• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Seriös fråga.

hade ni folierat en 991 Carrera S cab med ppf?
(Front, speglar etc?)

Jag önskar att förste ägaren hade lagt ppf på min M3 när han plockade ut den, för jag antar att detta helst ska göras när bilen är ny?
Hur ser din lack ut i dagsläget?

Nu när min nya pickup kommer så har jag beställt den med fronten försedd med "clear-bra" vilket jag hoppas ska skona den en aning.

edit: stavning #€%&

Jag önskar att förste ägaren hade lagt ppf på min M3 när han plockade ut den, för jag antar att detta helst ska göras när bilen är ny?
Hur ser din lack ut i dagsläget?

Nu när min nya pickup kommer så har jag beställt den med fronten försedd med "clear-bra" vilket jag hoppas ska skona den en aning.

edit: stavning #€%&
Lacken ser riktigt fin ut. (Har bara rullat 3400 mil varav 0 mil på bana)

Enda som jag har sett är några smårepor på fronten som uppkommit under laddning.
Men jo, det får nog bli PPF trots allt.

Enda som jag har sett är några smårepor på fronten som uppkommit under laddning.

Jag funderar om jag kanske borde lacka om huv och front och sedan lägga på PPF.
Min har gått mer än dubbelt så långt och har hunnit få sig en del stenskott, och det syns väldigt väl på en mörk bil..

Men grejerna ska användas, idag var det en kall och fin dag i Norrland utan slask, salt och annat elände, så då passade jag på att lufta M3`an med sin helt magiska V8`a.
IMG_8686.jpeg

Trots 4 års ägande och flera tusen mil så ger den mig fortfarande en enorm tillfredställelse att köra, styrningen, ljudet, jag har vart såld sedan första provkörningen, och den går kanon att köra på vintern trots att de flesta hävdar motsatsen?? o_O

Lägger PPF på alla mina bilar. Känns bäst så men det kan ju bli problem den dagen den ska bytas ut.

Som motpart till el-trams kan jag konstatera att min v8 fortfarande klarar kalkylen att vara en vettig pendlarbil. 4 år och 5'+ mil slår den de flesta bilarna på fingrarna rent ekonomiskt. Visst drar den drygt 0,9 l/mil men att ha en gammal lyx-GT med 4,4 liters v8 och ändå kunna köra billigare än nyare deprimerande Renaults är mysigt. Önskar fler valde dumma bruksfordon.
Håller verkligen med, många kan inte räkna, kör mercedes S klass mycket billigare än de flesta nyare småbilar.

Jag är snart i ropet att byta bil, men jag har några undringar. Hur tror ni marknaden ser ut om ca 5 år? Tror ni att man ens kan byta in en bensinbil hos en handlare om några år eller är det privat försäljning som gäller. Hur resonerar ni om ni skulle köpa en bil idag? Bilen är endast en bruksbil och inte en entusiastbil!

Jag är snart i ropet att byta bil, men jag har några undringar. Hur tror ni marknaden ser ut om ca 5 år? Tror ni att man ens kan byta in en bensinbil hos en handlare om några år eller är det privat försäljning som gäller. Hur resonerar ni om ni skulle köpa en bil idag? Bilen är endast en bruksbil och inte en entusiastbil!
Diesel eller etanol. Självklart euro 6. Du ska bruka bilen. Om drivmedel kostnaden inte skrämmer finns inte bättre komfort kontra miljövänligt än diesel i min mening. Men om du endast tänker på att kunna sälja sen och inte den tid du ska bruka bilen så är väl andra drivmedel bättre.

Kommer inte vara några problem. Så fort går inte omställningen, halva Sverige kommer sakna laddmöjlighet länge framöver.

Diesel eller etanol. Självklart euro 6. Du ska bruka bilen. Om drivmedel kostnaden inte skrämmer finns inte bättre komfort kontra miljövänligt än diesel i min mening. Men om du endast tänker på att kunna sälja sen och inte den tid du ska bruka bilen så är väl andra drivmedel bättre.
Tackar för tipset! Det känns som vi är vid ett vägskäl med massa varianter av drivmedel. Det blir troligen en bättre begagnad. Ska absolut fundera på en diesel. Ekonomin tillåter inte en hybrid tyvärr.

Lugnt. Kommer ta lång tid vi pratar tiotals år.

Vad har du för budget? Hur många mil per år? Hur ser din körning ut? Hur länge tänker du ha bilen? Hur bor du?

Laddade upp en video vad gäller enbart räckvidd för 330e.

Hoppas den hjälper någon. Feedback är alltid välkommet :)

Jag är inte alls lika övertygad. Äldre begagnat är nemas problemas, men jag tror mer att folk kommer göra en totalkalkyl mot lägre driftskostnader med andra drivmedel efter hand det kommer fler modeller på marknaden.

Det är helt sjukt hur mycket frågor jag får från folk. Hört fler elbilister säga detsamma.

Jag lägger bort typ 15 min intervjuvtid varje gång jag stannar av på en offentlig plats

Tillbaka
Topp