• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Jag hade iofs hellre sett att min bil försvann mot att få hålla på med försäkringsbolag, självrisker, hyrbil och flertalet verkstadsbesök för att lösa skiten.
Sålde bilen direkt när den var reparerad.

Så jäva trist att man ska behöva avstå att köpa en bil av viss fabrikat och typ för att det saknas förmåga att hantera brottslighet på ett vettigt sätt.
Försäkringsbolag och självrisker kommer man ju dessvärre inte undan vid en stöld heller.
Ingen rolig historia vill jag lova..

Försäkringsbolag och självrisker kommer man ju dessvärre inte undan vid en stöld heller.
Ingen rolig historia vill jag lova..
Nej, det har du så klart rätt i.
Jag menar mer ur perpektivet att få tillbaka sin ägodel våldtagen så känner iaf jag att man inte vill ha tillbaka bilen.
Det var inte meningen att förminska det du utsattes för.
Måste känts förjävligt

Nej, det har du så klart rätt i.
Jag menar mer ur perpektivet att få tillbaka sin ägodel våldtagen så känner iaf jag att man inte vill ha tillbaka bilen.
Det var inte meningen att förminska det du utsattes för.
Måste känts förjävligt
Sant, du har helt klart en poäng där! Var faktiskt på ett vis skönt att slippa se bilen igen så man inte behövde bli mer påmind om det.

No worries, uppfattade inte att du försökte det heller :)

mer ett klargörande ifrån min sida att vad som än händer så är FB inte roliga att få bukt med!

Härligt, bra med lite spons :D
Pratade med specialfälgar, de får in en helt ny FF-fälg, tar den och de plåtar bilen gentemot bra pris :D
DD582F3C-3EDD-4C82-BFE7-9761E9A6B558.jpeg

Ruttnat på skitljud i bilfan så nu blir det att riva inredning och få in lite vettigt ljud..

Gladen One 201 Bmw
gladen-one-bmw-201.jpg

Mosconi D2 100.4 DSP
Mosconi 1.jpg

Mosconi Quadlock kabel
Mosconi 3.jpg

Ville så klart installera skiten i helgen men måste få tag på Bmw OEM kontakter så jag slipper kapa kablarna och dom kommer först på måndag. Får hålla till godo med att göra en service istället då jag beställde alla oljor till bilen så det blir byte av motor-, diff-, växellåds- olja, bromsvätska, kylarvätska (kanske väntar där och byter vattenpumpen med), blinkersvätska och sen alla filter på det.

Senast ändrad:
Ruttnat på skitljud i bilfan så nu blir det att riva inredning och få in lite vettigt ljud..

Gladen One 201 Bmw
gladen-one-bmw-201.jpg

Mosconi D2 100.4 DSP
Mosconi 1.jpg

Mosconi Quadlock kabel
Mosconi 3.jpg

Ville så klart installera skiten i helgen men måste få tag på Bmw OEM kontakter så jag slipper kapa kablarna och dom kommer först på måndag. Får hålla till godo med att göra en service istället då jag beställde alla oljor till bilen så det blir byte av motor-, diff-, växellåds- olja, bromsvätska, kylarvätska (kanske väntar där och byter vattenpumpen med), blinkersvätska och sen alla filter på det.
Vilket ljudpaket byter du ifrån?

Vilket ljudpaket byter du ifrån?

Minsta möjliga.
Har läst att detta ska vara bland det bästa som är närmast "plug and play" då jag inte vill byta bort Bmw huvudenheten (1 DIN Professional).
Glömde nämna att jag även beställt diskanthållare då jag saknar det med bas stereo. Har dock bytt huvudenhet till en nyare från 2011 där jag får inbyggd bluetooth handsfree, USB som stöder Ipod (och då iPhone) som har samma inställningar gällande ljudbild. Får se sen om jag ska koda om till högnivå med platt ljudkurva eller inte.

Nej det var den inte men vad som är rätt eller fel kan jag inte svara på.
Då de transporterat bilar dyrare än mitt hus i den transporten så hoppas jag de vet hur man förankrar den säkert :D. Om inte annat så lär jag märka det snart HAHA

Ställer man den pall mot framstammen kan det nog räknas som förstängning, men då blir du nog lite sur! :) Måste klossas, bara band räcker inte på en bil.

Fan, hade ju seriösare lastsäkring på en havererad lågpris-V50 på hyrtrailer häromdagen.

Ställer man den pall mot framstammen kan det nog räknas som förstängning, men då blir du nog lite sur! :) Måste klossas, bara band räcker inte på en bil.

Fan, hade ju seriösare lastsäkring på en havererad lågpris-V50 på hyrtrailer häromdagen.
Säkrar man alla hjulen så är det godkänt.
Sen är det ju bra med klossar så fort det är hjul.

Säkrar man alla hjulen så är det godkänt.
Sen är det ju bra med klossar så fort det är hjul.

Nu låter jag flashback här, men källa på det? Du kan ju inte surra en bil så att det räknas som förstängt med enbart surrningen. Klossarna ÄR förstängningen, om du inte ställer den mot godkänd framstam. Men det vill man ju inte i regel :)

Nu låter jag flashback här, men källa på det? Du kan ju inte surra en bil så att det räknas som förstängt med enbart surrningen. Klossarna ÄR förstängningen, om du inte ställer den mot godkänd framstam. Men det vill man ju inte i regel :)
Skrev säkrar man alla hjulen är det godkänt.
Har åkt in i kontroll utan kloss och fått godkänt.
Men man ska alltid ha kloss det är bäst.
Förstängning görs med klotsar, som är väl fastsatta och har en
höjd av minst en tredjedel av hjulradien. Klotsar för
förstängning framåt-bakåt bör ha en lutning av minst 45 grader.

jag har ställt frågan gällande hur det gick med transporten.
Väntar på svar :D

Skrev säkrar man alla hjulen är det godkänt.
Har åkt in i kontroll utan kloss och fått godkänt.
Men man ska alltid ha kloss det är bäst.
Förstängning görs med klotsar, som är väl fastsatta och har en
höjd av minst en tredjedel av hjulradien. Klotsar för
förstängning framåt-bakåt bör ha en lutning av minst 45 grader.

jag har ställt frågan gällande hur det gick med transporten.
Väntar på svar :D

Bra går det allt som oftast, det är inte problemet ;) Vad som är lagligt eller inte är ju knappast din huvudvärk heller i det fallet. Det som skulle få mig att bry mig lite om det var min bil är väl försäkringsbiten, om nåt lot all förmodan skulle gå galet.

Tillbaka
Topp