• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Herregud, släpp det nu och tjafsa med nån annan istället.
Snälla hjälp mig, du valde helt utan att bry dig om värdeminskning eller förbrukning. Då menar du att du inte kunde låna pengar till inköp och... skatt? Eller förklara vad du menade när du skrev ditt inlägg angående detta ämne? Jag förstår verkligen inte, vad menade du med ditt inägg? Någon måste du ha velat förmedla då du tog upp två faktorer jag och fler innan mig kommenterade?
 
För att återgå till denna tråds huvudsyfte..

kör som jag sagt tidigare en e92 325 med manuell låda. Hade kravet att det skulle vara manuellt och rak sexa.
3AA6E44E-1608-40CA-B23D-F3BAD11EAAEB.jpeg

09238C7C-CD01-4912-A65A-1770D7386262.jpeg

Kört 2.000 mil sen i somras med den och den rullar på bara bra. Hade nog tur när jag köpte den och vart tredje brukaren (fjärde ägaren på pappret) men den som köper den efter mig lär dra längsta strået med nylackad front och fixad baklucka. Tur har man med som har en svärfar med fullutrustat garage så man kan sköta service själv.
86718D45-8E1E-4D5C-93EA-2A600203CA7A.jpeg
Fälgar kvar att renovera till sommaren ”bara”..
FA96CB40-D2E9-4C5F-B70A-C54FD02A08CE.jpeg
Trevlig, är hjulpassningen modifierad från fabrik? Vinterbakhjulen ser ut att sitta väldigt långt in i hjulhusen?
 
Snälla hjälp mig, du valde helt utan att bry dig om värdeminskning eller förbrukning. Då menar du att du inte kunde låna pengar till inköp och... skatt? Eller förklara vad du menade när du skrev ditt inlägg angående detta ämne? Jag förstår verkligen inte, vad menade du med ditt inägg? Någon måste du ha velat förmedla då du tog upp två faktorer jag och fler innan mig kommenterade?

Vad i mitt senaste inlägg fick dig att tro att jag ville diskutera ämnet med dig ytterligare?
 
Trevlig, är hjulpassningen modifierad från fabrik? Vinterbakhjulen ser ut att sitta väldigt långt in i hjulhusen?

fälgarna på första bilden är de som var sommardäck vid köp. Den andra är vinterdäcken båda uppsättningarna är ämnade för e9x men jag håller helt med dig om att de sitter på tok för långt in. Något kommande sommarfälgar ska råda bot på. Du lär dock inte ”älska” däckprofilsvalet...
 
Vad i mitt senaste inlägg fick dig att tro att jag ville diskutera ämnet med dig ytterligare?
Ditt senaste bryr jag mig inte om då du verkar pudla från ditt första inlägg som jag kommenterade. Varför är det så svårt att erkänna att man försökte vara lite tuffare än vad man egentligen är på internet? Du är som som vi andra, och därför nöjde du dig med en Q3.
 
fälgarna på första bilden är de som var sommardäck vid köp. Den andra är vinterdäcken båda uppsättningarna är ämnade för e9x men jag håller helt med dig om att de sitter på tok för långt in. Något kommande sommarfälgar ska råda bot på. Du lär dock inte ”älska” däckprofilsvalet...
Förmodligen för snabba, men att se en bil som är väl omhändertagen är en fröjd så kör på! Kör du på originalrulldiametern?
 
Ditt senaste bryr jag mig inte om då du verkar pudla från ditt första inlägg som jag kommenterade. Varför är det så svårt att erkänna att man försökte vara lite tuffare än vad man egentligen är på internet? Du är som som vi andra, och därför nöjde du dig med en Q3.

Tror nog ingen är tuffare än dig på internet.
 
Om det får dig att må bättre
Hur jag mår och känner mig är inte relevant för tråden, men att du oberoende de ekonomiska förutsättningarna väljer en Q3 lämnar många frågor öppna om du verkligen menar det, tyvärr har du redan delvis erkänt att du ljög eller var missvisande när du skrev det. Tyvärr är det upp till dig att visa att du har någon tillförlitlighet i detta ämne framöver.

Jag tycker att Q3 och Q5 är för mycket budgetlösningar för att uppskatta dem.
 
Om det får dig att må bättre

Hur jag mår och känner mig är inte relevant för tråden, men att du oberoende de ekonomiska förutsättningarna väljer en Q3 lämnar många frågor öppna om du verkligen menar det, tyvärr har du redan delvis erkänt att du ljög eller var missvisande när du skrev det. Tyvärr är det upp till dig att visa att du har någon tillförlitlighet i detta ämne framöver.

Jag tycker att Q3 och Q5 är för mycket budgetlösningar för att uppskatta dem.

Kan ni inte bara ta kukmätartävlingen till PM? Det är en halv sida rakt nu utan att ni kommer nånstans.
 
Hur jag mår och känner mig är inte relevant för tråden, men att du oberoende de ekonomiska förutsättningarna väljer en Q3 lämnar många frågor öppna om du verkligen menar det, tyvärr har du redan delvis erkänt att du ljög eller var missvisande när du skrev det. Tyvärr är det upp till dig att visa att du har någon tillförlitlighet i detta ämne framöver.

Jag tycker att Q3 och Q5 är för mycket budgetlösningar för att uppskatta dem.

Ett tips i all välmening är att du kanske inte ska titta så djupt i flaskan och istället inse när någon inte längre är intresserad av att diskutera med dig.
 
Spårat senaste tiden, för mycket känslor och för lite objektivitet. Låt oss återgå till ämnet.

Jag har en Abarth jag vill sänka med H&R fjädrar, 20mm fram & 35mm bak. Behöver man byta dämpare också tro?

Total novis inom detta. Har du något vettig i Sthlm att rekommendera @MaziK, m.fl?

Bild på nuvarande med OZ vinterdäck och målet med sänkning (har likadana fälgar sommartid).

143815836-origpic-57a56f.jpg
Fiat_500_Abarth_595_Federn_page.jpg
 
Han säger nått korkat och du lägger tre sidor på att få ut vaddå?
Att försöka få den första att erkänna att denna inte talade sanning. En dag händer det. Förstår dock vad du menar, detta är mer eller mindre meningslöst för tråden i sig. Känns bara så otroligt dumt när man kommenterar seriösa inlägg med att man själv inte alls tar hänsyn till nämnda kriterier, när man uppenbarligen gör det?
 
Spårat senaste tiden, för mycket känslor och för lite objektivitet. Låt oss återgå till ämnet.

Jag har en Abarth jag vill sänka med H&R fjädrar, 20mm fram & 35mm bak. Behöver man byta dämpare också tro?

Total novis inom detta. Har du något vettig i Sthlm att rekommendera @MaziK, m.fl?

Bild på nuvarande med OZ vinterdäck och målet med sänkning (har likadana fälgar sommartid).

143815836-origpic-57a56f.jpg
Fiat_500_Abarth_595_Federn_page.jpg
Smakfullt, helt rätt nivå enligt mig. Symmetri och känns fabriksmässigt.
 
t
Att försöka få den första att erkänna att denna inte talade sanning. En dag händer det. Förstår dock vad du menar, detta är mer eller mindre meningslöst för tråden i sig. Känns bara så otroligt dumt när man kommenterar seriösa inlägg med att man själv inte alls tar hänsyn till nämnda kriterier, när man uppenbarligen gör det?
Absolut, och efter två inlägg så tyckte du inte att det räckte utan det skulle hålla på längre - kändes väl som din poäng gick fram redan i första svaret?
 
Absolut, och efter två inlägg så tyckte du inte att det räckte utan det skulle hålla på längre - kändes väl som din poäng gick fram redan i första svaret?
Men hänsyn till svaren känns det tyvärr inte så. Men som sagt, en dag händer det att människan som ljuger erkänner det.

...och nu har vi lägt ännu fler inlägg på trams.
 
Har en trea också och jag föredrar faktiskt den inredningen framför MXen. Det är den bästa interiör jag suttit i någonsin. Få som har kört en längre tid i en M3a vill gå tillbaks till gammal stenålder med ett mätarhus (inte jag heller)
Nämen grattis till att du gillar en 16-årig gamers våta dröm hur en bilinredning ska se ut. Själv föredrar jag riktiga knappar framför pillandet på en en skärm. Men det kanske bara är jag som som uppskattar funktionaliteten med riktigt rejäla reglage? Att det var snyggare förr behöver jag knappast påpeka!? Men jag förstår att biltillverkarna vill kapa kostnaderna genom att ersätta riktiga reglage med en enkel dataskärm!
 
Senast ändrad:
Förmodligen för snabba, men att se en bil som är väl omhändertagen är en fröjd så kör på! Kör du på originalrulldiametern?

tanken är att gå upp ett snäpp men det beror lite på. Vill inte valsa skärmarna såpass att det syns utifrån, vill inte köra med massa Camber, vill inte heller ha massa stretch och så vill jag Max få in ett lillfinger mellan däck och skärmkant. Så det lär bli lite pill.
 
Fortfarande mindre än vad en stor husvagn gör. Men det är klart, om man bara drar kortare sträckor och kommer hem och kan ladda varje natt så är det ju en annan femma.

Men, du har fortfarande ingen koll?
Jag kollade faktiskt lite snabbt och ett sådant här as till husvagn väger bara 2000kg?
6B6641EA-5B76-40AE-8C92-CD458D134324.jpeg


Jag kör inte korta sträckor. Det handlar ofta om 30-40 mil ToR och det går finfint. Men vem bryr sig om släpar och husvagnar? Inte har det med bilintresse att göra iaf.
 
Men, du har fortfarande ingen koll?
Jag kollade faktiskt lite snabbt och ett sådant här as till husvagn väger bara 2000kg?
6B6641EA-5B76-40AE-8C92-CD458D134324.jpeg


Jag kör inte korta sträckor. Det handlar ofta om 30-40 mil ToR och det går finfint. Men vem bryr sig om släpar och husvagnar? Inte har det med bilintresse att göra iaf.
Om du kan dra den med en vanlig dragkrok så är det inget as..
 
Som motpart till el-trams kan jag konstatera att min v8 fortfarande klarar kalkylen att vara en vettig pendlarbil. 4 år och 5'+ mil slår den de flesta bilarna på fingrarna rent ekonomiskt. Visst drar den drygt 0,9 l/mil men att ha en gammal lyx-GT med 4,4 liters v8 och ändå kunna köra billigare än nyare deprimerande Renaults är mysigt. Önskar fler valde dumma bruksfordon.

Min Lincoln är praktexempel på det.
Köpte en för 8 år sedan för 35k sek. Är väl fortfarande värd runt dom summorna.
Drar 1.3L/mil och kostar nada att försäkra.

Helt omöjligt för mig att räkna hem en Passat CC. Hur jag än gör blir en diesel passat dyrare i drift än min soppa-slukande Lincoln.
 
Tillbaka
Topp