• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Grand Sport 2017 med Competitionpkt. Tror den har det mesta i utrustningsväg. Jag köpte den ny på Hedin Bil i augusti 2018
01CABCCD-2B43-4C5F-B04B-30658ADB0A7B.jpeg
Bara en Heads up! Man ser igenom din maskning av plåten...

Jo, inte nog med att premierna är löjliga på BMW och särskilt M-bilar så är det helt värdelöst att komma ut bill bilen på morgonen och mötas av att halva bilen är rensad på delar och sen få vänta 2-3 månader att allt blir fixat bara för att vänta när stöldligorna kommer tillbaka och plockar av samma, men nu nya, delar av bilen.

Jag sålde min M2:a tidigare än planerat av denna anledning...
Jävligt trist.
Well, man ska nog vara rätt nöjd om de bara plockat lite delar som går att lösa på 2-3mån.

Jag kom ut en morgon så var min 335i puts väck! plockad ifrån uppfarten...

Hittades efter 3 dagar i skogen, bara ett skal kvar i princip så det blev skroten för det som var kvar.

Den är fin den där :) Blir alltid glad när jag ser en ute på vägarna!

Och snart ser du bra många fler, vi är många inbitna nördar som ställer undan dem när vintern nalkas. ;)

Och nu, många år senare, så har Polestar plagierat mycket av designen ;)
Inte alltför konstigt att det finns influenser från Saab med tanke på vart ingenjörer och i viss mån designers tog vägen efter konkursen. :D

Ser bra ut!
Om du skall ha den till M3 LR så hade jag nog kanske funderar på en flow-form fälg i alla fall (vet ej just den fälgen du tänker är på är tillverkad enligt den processen)
Tänker på den extra vikt som bilen har om jag inte missminner mig så är vikten på 2.1ton?

Större risk med vanlig Alu-fälg att den kan bli böjd/spricka speciellt med tanke på vikten på bilen och dåliga vägar.
Vilken storlek tittar du på och hur mycket gummi

För övrigt, någon som har erfarenhet av Tomason’s fälgar? Hittade dessa (TN16) som verkar schyssta...

AF21991C-E80A-4480-8551-4619036D9D43.jpeg

Ser bra ut!
Om du skall ha den till M3 LR så hade jag nog kanske funderar på en flow-form fälg i alla fall (vet ej just den fälgen du tänker är på är tillverkad enligt den processen)
Tänker på den extra vikt som bilen har om jag inte missminner mig så är vikten på 2.1ton?

Större risk med vanlig Alu-fälg att den kan bli böjd/spricka speciellt med tanke på vikten på bilen och dåliga vägar.
Vilken storlek tittar du på och hur mycket gummi

Enligt euromaster skulle denna lämpa sig bra för bilen, 1850kg, plus mig och lite bös så typ 2 ton.
8,5x19 skulle det bli, med Pilot Sport 4S :)

Ser en del bilar på nätet med denna, men mestadels från kontinenten och USA som har lite snällare miljö än oss ^^

Sorry var vikten på model S som jag nämnde.
Då fälgen är hyfsat billig så är det inte blodigt att ersätta om något skulle hända.

Vad för bredd och profil på däcket? Om det är låg profil så ökar risken för skador.
HRE FF04 är trevliga men det är ganska mycket dyrare än de fälgar du tittar på dock.

Finns en del märken som har flow form-fälgar som ligger runt 3k per fälg som kan vara värda att titta på.

Enligt euromaster skulle denna lämpa sig bra för bilen, 1850kg, plus mig och lite bös så typ 2 ton.
8,5x19 skulle det bli, med Pilot Sport 4S :)

Ser en del bilar på nätet med denna, men mestadels från kontinenten och USA som har lite snällare miljö än oss ^^

Sorry var vikten på model S som jag nämnde.
Då fälgen är hyfsat billig så är det inte blodigt att ersätta om något skulle hända.

Vad för bredd och profil på däcket? Om det är låg profil så ökar risken för skador.
HRE FF04 är trevliga men det är ganska mycket dyrare än de fälgar du tittar på dock.

Finns en del märken som har flow form-fälgar som ligger runt 3k per fälg som kan vara värda att titta på.

Priset är inte superviktigt; först var tanken Teslas original för 37000 för ett set ^^
Några förslag som liknar dessa (typ turbin-modell)

235/40ZR19 98Y
Pilot Sport 4S

Bilagor

• 38C43E41-0EDF-41C0-9324-07CE08C46121.png
    38C43E41-0EDF-41C0-9324-07CE08C46121.png
    127.6 KB · Visningar: 1
Senast ändrad:
Smaken är som baken, jag såg dem IRL och gillade dem starkt.
2844C222-D8AD-4EEA-A973-51917D06991F.png

Fullt förståeligt att smaken är som baken men man får samtidigt vad man betalar för (och OEM fälgar brukar alltid vara hutlöst dyrt!) och till en såpass dyr bil som en Tesla är borde man kosta på lite bättre än dessa. Kolla lite på Rotiform LAS-R, Rotiform IND, Rotiform IND-T, OZ Superturismo om du gillar fälgar med många ekrar.

Fullt förståeligt att smaken är som baken men man får samtidigt vad man betalar för (och OEM fälgar brukar alltid vara hutlöst dyrt!) och till en såpass dyr bil som en Tesla är borde man kosta på lite bättre än dessa. Kolla lite på Rotiform LAS-R, Rotiform IND, Rotiform IND-T, OZ Superturismo om du gillar fälgar med många ekrar.
Inga av de du nämner är turbine-fälgar....

Tillbaka
Topp