Men visst! Man skulle ju gärna ha ett hum om vad det skulle kosta iallafall.Udda resonemang, hört att det tom kan bli högre premie...
Apropå att deras algoritmer kan vara udda
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Men visst! Man skulle ju gärna ha ett hum om vad det skulle kosta iallafall.Udda resonemang, hört att det tom kan bli högre premie...
Alright, tackar. Ett sådant förhållande hade ju varit schysst..!Jag betalar 79 kr per månad när min bil är avställd. Trafikförsäkring 164 kr per månad.
Det ska vara extremt billigt. Min Z4 kostade 140kr/mån som exempel.Någon som vet på ett ungefär vad avställningsförsäkringen brukar ligga på i förhållande till trafikförsäkring? Något billigare? Mailade IF men de kunde först säga det när jag tecknat försäkring (?). Rätt viktigt att veta då jag mest lär ha bilen avställd..
Betalar typ 220 kr/mån på 635:an.Alright, tackar. Ett sådant förhållande hade ju varit schysst..!
Det ska vara extremt billigt. Min Z4 kostade 140kr/mån som exempel.
Det verkar ju mycket lovande! Tackar hörni.Betalar typ 220 kr/mån på 635:an.
Strax under hundringen när den är avställd.
Fick feeling (OK - lite tisdagspackad...). Snart är det dags för en ny säsong. Tidig 71: a, orenoverad, svensksåld och dryga 9000 mil.
![]()
![]()
![]()
![]()
Observera att det är tysk text på instrumentbrädan...
![]()
Och i 1:43 kan man drömma om att ha en svart också. Så att man slipper fundera på om man ska ha hardtop: en på eller inte...
![]()
Jag är inget jättefan av MB, 70-talet är inte favoritperioden, jag är inte jättemycket för glidare och gillar tak. ÄNDÅ är det där bilen jag alltid återkommer till på blocket. En fin sån i originalutförande förutom liiite för stora BBS krysseker med lagom bred polerad kant.
Ruggigt fin, vilken motor?
3,5 SOHC V8.
Det lustiga är att jag är precis likadan. MB - nä. 70-tal - näe. Glidare - nix. Cab - varför skulle man vilja ha det...!? ÄNDÅ hamnade jag med den här. Varför... jo - jag vill ha en klassiker/veteran som går att använda och som har en verkstads- och reservdelsorganisation över hela Europa. Jag och frun ska kunna åka tyst, bekvämt och med någorlunda värdighet fram och tillbaka över Alperna utan att få krupp. Bromsar och fjädring som matchar moderna bilar. 200 DIN och manuell låda. När man gjort kravspecifikationen blir det inte många val kvar...
Om jag bortser från kravspecen - en AAR Cuda. En landsvägspreppad tidig Mustang. En 67-68 Cougar. 67-68 Camaro (okejdå - Hugger - en -69 med ZL1 funkar också). En Alfa "Bertone" pre 1970. En Porsche 356B. Osv. De är alla underbara men duger inte till det jag vill.
Lagom till vårenPå torsdag sker det. Då blir bilen levererad![]()
Precis lagomLagom till vårenVad är det för nåt? Är så dålig på att identifiera Porschar.
Hade också tänkt köpa en sport-cab att ha under sommaren men efter att ca 770k av mina pengar på börsen gick upp i rök förra veckan så avvaktar jag lite...![]()
Helt rätt motor dessutom, du får nog skicka ett PM den dagen du ska sälja
Mercedes prickade VÄLDIGT rätt med den där modellen, ikonisk! Definitivt en användbar klassiker. Det är finroadtrippande, två personer, två väskor, diffus plan och oklart mål jag ser framför mig.
Kan ju inte finnas något ställe man inte är välkommen till med en sådan.
Ju tidigare årsmodell desto bättre bil - enligt mig. Vartefter åren gick blev de överlastade både utrustnings- och utseendemässigt. Det som är bra är att som marknaden ser ut nu är prisbilden precis tvärt om. De tidiga är billigare än de senare (1971-1989). De blev tyngre, långsammare och stökigare i designen vartefter. Skulle passa på och skaffa en (fin) nu om marknaden är lite svag ett tag i vår. De skrotas ut i mängder (dyra att renovera) och till slut blir det inte många kvar.
Tror jag såg dig precis. Utanför Sibylla?![]()
(Fotat när frugan körde)
Stämmer alldeles utmärkt!Tror jag såg dig precis. Utanför Sibylla?![]()
Går det fort?![]()
(Fotat när frugan körde)
Mycket fint bil, vad är det för modell?Fick feeling (OK - lite tisdagspackad...). Snart är det dags för en ny säsong. Tidig 71: a, orenoverad, svensksåld och dryga 9000 mil.
![]()
![]()
![]()
![]()
Observera att det är tysk text på instrumentbrädan...
![]()
Och i 1:43 kan man drömma om att ha en svart också. Så att man slipper fundera på om man ska ha hardtop: en på eller inte...
![]()
Mycket fint bil, vad är det för modell?
Precis lagom
det är en 991 Carrera S.
(helvete, det var... en del...)
Nice, hur gick det?![]()
Besiktning idag!
Vilken gissning alltså, jag förstår och tar ej illa, jag kan ej så mycket om bilar dessutom äldre, så därför tänkte jag fråga då bilen var verkligen fint, en sådan man borde ha i garagetAv din fråga sluter jag mig till att du är under... 30? Menar absolut inget illa utan är mest skräckblandat fascinerad över min egen övertro på att alla är som jag... (typiskt egocentrerad medelålders snubbe). Det fantastiska är att oavsett ålder etc. så fungerar uppenbarligen bilens design - i och med att du gillar den! Kul! Jag svarar med en bild som förklarar det mesta:
![]()
Tack! Det har börjat bra och på lördag ska det vara massor med solGrattis! Hoppas att du får en fin vår och sommar med den. Fin bil!
Nice, hur gick det?
Postar bild på min vinterbil med vinterfälgar på. Tagen igår utanför gymmet då jag ville testa nya iPhonekameran i mörker. Blev rätt imponerad av kameran.
![]()