Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det går inte svara på vilket försäkringsbolag som är billigast eller bäst. Premien varierar extremt från person till person.
Jag nämnde aldrig det men du har helt rätt i att skadereglering är en tämligen individuell process.... och vilka andra försäkringar man har hos samma bolag. LF ger 10% på alla försäkringar om du har fyra olika. Vi hade ett hus och två bilar men adderade till en olycksfallsförsäkring vilket kostade oss en 1/4 av vad vi sparade. Sen brukar dom ju även ge bra återbäring varje år, typ 8-10% till. Har dessutom bra erfarenheter av dom få gånger jag behövt utnyttja någon försäkring, men det kan ju som sagt variera från handläggare till handläggare. Nej, jag jobbar inte där ...![]()
Dags för motortvätt.![]()
Precis då man kör utan försäkring. Inte alltid deras algoritmer fungerar tyvärr.Har själv börjat titta lite på försäkring av en E36 320i och jävlar vad dyrt det blir för mig. Nu skulle jag inte använda den så mycket så skulle bara ställa på den för de dagar den skulle användas, men ändå. IF skulle vara solklart billigast för mig på 900kr/månad (helförsäkring då - och i och med att den inte skulle köras så mycket så skulle man ju kunna kosta på sig det för när den väl används. Annars blir väl trafik/halv det smartaste valet). Alla andra skulle ha 1300-2200kr. Wtf! Visst, jag är 22 och kille men ändå. Det är en bil värd typ 20-30k.![]()
Ja även om man inte kör så mycket kanske det blir smartast. Skulle dock kännas lite skönt att ha den fullförsäkrad för de dagar den väl används, speciellt då den är så fin. Men man får väl räkna på det helt enkelt och väga för/emot. Tror att de skulle ha 280kr/mån för trafik så det är ju en jäkla skillnadPrecis då man kör utan försäkring. Inte alltid deras algoritmer fungerar tyvärr.
Har själv börjat titta lite på försäkring av en E36 320i och jävlar vad dyrt det blir för mig. Nu skulle jag inte använda den så mycket så skulle bara ställa på den för de dagar den skulle användas, men ändå. IF skulle vara solklart billigast för mig på 900kr/månad (helförsäkring då - och i och med att den inte skulle köras så mycket så skulle man ju kunna kosta på sig det för när den väl används. Annars blir väl trafik/halv det smartaste valet). Alla andra skulle ha 1300-2200kr. Wtf! Visst, jag är 22 och kille men ändå. Det är en bil värd typ 20-30k.![]()
Det är inte bilens värde som drar upp premien utan risken för att du som ung krockar och kostar försäkringsbolaget hundratusentals kronor i invaliditetsersättningar.Har själv börjat titta lite på försäkring av en E36 320i och jävlar vad dyrt det blir för mig. Nu skulle jag inte använda den så mycket så skulle bara ställa på den för de dagar den skulle användas, men ändå. IF skulle vara solklart billigast för mig på 900kr/månad (helförsäkring då - och i och med att den inte skulle köras så mycket så skulle man ju kunna kosta på sig det för när den väl används. Annars blir väl trafik/halv det smartaste valet). Alla andra skulle ha 1300-2200kr. Wtf! Visst, jag är 22 och kille men ändå. Det är en bil värd typ 20-30k.![]()
Det ingår inte i trafik menar du?Det är inte bilens värde som drar upp premien utan risken för att du som ung krockar och kostar försäkringsbolaget hundratusentals kronor i invaliditetsersättningar.
Hehe, grymt... Lite tröstande är det iaf!Om det är någon tröst så är det något som blir bättre när man blir äldre iaf. Fick offert på 160kr halvförsäkring /mån på en ny 120i.
Borde inte trafikförsäkringen stå för den stora delen av kostnaden då och påslaget för hel vara ganska litet?Det är inte bilens värde som drar upp premien utan risken för att du som ung krockar och kostar försäkringsbolaget hundratusentals kronor i invaliditetsersättningar.
M5an sen lämnar du M3an för polering innan den ställs på![]()
![]()
Lite vår i luften frågan är bara vilken man ska ställa på först?![]()
Nyfiken fråga, vad är en ”bra” resp. ”Dålig” kund i FB’s ögon? Kan man mer än betala sina premier?Jag nämnde aldrig det men du har helt rätt i att skadereglering är en tämligen individuell process.
Är du en ”bra” kund tenderar skadereglering alltid att gå rätt smidigt. Är du en ”dålig” kund granskas mer. Tyvärr förstår de senare sällan att de är dåliga kunder.
6,3.L brum, brum...Vilken motor är detta?
Kul! Läst mycket om M156 senaste tiden, specifikt för W204. Antar att det är den motorn. Vad har du för bil?
Har några stycken...Kul! Läst mycket om M156 senaste tiden, specifikt för W204. Antar att det är den motorn. Vad har du för bil?![]()
En sak som jag råkar veta att ett av fb använder är att de hittat en korrelation mellan att betala fakturorna sent och olycksfrekvens. Det har man prisat in i premien.Nyfiken fråga, vad är en ”bra” resp. ”Dålig” kund i FB’s ögon? Kan man mer än betala sina premier?
Edit: fattar ju att om man nyttjar sitt fb flera gånger pga upprepade olyckor så blir man en ”dålig” kund, tänkte mer om det fanns något annat?
Jag förstår
sen är det så klart svårt att gå efter andras rekommendationer eller dåliga erfarenheter då det beror helt på fall till fall samt vilken handläggare man får.
Jag hade en del hos LF innan, men efter min BMW blev stulen flyttade jag allt därifrån.
Med det sagt behöver ju inte det betyda att nuvarande FB är bättre![]()
Helt fantastiskt!![]()
![]()
Lite vår i luften frågan är bara vilken man ska ställa på först?![]()
Precis då man kör utan försäkring. Inte alltid deras algoritmer fungerar tyvärr.
Ja dem var ju inte helt medgörliga om vi säger som så...Ja det är ju så, tack och lov så använder man de sällan.
Det beror helt och hållet på handläggare som du säger, rötägg finns hos de alla.
Trygghansa (som var mitt försäkringsbolag redan) ville försäkra min Viper för 33k/år och LF ville ha 11k, 9k om vi flyttade hemförsäkring m.m
Påtalade det för tanten hos Trygghansa som så väldigt otrevligt och snäfsigt "Det är bara att gratulera."
2 timmar senare hade vi allt hos LF
Bråkade dom mycket med dig?
Udda resonemang, hört att det tom kan bli högre premie...Någon som vet på ett ungefär vad avställningsförsäkringen brukar ligga på i förhållande till trafikförsäkring? Något billigare? Mailade IF men de kunde först säga det när jag tecknat försäkring (?). Rätt viktigt att veta då jag mest lär ha bilen avställd..
Jag betalar 79 kr per månad när min bil är avställd. Trafikförsäkring 164 kr per månad.Någon som vet på ett ungefär vad avställningsförsäkringen brukar ligga på i förhållande till trafikförsäkring? Något billigare? Mailade IF men de kunde först säga det när jag tecknat försäkring (?). Rätt viktigt att veta då jag mest lär ha bilen avställd..