Norrlänningen
Guld
Teslan kan vara hur snabb som helst men käkar hellre glass i Ferrarin.
Stekfaktorn är såklart högre i Ferrarin, men prestandan och körglädjen högre i Teslan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Teslan kan vara hur snabb som helst men käkar hellre glass i Ferrarin.
...körglädjen högre i Teslan.
Stekfaktorn är såklart högre i Ferrarin, men prestandan och körglädjen högre i Teslan.
Det har jag väldigt väldigt svårt att hålla med om. Men ok.
Ja, körglädje är subjektivt. För någon kan körglädje vara att få köra något väldigt billigt eller bekymmersfritt.Prestanda är ju enkel att mäta så det är svårt att inte hålla med om. Körglädje däremot är inte direkt mätbart, men jag diggar rapp och brutal acceleration väldigt mycket så för mig är den väldigt mycket mer körglad.
F430 känns extremt omodern med en växellåda från helvetet, den låter inte så najs som 360n gör heller tyvärr. :-(
Spårat senaste tiden, för mycket känslor och för lite objektivitet. Låt oss återgå till ämnet.
Jag har en Abarth jag vill sänka med H&R fjädrar, 20mm fram & 35mm bak. Behöver man byta dämpare också tro?
Total novis inom detta. Har du något vettig i Sthlm att rekommendera @MaziK, m.fl?
Bild på nuvarande med OZ vinterdäck och målet med sänkning (har likadana fälgar sommartid).
![]()
![]()
Korrekt. Inte lagligt. 500kr böter att ha något otillåtet på reg-skylten. Kan vara en fotbollsklippa eller majblomma med. Ser detta dagligen men kunde inte bry mig mindre, än mindre lägga tid på att ge någon böter för det.Well, det kvittar vad tillverkaren säger...
Farbror blå tycker troligtvis annat
I Vägtrafikregisterförordningen (2001:650), 7 kap, § 8 står det …"På en registreringsskylt får inte något annat tecken eller märke sättas än ett sådant som har satts på skylten vid tillverkningen. Har ett märke satts fast på skylten enligt tidigare gällande bestämmelser behöver det dock inte tas bort ..." Alltså, det gamla skattekvittot får sitta kvar.
Med det sagt tror jag risken är minimal, men man bör ju ha det i åtanke.
M3 som i BMW eller Tesla?![]()
För att det inte skall bli ramaskri så den gamla hederliga M3an = riktiga M3an
Lite kul, kommenterade en på en video på YoutTube igår (en av de största tech-kanalerna) han har bland annat en E46 M3.
Skrev att det var kul att han skaffat med manuell och inte SMG, han svarade tillbaka att det var en SMG ifrån fabrik men han hade bytt ut mot manuell låda![]()
Kul med lite story bakom. Så jävla bra, den är fortfarande bra fet. Har du kvar bilden som var snett framifrån, den stod uppe på ett krön. Som du säger bra längesedan du blev klar med den men jag kommer ihåg att jag dregglade haha. Var det ESS-kit på den?
Ask and you shall recieve,
Här kommer alltså lite vintagematerial från back in the days. Osäker på när bilderna togs? Någon gång runt 2005 känns det som.
Det var mitt första lite mer omfattande bilprojekt och det är lite kul att jag sparade ett par av projektbilderna i Photobucket. Jag hade bara haft körtkortet i 2-3 år när jag höll på med den här bilen och jag hade flera andra projekt parallellt med denna minns jag. Det var på den tiden när man hade tid (och lust) att vara i garaget varenda dag och inte som nu när man ska vara glad om man kan lägga en timme i veckan på bilvård endast.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Kul med lite story bakom. Så jävla bra, den är fortfarande bra fet. Har du kvar bilden som var snett framifrån, den stod uppe på ett krön. Som du säger bra längesedan du blev klar med den men jag kommer ihåg att jag dregglade haha. Var det ESS-kit på den?
Den där kommer man ihåg sedan Back In The Days från Zatzy!![]()
Övrigt avdelningen var ju bästYes,
Tidernas bästa bilforum som tyvärr dog forumdöden som så många andra. :-(
Övrigt avdelningen var ju bäst![]()
Well, det kvittar vad tillverkaren säger...
Farbror blå tycker troligtvis annat
I Vägtrafikregisterförordningen (2001:650), 7 kap, § 8 står det …"På en registreringsskylt får inte något annat tecken eller märke sättas än ett sådant som har satts på skylten vid tillverkningen. Har ett märke satts fast på skylten enligt tidigare gällande bestämmelser behöver det dock inte tas bort ..." Alltså, det gamla skattekvittot får sitta kvar.
Med det sagt tror jag risken är minimal, men man bör ju ha det i åtanke.
Då Servicelampan började lya ilsket rött i min bil i morse (och varna i tjejens bil i lördags) var det dags att beställa servicematerial från Mapodo. Spårade dock så nu ska alla oljor och kylarvätska bytas i min bil.. Men men, lika bra det så vet man det är gjort. Garaget är bokat till helgen/nästa beroende på när smörjmedlen kommer.
Om vi spinner vidare på denna linje är det bättre att åka utan registreringsplåt fram (den från trafikverket) än att köra med en "fusk registreringsplåt" av valfri sort (klisterdekal, liten skylt utan EU märke osv) men som har rätt registreringsnummer. Detta då det KAN bli att man åker dit för urkundsförfalskning då man inte kör med trafikverkets registreringsskyltar. Åker man däremot utan skylt helt är det enbart böter. Ev. eskort till polisstation för utställande av tillfällig registreringsskylt kan tillkomma..
Handlar (som vanligt) väldigt mycket hur du beter dig vid stopp samt hur du kört innan. Vissa har en osviklig förmåga att alltid träffa på "otrevliga" poliser utan att förstå hur mycket som beror på deras eget beteende. I sak stämmer det helt att det är ett grovt brott att använda klisterskylt som kallas märkesförfalskning och är bestraffat med dagsböter. Att åka utan skylt ger penningböter bara. Det spelar heller i sak ingen roll om det är "rätt" bokstäver eller inte på den falska skylten. (Men det tror jag det gör i verkligheten...)Rullat klisterskylt på min Porsche i 2 säsonger. 1 fortkörning utan kommentar på skylten fram, svårt att se att jag kommit undan utan registreringsplåt. Men mycket möjligt att det är ett grövre brott än utan skylt.
Rullat klisterskylt på min Porsche i 2 säsonger. 1 fortkörning utan kommentar på skylten fram, svårt att se att jag kommit undan utan registreringsplåt. Men mycket möjligt att det är ett grövre brott än utan skylt.
Då Servicelampan började lya ilsket rött i min bil i morse (och varna i tjejens bil i lördags) var det dags att beställa servicematerial från Mapodo. Spårade dock så nu ska alla oljor och kylarvätska bytas i min bil.. Men men, lika bra det så vet man det är gjort. Garaget är bokat till helgen/nästa beroende på när smörjmedlen kommer.
Om vi spinner vidare på denna linje är det bättre att åka utan registreringsplåt fram (den från trafikverket) än att köra med en "fusk registreringsplåt" av valfri sort (klisterdekal, liten skylt utan EU märke osv) men som har rätt registreringsnummer. Detta då det KAN bli att man åker dit för märkesförfalskning då man inte kör med trafikverkets registreringsskyltar. Åker man däremot utan skylt helt är det enbart böter. Ev. eskort till polisstation för utställande av tillfällig registreringsskylt kan tillkomma..
Blivit stoppad 2 gånger för jag har klisterlapp fram och ingen skylt.
Varje gång har dom frågat om jag har skylten med mig, "Ja, varpå dom säger åt mig att sätta dit den.
Inget mer med det.
Varför kör man ytan skylt fram?Som sagt. Man KAN. Man åker inte dit varje gång.
Har själv kört utan i en dryg två års period och legat bakom polisen utan framskylt vid några tillfällen och aldrig blivit stoppad ens.
Varför kör man ytan skylt fram?
Jaha, trodde fartkameror tog en bild bakifrån också men vet inte var jag fått det ifrån när jag tänker efter.Finns många anledningar men ingen är bra (i lagens namn). Jag gjorde det mestadels av estetiska skäl och för att slippa tänka på två fartkameror ute på landet. Vad är anledningen att köra med en klisterdekal skylt (som i lagens namn inte är laglig)?
Någon som kan ge tips om ett bra försäkringsbolag för AMG?
Har fått 2 priser på en Svensksåld S63 coupe.
Helförsäkring
2015-2016
Bägge med 500-1000mil körsträcka per år
Bostadsrätt med låst flerbilsgarage
Förare 35-40år
6000kr självrisk
aldrig tagit en skada på försärking och haft bil sen jag var 18.
2500kr i månaden och 4900kr i månaden.
Bägge är ta mig fan skrattretande.
Hade en gång en C63 den betalade jag runt 1200:- i månaden på vilket jag anser mer acceptabelt.
Uppdaterade inte sidanVarför kör man ytan skylt fram?