anno1884
Silver
Blir nog en panamera sport turismo![]()
Du säljer alltså GT "Panamera killer" 63S och köper en Panamera... får inte ihop ekvationen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Blir nog en panamera sport turismo![]()
Gillar testa nyttDu säljer alltså GT "Panamera killer" 63S och köper en Panamera... får inte ihop ekvationen![]()
Vi som begagnatköpare tackar dig. Köp mer och oftare!Gillar testa nytt
Riktigt fin bil(d)!
Jäkla trevligt fotografi! Bonus med innerbelysningen igång
Är det många som kommenterat att nya 1-serien är framhjulsdriven?Smyger in lite reklam här
Lansering av nya 1-serie och 3-serie touring imorgon!
Välkomna Skånebor till mig i Malmö!
![]()
Inte så mycket ändå. På en standardbil som denna så märker vanliga dödliga ingen skillnad.Är det många som kommenterat att nya 1-serien är framhjulsdriven?
Känns "fel" med framhjulsdrift på BMW tycker jag.![]()
Tack, kul att höraJäkla trevligt fotografi! Bonus med innerbelysningen igång![]()
Nej, det är väl sant att de flesta inte har koll på drivhjul. Fick en 1-serie av senaste generationen i två veckor när min Mini var på lagning i somras. Rätt trevlig bil om än lite ocharmig för min smak. Kände helt klart skillnad på drivhjulen dock, bakhjulsdrift är verkligen bättre i min bok även vid hyfsat normal körning.Inte så mycket ändå. På en standardbil som denna så märker vanliga dödliga ingen skillnad.
Däremot uppskattar många den större kupén, så det har blivit lite omvänt det där
Men det kommer alltid finnas de som tycker det är synd att man går från bakhjulsdriften.
Vintern är här nu, ställer av bilen ikväll om jag inte ångrar mig och kör en månad till. Den står i kompisens garage där den ska vila upp sig hela vintern. Ska på med täcke och i med laddare också bara
![]()
Hur gammal är oljan?
Det är rekommenderat att byta till fräsch olja innan anställning.
+1
Byta olja/filter i samband med vinterförvaring och låt den stå till att det är dags att ta ut den igen (d.v.s. ingen tomgångsvarmkörning och sådär).
Så gör jag i alla fall - sen är det ungefär lika många åsikter om detta som det finns vinterförvarade bilar, men ändå!![]()
Hur gammal är oljan?
Det är rekommenderat att byta till fräsch olja innan anställning.
Även rekommenderat att köra med någon bränslestabilisator med.
Jag kör med sta-bil stabilisator. Har även bytt olja i helgen.
+1
Byta olja/filter i samband med vinterförvaring och låt den stå till att det är dags att ta ut den igen (d.v.s. ingen tomgångsvarmkörning och sådär).
Så gör jag i alla fall - sen är det ungefär lika många åsikter om detta som det finns vinterförvarade bilar, men ändå!![]()
Tack för tips! Oljan är från när bilen hämtades ut ny i våras. Finns som vanligt en miljard tips och åsikter på internet. Funderar på om det inte är minst lika bra att göra en oljeservice direkt efter vintervilan istället
Tankade också fulltank precis innan så det inte ska finnas plats för massa vatten och annat i tanken. Garaget är uppvärmt till plusgrader så borde inte bli så mycket kondens.
Jag har ställt av mina bilar för vintern senaste 14 åren, men har aldrig hört talas om "bränslestabilisator". Vad är det, och vilken nytta gör den?Även rekommenderat att köra med någon bränslestabilisator med.
.
Jag har ställt av mina bilar för vintern senaste 14 åren, men har aldrig hört talas om "bränslestabilisator". Vad är det, och vilken nytta gör den?
Jag citerar mig själv. Det blev lite andra förutsättningar än jag hade räknat med då det nya obskyra mätvärdet TCO skulle användas istället för det jag är van vid, prisbasbelopp.Jag måste ha en kombi (helst SUV) och laddhybrid, funkar inte med policyn avseende det senare annars. Måste hitta något under 570 Tkr omgående.
31% antar jag är via ramavtal?
Jag citerar mig själv. Det blev lite andra förutsättningar än jag hade räknat med då det nya obskyra mätvärdet TCO skulle användas istället för det jag är van vid, prisbasbelopp.
Oavsett, jag är väldigt nöjd eftersom finansbolaget i mitt tycke kraftigt snedvrider konkurrensen till fördel för Volvo, antagligen då det finns "bakbonusar" plus att restvärdet efter 36 månader är brutalt bättre jämfört alla andra konkurrenter. Och eftersom restvärdet är det enskilt största faktorn för beräknande av TCO (förutom bilpriset såklart) så blev det en mycket fin Volvohybrid. Stor också.
En fråga, då jag var tvungen att pruta bort solfilm, vilket företag i Stockholm är duktiga på att efterhandsmontera solfilm?
Sjukt isf...Är det här verkligen framtiden BMW? Grillfest?
![]()
Jag har ställt av mina bilar för vintern senaste 14 åren, men har aldrig hört talas om "bränslestabilisator". Vad är det, och vilken nytta gör den?
Jag citerar mig själv. Det blev lite andra förutsättningar än jag hade räknat med då det nya obskyra mätvärdet TCO skulle användas istället för det jag är van vid, prisbasbelopp.
Oavsett, jag är väldigt nöjd eftersom finansbolaget i mitt tycke kraftigt snedvrider konkurrensen till fördel för Volvo, antagligen då det finns "bakbonusar" plus att restvärdet efter 36 månader är brutalt bättre jämfört alla andra konkurrenter. Och eftersom restvärdet är det enskilt största faktorn för beräknande av TCO (förutom bilpriset såklart) så blev det en mycket fin Volvohybrid. Stor också.
En fråga, då jag var tvungen att pruta bort solfilm, vilket företag i Stockholm är duktiga på att efterhandsmontera solfilm?