• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Lekte lite med denna idag!

5CF6BB2A-1AD9-414A-8F90-A06EA8F82FC0.jpeg

För mig är detta absolut rätt arbetsfordon, ända sedan min första pickup har jag vetat att det är min typ av (last)-bil, den fungerar utmärk i mitt arbetsliv, jag kan lasta rätt mycket och dra rejäla trailers men samtidigt avnjuta en komfort i världsklass, och med 4000mil per år efter vägen betyder det mycket.

Att jag dessutom gillar bilar gör inte valet mindre svårt, vilket petrolhead älskar inte en Hemi V8??
Men haters gonna...

Ps. Greta kan vara lugn då den går på E85 och har en årskatt på 2439,-

Hehe..

Inte min bil på bilden men en exakt likadan. Ska knäppa nått foto här framöver när den här äckliga vintern släpper greppet så man kan tvätta upp fordonen på rätt sätt.
255D1568-D62B-43AA-8099-AE59962C56A9.jpeg

allt är påväg ner :)
Ja, verkar ju som att det händer lite nu när marknaden skakar på alla fronter. Tycker mig se en hel del sänkta priser sista tiden även om jag inte följer det slaviskt.

Har vi någon insider som kan berätta hur det ser ut för bilförsäljarna idag, hur hårt drabbade är de av pandemin och det allmänna kaos som råder? Har handlarna torrt krut i kassan eller kan vi förvänta oss massiva realisationer om detta drar ut på tiden?

För mig är detta absolut rätt arbetsfordon, ända sedan min första pickup har jag vetat att det är min typ av (last)-bil, den fungerar utmärk i mitt arbetsliv, jag kan lasta rätt mycket och dra rejäla trailers men samtidigt avnjuta en komfort i världsklass, och med 4000mil per år efter vägen betyder det mycket.

Att jag dessutom gillar bilar gör inte valet mindre svårt, vilket petrolhead älskar inte en Hemi V8??
Men haters gonna...

Ps. Greta kan vara lugn då den går på E85 och har en årskatt på 2439,-

Hehe..

Inte min bil på bilden men en exakt likadan. Ska knäppa nått foto här framöver när den här äckliga vintern släpper greppet så man kan tvätta upp fordonen på rätt sätt.
255D1568-D62B-43AA-8099-AE59962C56A9.jpeg
Viktigast är ju att köra tunga stenar :)

Ja, verkar ju som att det händer lite nu när marknaden skakar på alla fronter. Tycker mig se en hel del sänkta priser sista tiden även om jag inte följer det slaviskt.

Har vi någon insider som kan berätta hur det ser ut för bilförsäljarna idag, hur hårt drabbade är de av pandemin och det allmänna kaos som råder? Har handlarna torrt krut i kassan eller kan vi förvänta oss massiva realisationer om detta drar ut på tiden?

Ryktet säger mindre slakt hos lokala VAG-handlaren på sälj på personbilssidan. Inte hört något på tunga sidan än, men med stoppad produktion lär det ju bli stökigt där. Typiskt större affärer och längre kundrelationer där dock.

Denna är 1 månad ish bara. Men tvättrepor kommer ju nästan direkt likt en guld sub. Ska lämna den på spa inom 1 vecka :)
Så är det ju tyvärr.. Jag syftade mest på att min är väldigt smutsig för tillfället, går inte bort med endast högtryckstvätt på gds-tvätt och jag är för lat för att handtvätta :D

Tror vi får skilja mellan typ Golfar som det skrevs om nedan och 911or. Sportbilsmarknaden kommer garanterat krascha, Corona kommer bara snabba upp processen nu. Om värdet på en Golf fallet 10-20% vet jag inte men kommer knappt märkas för privatpersoner.

exempelvis, en 991.2 har kostar lika mycket idag som för 3 år sen, är det rimligt? En gammal sliten Gallardo har nästan dubblat sitt värde på ett par år. Osv

Att man blivit erbjuden från fler ÅF är väl inget bevis på att det finns tillgång? Vi har kontaktat våra ”bästa” kunder och erbjudit, har man tackat nej så har frågan gått vidare.
Finns fortfarande köpare men inga bilar. Det enda man vill är ju att sälja, både som åf och generalagent. Vore ju dumt att välja att inte sälja fler (om det nu finns bilar) och tjäna pengar för att istället hålla liv i en ”hype” :)
https://www.bytbil.com/stockholms-lan/personbil-m2-cs-1880-14350378

legat ute i 2 veckor nu

Haha livet är underbart.
Kämpat som ett djur hela helgen med bilen och bara gjort det värre.
Nu poppar den vid minsta last, kan inte vara på tomgång med växel i, vill inte ens lägga i 2an i Drive osv osv.
Jaja... Jag förstör allt som vanligt. Men får väl ordning på det snart :p
Renoverade förgasaren och det är nog därför den går som en påse skit, jag har nog gjort något fel.

Ni får bild på en av fyra bromsar innan renovering.
0Mina kläder är bara att slänga efter helgen. Helt indränkt i ATF, Asbest-bromsdamm, bromsolja, motorolja osv osv.
20200321_191634.jpg

Tillbaka
Topp