• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Pictor

Audemars
D3D9E24E-B23D-4291-ABD5-40985F65E024.jpeg
Lite hoppfull reklam för Mille Miglia. Vi får hoppas att man inte ställer in i år....
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Oklart hur den är efter 5-10 år.

På Mustangen så såg den ut som ny efter 2500mil(sommar/vinterkörning under de 18 månader jag hade den).

XPEL lämnar 10år garanti mot gulnad och krackelering.
Jag tänker liksom om det går att få glans på det efter en vinter. Man vet ju hur lacken ser ut på våren :(
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Odubbade Nokian R2 sen tre år tillbaka. Bästa odubbade jag provat hittills efter många år med t ex Michelin X-Ice. Inget behov av dubbar där jag bor, även om frugan envisas på sin bil ... ;)
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Jag hade kört med PPF utan att tveka.
Men det beror att jag bor i Stockholm och köra bilen på E4/Essingeleden är inget kul.

Sen om du skall köra bana eller dylikt så är det givet.
Var någonstans i Sverige bor du. Om du skall köra på söndagen och handla på ICA så kanske behovet inte är lika stor. Samt hur länge skall du ha kvar bilen?

Jag är lite sjuk jag tänker på hur bilen kommer vara för kommande ägare och hur den kommer må om många år...


 
Senast ändrad:

Sjobedan

Rolex
Jag hade kört med PPF utan att tveka.
Men det beror att jag bor i Stockholm och köra bilen på E4/Essingeleden är inget kul.
Sen om du skall köra bana eller dylikt så är det givet.
Var någonstans i Sverige bor du. Om du skall köra på söndagen och handla på ICA så kanske behovet inte är lika stor. Samt hur länge skall du ha kvar bilen?

Jag är lite sjuk jag tänker på hur bilen kommer vara för kommande ägare och hur den kommer må om många år...

Bor i södta skåne :)

lär väl inte bli så våldsamt många mil per år. Kanske en bandag då och då.
 

DHLE

Cartier
2-Faktor
Någon som gjort spot repair/smart repair på sin bil? Något rövhål har gjort en reva i kofångaren på våran bil,inte stort men det stör mig.
 

Heinrich.a

Rolex
2-Faktor
Precis plast, ingen färg borta men det är ett jack i den. Fått pris från Volvo ny del+lack 3500kr. Spot repair 2600kr, så nu funderar jag på vilket jag ska ta.
Kommer ju behöva lacka med spot repair, finns alltid en risk att det syns efteråt även om det är en liten chans. Själv skulle jag lära mig att leva med det på en brukis volvo. Men finns säkert folk som tycker annat.
 

DHLE

Cartier
2-Faktor
Kommer ju behöva lacka med spot repair, finns alltid en risk att det syns efteråt även om det är en liten chans. Själv skulle jag lära mig att leva med det på en brukis volvo. Men finns säkert folk som tycker annat.
Lära mig leva med det hade varit det bästa. Tyvärr funkar jag inte så:banghead: sålde en bil en gång för ett stenskott i rutan som sprack:rolleyes:. Går nog på Volvos förslag om risken finns att det syns med spot repairz
 

Heinrich.a

Rolex
2-Faktor
Lära mig leva med det hade varit det bästa. Tyvärr funkar jag inte så:banghead: sålde en bil en gång för ett stenskott i rutan som sprack:rolleyes:. Går nog på Volvos förslag om risken finns att det syns med spot repairz
Saken är att det behöver inte synas, beroende på hur lacken åldrats, nya blandas och lackeras kan det bli variation. Samt att du kommer ha spackel under lacken.
 

jmspar123

Cartier
Den bil som KaptenHavre har som ikon ar bland det roligaste jag har rattat i min ungdom...Renault R5 Turbo2.
Totalt vansinne vad den gick jamfort med 80tals Kadetter Volvo 240 Saab 99 och de andra bilarna som kompisarna hade tidigt 90tal...
 
Topp