterfrågan på billigare bruksjeepar förefaller vara rätt stor så en fortsättning på den banan hade varit roligare.Vad tycker panelen om nya LR Defender?
Brushorna åker CLA sedanJa, visserligen men rullar ganska många dyra nya bilar också, är väl storbossarna.
Audi är ju helt klart nya innemärket bland brushorna, tidigare var det Bmw och Merca men det är nog inte lika coolt längre.
En bra månad åkte jag 300mil på 37 liter med PHEV, men det var relativt tråkiga 300mil...
Ingen av de tyska premium märkena men ett kul tillskott hos mig som är lite äldre, Volvo S80 V8 AWD.
Drar bränsle men låter härligt från det att man startar den tills man parkerat.
Även bra komfort för långa resor.
Sålde min Outlander PHEV så jag fick plats för denna på uppfarten.
En bra månad åkte jag 300mil på 37 liter med PHEV, men det var relativt tråkiga 300mil...![]()
![]()
Rätt tänkt, min pendlarbil har en 4,4 liters v8. Kan vara snabbare och bränsleeffektivare än så, men känns tryggt och mysigt.Ingen av de tyska premium märkena men ett kul tillskott hos mig som är lite äldre, Volvo S80 V8 AWD.
Drar bränsle men låter härligt från det att man startar den tills man parkerat.
Även bra komfort för långa resor.
Sålde min Outlander PHEV så jag fick plats för denna på uppfarten.
En bra månad åkte jag 300mil på 37 liter med PHEV, men det var relativt tråkiga 300mil...![]()
![]()
Jag ville inte framstå som ett miljösvin med för många bilar.Man ska absolut prioritera smiles per gallon istället för miles per gallon![]()
Jag ville inte framstå som ett miljösvin med för många bilar.![]()