Tapiren
Basic
XC60 T8, är inne på nummer två då den första krockades och skrotades. 3000 mil på åtta månader, riktigt nöjda.5,3mil på el idag. Nytt rekord för min del. Fler som kör Volvo-hybrider här?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
XC60 T8, är inne på nummer två då den första krockades och skrotades. 3000 mil på åtta månader, riktigt nöjda.5,3mil på el idag. Nytt rekord för min del. Fler som kör Volvo-hybrider här?
Hähä.. V90 har du innan årsskiftet..V60 T6-T8 i feb-mars och XC60 i Juli![]()
Kul att det är fixat. Fan var vacker den är. Den kom väl ut typ 2011 och ändå ser det ut som att det skulle kunna vara en 2020-modell.Äntligen så har jag fått tillbaka Saaben efter att den för över en månad sedan lämnades in för byte av höger bakdörr samt lackering av tidigare nämnd dörr och bakskärm efter att en ond liten kärring körde rakt in i den i somras...
Så den hann hem lagom till avställning iaf
![]()
Kul att fler tycker det! Det är rätt så förvånande när man ställer den bredvid A5:an och inser att det skiljer 10 år!Kul att det är fixat. Fan var vacker den är. Den kom väl ut typ 2011 och ändå ser det ut som att det skulle kunna vara en 2020-modell.
Verkligen!Kul att fler tycker det! Det är rätt så förvånande när man ställer den bredvid A5:an och inser att det skiljer 10 år!
Ja, de gjorde fina bilar alltså. synd att Ledningen inte gjorde sitt arbete lika bra.Kul att fler tycker det! Det är rätt så förvånande när man ställer den bredvid A5:an och inser att det skiljer 10 år!
Hur är X4:an en liten bil? Om något är den väl ganska klumpig? Enligt mig iallafall. Men sen är jag inget stort fan av SUV-kupéer.Efter några månader med en fullsmetad BMW X4 35d, så måste jag tycka att det är en väldigt "bra" och kompetent bil, men ingen kärlek direkt.
Dottern mobbar mig dock över "för liten bil".
Tror det blir en Mercedes GLS nästa gång...
Stor utanpå men liten inuti. En av biltypens mera opraktiska egenskaper.Hur är X4:an en liten bil? Om något är den väl ganska klumpig? Enligt mig iallafall. Men sen är jag inget stort fan av SUV-kupéer.
"för liten", inte "liten". Hon jämför med den gamle Toyota Land cruisern, + att öppningsvinkeln på bakdörrarna är "obra".Hur är X4:an en liten bil? Om något är den väl ganska klumpig? Enligt mig iallafall. Men sen är jag inget stort fan av SUV-kupéer.
Tycker den ser lite otymplig ut i jämförelse med utrymmet man får."för liten", inte "liten". Hon jämför med den gamle Toyota Land cruisern, + att öppningsvinkeln på bakdörrarna är "obra".
Klumpig vet jag inte, hur tänker du då?
Sen har den ganska modesta yttermått, den är (marginellt) kortare än exempelvis Volvo V60 så det är en ganska liten bil, men den upplevs ju som stor när man ser den.Hur är X4:an en liten bil? Om något är den väl ganska klumpig? Enligt mig iallafall. Men sen är jag inget stort fan av SUV-kupéer.
Ja så är det väl. Att den är lite knubbig och hög får den att se större ut då.Sen har den ganska modesta yttermått, den är (marginellt) kortare än exempelvis Volvo V60 så det är en ganska liten bil, men den upplevs ju som stor när man ser den.
Det är så många saker som har missköts när det kommer till SAAB att man blir ledsen, antingen så kan man se det som att dem snubblade på målsnöret iom det nya modellprogrammet eller att dem "went out with a bang".Ja, de gjorde fina bilar alltså. synd att Ledningen inte gjorde sitt arbete lika bra.
Inte många stora bilar vi har i Sverige öht. XC90 är ju en småbil om man har varit över atlanten ett tag.Hur är X4:an en liten bil? Om något är den väl ganska klumpig? Enligt mig iallafall. Men sen är jag inget stort fan av SUV-kupéer.
Illa, men som sagt eloge att man sätter lapp.. blev påkörd för ett tag sen bakifrån på Huddingevägen där sedan bil smet, sluta med att jag fick betala självrisk själv på ca 5k, i sådana situationer tappar man tron på mänskligheten..Aldrig får man vara riktigt nöjd...![]()
Blir verkstadsbesök och hyrbil en tid framöver.
Stor eloge för att det satt en lapp på rutan ändå!
Trevligt med lappen.Aldrig får man vara riktigt nöjd...![]()
Påbackad av dragkrok exempelvisTrevligt med lappen.
Men hur gick det där till måntro?
Ah, visst. Förstår inte hur denna person lyckades få in dragkroken just där dockPåbackad av dragkrok exempelvis
Sidledsperkering på ena sidan gatan, fickparkering längs den andra. Exempelvis.Ah, visst. Förstår inte hur denna person lyckades få in dragkroken just där dock![]()
Påbackad av dragkrok exempelvis
Exakt så.Sidledsperkering på ena sidan gatan, fickparkering längs den andra. Exempelvis.
(Sen kan ju folk köra allmänt värdelöst också i största allmänhet, alltid en möjlighet)
Ja det är ju alldeles för komplicerat att fälla in dragkroken när man är färdigExakt så.
Valde dessutom medvetet att stå längs gatan då rutorna mitt emot såg lite trånga ut och jag vill undvika dörruppslag... Nu verkar dock allt rulla på och ser ut att lösa sig bra. Som sagt, riktigt reko att ge sig till känna.Ja det är ju alldeles för komplicerat att fälla in dragkroken när man är färdig![]()
Nu är det ju inte alla som har en krok som går att fälla in iofs.Ja det är ju alldeles för komplicerat att fälla in dragkroken när man är färdig![]()
Det är fint att det finns ärliga individerAldrig får man vara riktigt nöjd...![]()
Tråkigt, men skönt att det finns ärliga människor. Har det senaste året blivit påbackad två gånger i parkeringsgarage utan att någon gett sig tillkänna. Så uselt och man blir så j-a förbannad!Aldrig får man vara riktigt nöjd...![]()
Ja det är ju alldeles för komplicerat att fälla in dragkroken när man är färdig![]()
Ingen toppenidé dock. Kroken skadas lätt och är dyrare att ersätta än vad det kostar att lacka om en stötfångare.jag fäller ut den ibland när jag har parkerat just för att om de nu kör in i mig bakifrån ska de fan få märken. Inbillar mig även att den ”skyddar” lite.