Beror ju på motoralternativet också.Ska köpa en vinterbil, vilken av E90, E91 & E92 tror ni man får lättast såld? Målet är att säljs till en 18-åring så man slipper inbyte!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Beror ju på motoralternativet också.Ska köpa en vinterbil, vilken av E90, E91 & E92 tror ni man får lättast såld? Målet är att säljs till en 18-åring så man slipper inbyte!
Beror ju på motoralternativet också.
Tror kombin är lättast att sälja, dvs E91Blir utan tvekan en 320, tankar tillräckligt mycket på sommaren![]()
Ska köpa en vinterbil, vilken av E90, E91 & E92 tror ni man får lättast såld? Målet är att säljs till en 18-åring så man slipper inbyte!
Ska köpa en vinterbil, vilken av E90, E91 & E92 tror ni man får lättast såld? Målet är att säljs till en 18-åring så man slipper inbyte!
Blir utan tvekan en 320, tankar tillräckligt mycket på sommaren![]()
Kör en 325 e92 nu och den drar under litern. Kör låååångt ifrån eco driving. 120-150 på motorvägen, varvar mer eller mindre ut motorn på varannan växel på småvägarna påväg ut till landet det är typ varje helg) så jag är happy. ror kanske inte den är den lättaste att sälja när det är dags. Då tror jag som Richie att e91 är enklare att bli av med. Samtidigt går det nog tio e91 på en e92...
E92 är mest intressant men är orolig över att den kan vara svår att få bort sen! E91 verkar skumt nog vara populärt bland kidsen idag
Så ska en BMW avnjutas. Precis såKör en 325 e92 nu och den drar under litern. Kör låååångt ifrån eco driving. 120-150 på motorvägen, varvar mer eller mindre ut motorn på varannan växel på småvägarna påväg ut till landet det är typ varje helg) så jag är happy. ror kanske inte den är den lättaste att sälja när det är dags. Då tror jag som Richie att e91 är enklare att bli av med. Samtidigt går det nog tio e91 på en e92...
Så ska en BMW avnjutas. Precis så![]()
E92 är mest intressant men är orolig över att den kan vara svår att få bort sen! E91 verkar skumt nog vara populärt bland kidsen idag
Skönt att spara den typen av bilder.Älskade min tungstyrda e91xi men det gjorde inte plånboken. 1 privat brukare innan mig, 17k mil med all historik och mycket nytt och bytt. Hade den i 9 månader och 400 mil med över 40k i verkstadsräkningar. Vanos balla ur, topplock Och ventilkåpspackningarna gav upp, lambda paja, de 2 år gamla stabilistatorstagen och fjäderbenslagren rök, actuatorn till låsmekanismen... Osv...
När den fungerade Älskade jag den.
Har kvar en bild på den.![]()
Pinsamt lik min gamla X6.
Jo, är nog så. Själv vill jag väldigt gärna ha en 320 x-drive men tvekar att köpa en ny. Lite för mycket pengar för mig. Två bekanta som är bilmek menar att BMW är bilar man äger nya och sen max fem år, efter det blir dom ändlösa svarta hål man öser pengar i. Underligt konstruerade, mycket plastdetaljer som man måste plocka bort halva motorn för att byta ut. Begagnat, menar dom, finns egentligen bara två märken man ska köpa; Toyota och Honda. Men hur roligt är det? Å andra sidan.. hur roligt ska man ha egentligen. Funderar på att provköra en Lexus IS 250 (2010-2013) någon som har erfarenhet av dom?Älskade min tungstyrda e91xi men det gjorde inte plånboken. 1 privat brukare innan mig, 17k mil med all historik och mycket nytt och bytt. Hade den i 9 månader och 400 mil med över 40k i verkstadsräkningar. Vanos balla ur, topplock Och ventilkåpspackningarna gav upp, lambda paja, de 2 år gamla stabilistatorstagen och fjäderbenslagren rök, actuatorn till låsmekanismen... Osv...
När den fungerade Älskade jag den.
Har kvar en bild på den.![]()
Jo, är nog så. Själv vill jag väldigt gärna ha en 320 x-drive men tvekar att köpa en ny. Lite för mycket pengar för mig. Två bekanta som är bilmek menar att BMW är bilar man äger nya och sen max fem år, efter det blir dom ändlösa svarta hål man öser pengar i. Underligt konstruerade, mycket plastdetaljer som man måste plocka bort halva motorn för att byta ut. Begagnat, menar dom, finns egentligen bara två märken man ska köpa; Toyota och Honda. Men hur roligt är det? Å andra sidan.. hur roligt ska man ha egentligen. Funderar på att provköra en Lexus IS 250 (2010-2013) någon som har erfarenhet av dom?
Vänligen.
Funderar på att provköra en Lexus IS 250 (2010-2013) någon som har erfarenhet av dom?.
Kul att följa, fortsätt gärna med dessa uppdateringar! Lycka till.Jaguarprojektet jag postat tidigare fortsätter...
10 års stillestånd har tagit ut sin rätt men nu startar den i alla fall, jag har sköljt igenom bränslesystemet ett antal gånger och skickat spridarna på ultraljudstvätt, det gjorde susen.
Nästa problem att tackla är generatorn, som inte laddar, därav att fläkten är demonterad på bilden. Sen ska bromsarna vidgöras, och alla vätskor bytas...
Med facit i hand skulle jag ha provkört den mer när jag väl fått igång motorn, nu kommer jag byta generator och bromsar på en bil jag inte vet om växellåda / bakaxel är friska på, men det ska nog ordna sig...![]()
Och Volvo äterkallar 86,000 bilar...Har ju diskuterats här en del.. Bilar med brandrisk är inte åtgärdade – BMW återkallar nära 13.000 fordon
Det blev taget lite ur ett större sammanhang känns det som om man skall jämföra återkallelser.Och Volvo äterkallar 86,000 bilar...![]()
Det blev taget lite ur ett större sammanhang känns det som om man skall jämföra återkallelser.
"I fjol tvingades BMW återkalla 1,6 miljoner bilar varav 35.000 i Sverige för att åtgärda problemet. Även Volvo har haft liknande problem som BMW och återkallade i somras över en halv miljon dieselbilar, de flesta tillverkade mellan 2013 och 2018.
Nu visar det sig att ännu fler BMW-bilar behöver kontrollera och eventuellt åtgärda problemen i avgassystemet. Den tyska biltillverkaren återkallar ytterligare 12.942 dieselbilar, skriver Dagens Nyheter. "
Volvos 86 000 är hur många som finns i Sverige av de 500 000 som nämns ovan.
Vet egentligen inte vad jag vill säga mer än att det känns som mer rättvis jämförelse
Ja så upplever jag det också.Hur som så är det nästan dubbelt så många Volvo bilar som är kallade för garantiåtgärd men det är BMW som hamnar i fokus![]()
Synd att båda bilmärkena brinnerHur som så är det nästan dubbelt så många Volvo bilar som är kallade för garantiåtgärd men det är BMW som hamnar i fokus![]()
Ingen sann bilentausiast bryr sig om vare sig BMWs eller Volvos återkallelse av dieselbilar MrIzoard och Norda. Det är ju M bilarna och polestar i Volvos fall som man drömmer om.
Absolut, det är med stor sannolikhet de brinnande bilarna som står för merparten av inkomsterna för båda bolagen men vem fan drömmer om en dieselbil innerst inne?