• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Är inte e-tron en upphottad tjänstebilspassat? :D Den ska iaf ha för att man slipper sånt där TDI-knatter.
Är en på mitt jobb som precis har fått en e-Tron som tjänstebil, skulle inte alls bli förvånad om det blev en vanlig tjänstemodell.

Har personligen ingen koll på tjänstebilar då jag privatleasar men det är säkert lönsamt för den anställda som kör den.

Detta verkar lovande, Cayman GT4RS :woot:
Inte så vacker vinge men den ser man inte när man kör :D
8C74626B-4BAE-4ED3-9820-336A3EAF518C.png

Kommer bli en killer!

Du måste komma med något mer vad du är ute efter. Typ alla bilar i hela världen finns i den prisklassen ;)

Mitt svar blir annars VW Phaeton för det är nog det närmaste "världens bästa bil" man kan komma. Sagt helt utan ironi.
Grym bil! Inte så lätt att hitta nyare ex i Sverige, men Tyskland ligger ju inte så långt bort

Du måste komma med något mer vad du är ute efter. Typ alla bilar i hela världen finns i den prisklassen ;)

Mitt svar blir annars VW Phaeton för det är nog det närmaste "världens bästa bil" man kan komma. Sagt helt utan ironi.
Kul att höra det, bekräftar lite min uppfattning om Phaeton. Blir alltid sugen på en sådan när jag ser dem!

Säkerligen en förträfflig bil men det står Lidl i grillen och det måste man orka leva med. :)

Någon fler som längtar till den dagen där man kan klicka hem en elmotor på 400hk, ett styrsystem och ett 100kwh-batteri som man själv kan knåpa in i valfri bil? Tänk Bmw E28, Mercedes W124, Porsche 964, Volvo 780 osv

Man kan drömma sig bort för mindre saker, :)
Gammalt inlägg, dök upp när jag sökte på w124. Men, det är en tanke jag haft, att gamla chassin/karosser kommer bli hårdvaluta i framtiden... Tänk alla gamla Alfor, Maseratis, osv. som "ingen" vågar ta i med tång idag... När en elbilskonvertering blir "billig" och mer mainstream, om Gud förbjude bensinare och dieslar börjar förbjudas hardcore.

Brukar inte posta mina tjänstebilar men denna blev ganska bra för att vara en tråk Tiguan direkt från fabrik :)
Tigge.jpg
Älskar hoppfullheten hos er som väljer svart. Skitsnyggt....i 2.5 minut efter man tvättat bilen. Finns ju inget väder eller säsong som passar svarta bilar. På sommaren blir de dammiga direkt, på våren fulla med pollen, på vintern slaskiga. Och ändå väljer ni svart för att det är snyggaste färgen....i 2.5 minut. Kudos till er tvättnarkomaner! :)

Älskar hoppfullheten hos er som väljer svart. Skitsnyggt....i 2.5 minut efter man tvättat bilen. Finns ju inget väder eller säsong som passar svarta bilar. På sommaren blir de dammiga direkt, på våren fulla med pollen, på vintern slaskiga. Och ändå väljer ni svart för att det är snyggaste färgen....i 2.5 minut. Kudos till er tvättnarkomaner! :)
Har en bekant som är inne på sin 3:e svarta BMW.
Har aldrig sett hans bilar annat än svarta.
Sa jag att han äger en bilrekond? :)

Sommar ju snygga i 2,5 minuter i alla fall till skillnad från en Toyotagråmetallic som är så tråkig att man helst ser att bilen brinner upp

Gissa vad hörni!
Min BMW strular igen!
Inte fan trodde ni som jag, att detta underverk av skrot hög, faktiskt skulle fungera en månad på raken?
Nä nä.
Imorse tyckte den att den helt plötsligt bara skulle gå på 5 cylindrar eller nått..
Jag behöver inte hoppa fallskärm eller något. Att köra en gammal BMW är extremsport nog.
IMG_20190913_163237.jpg

Gissa vad hörni!
Min BMW strular igen!
Inte fan trodde ni som jag, att detta underverk av skrot hög, faktiskt skulle fungera en månad på raken?
Nä nä.
Imorse tyckte den att den helt plötsligt bara skulle gå på 5 cylindrar eller nått..
Jag behöver inte hoppa fallskärm eller något. Att köra en gammal BMW är extremsport nog.
IMG_20190913_163237.jpg

Din klagosång borde du sjunga i duschen, för just där utanför, i spegeln kan du hitta den skyldige.
Köper man en vanvårdad bil, billigt eller dyrt, så får man tack vackert betala för det i slutändan, oavsett vilket emblem som sitter i fronten/på huven.

Är det en vänlig ks’are i Malmö med omnejd(ish) som har en 991 4s som man skulle kunna få åka med i? Behöver koka ner mina frågor till någon som äger en och inte vill sälja på mig en bil..

Funderar på att skaffa en tjänstebil, vi har rena företags bilar i nuläget.
Valet står mellan Tiguan och Passat. Hur hade ni valt? Dela gärna med er för- och nackdelar med bilarna ni som har eller haft en :)

Tillbaka
Topp