• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

I dessa Coronatider är det trevligt att få tänka på något annat också. Provstartade pärlan nyss, och som så många gånger förr så startade den på första försöket efter den långa vintervilan. Inte dags att börja använda den riktigt än men några varv i kvarteret blir det nog ändå.
03E4E871-5D85-4919-8E68-F9C2924914B2.jpeg

I dessa Coronatider är det trevligt att få tänka på något annat också. Provstartade pärlan nyss, och som så många gånger förr så startade den på första försöket efter den långa vintervilan. Inte dags att börja använda den riktigt än men några varv i kvarteret blir det nog ändå.
03E4E871-5D85-4919-8E68-F9C2924914B2.jpeg
Trevligt!

Vad är det, Ghibli?

Jag körde en sväng jag också, första turen är alltid ett riktigt glädjepiller såhär i början på året
F8FFA6DD-A106-46D0-AF4E-BC97543D5C53.jpeg

Nästan rätt, det här var the top dog i modellserien. Min vid besiktningen i höstas.
C8396DA0-8B5E-4B24-B00E-593296E2FA24.jpeg

Artikel i senaste Granturismo
888FE8AE-415F-4635-91D2-0DFD3F1FBA12.jpeg
Otroligt cool bil! Jag har alltid velat ha en, men det har inte blivit av (än...!).

Jag köpte faktiskt GT för att läsa just den artikeln för någon vecka sedan:)

Snygga fälgar, är de original?

Helvete vilken härlig bil :)

Tackar! Håller med helt

Tack för tipset, den fanns ju i Readly!

För övrigt så mycket snyggare i svart (eller jättemörkblå?) än rött, bra val!

Tack, den är jättemörkblå

Grymt snygg!!! Saknar min Ghibli Cup!!

Är inte Shamal en Ghibli men med V8?
Tack så mycket! Minns din Cup, den var läcker men lämnade väl landet som så många andra kul bilar? Shamal är definitivt inte en Ghibli med V8. Snarare är Ghibli i så fall en Shamal med V6. Fast ändå inte eftersom Shamal har helt andra - bredare - skärmar och kjolar mm. Ghiblin presenterades några år senare, under Fiats ledning. Shamalen var De Tomasos svanesång, det sista han lanserade under sitt Maseratiägande. Totalt upphottad av Marcello Gandini är det i stort sett endast dörrarna som passar från andra Biturbomodeller (och Ghibli). Han smackade också dit det snedskurna bakre hjulhuset som var lite av hans signum. Sågs först på Lamborghini Countach förresten.

Otroligt cool bil! Jag har alltid velat ha en, men det har inte blivit av (än...!).

Jag köpte faktiskt GT för att läsa just den artikeln för någon vecka sedan:)

Snygga fälgar, är de original?

Tackar! Fälgarna är den vanligaste tillbehörstypen från O.Z men inte originalet, de är 16”, också O.Z. Jag har de med, här på en äldre bild från en svunnen (?) tid med vit vinter

EFA93BB3-7BE2-4493-875E-2C2C064CFEFF.jpeg

Tackar! Håller med helt

Tack så mycket! Minns din Cup, den var läcker men lämnade väl landet som så många andra kul bilar? Shamal är definitivt inte en Ghibli med V8. Snarare är Ghibli i så fall en Shamal med V6. Fast ändå inte eftersom Shamal har helt andra - bredare - skärmar och kjolar mm. Ghiblin presenterades några år senare, under Fiats ledning. Shamalen var De Tomasos svanesång, det sista han lanserade under sitt Maseratiägande. Totalt upphottad av Marcello Gandini är det i stort sett endast dörrarna som passar från andra Biturbomodeller (och Ghibli). Han smackade också dit det snedskurna bakre hjulhuset som var lite av hans signum. Sågs först på Lamborghini Countach förresten.

Tackar! Fälgarna är den vanligaste tillbehörstypen från O.Z men inte originalet, de är 16”, också O.Z. Jag har de med, här på en äldre bild från en svunnen (?) tid med vit vinter

Ja den är ju helt grym Shamalen. Och h-e vilka underbara fälgar.

Tackar! Håller med helt

Jag har nästan (eller exakt?) samma fälgar på min Jaguar när jag tänker efter, de såldes som ”Arden” men är egentligen OZ.
506D10AC-85FD-4658-A6BA-BF6170592645.jpeg

Tackar! Håller med helt

koolt, tack för infon, mkt nytt! Shamal är en råing. Kikade på en del på Maseratiklubbena årsdagar. Har lite svårt för de skurna hjulhusen bak bara.....men vilket ljud!!!!

EssexX
Så fet shamal!!
Maserstis över lag är riktigt sjyssta bilar sett till utseende och själ.

fälgarna ni pratar om heter för övrigt OZ Futura. De finns lite olika kåpor som format era fälgar skiljer sig på den punkten Tapiren.

Vilket är det bästa, smidigaste och mest valuta för pengarna - försäkringsbolaget att försäkra en bil i?

Jag har länsförsäkringar hemförsäkring

Köpte nytt billjud glatt som en gammal speleman men har helt förträngt hur drygt det är att dra kablar snyggt och bra i en bil sedan sist.. :banghead:
CB294CF7-5DC4-4594-AFE2-961B8BDAF511.jpeg

7604FADB-6D07-45F8-B866-4ED7EE2D57AE.jpeg

Har inte ens börjat med själva högtalarna men ändå hopar sig bildelarna i garaget (som jag får låna av svärfar!) (Den skarpögde kan spotta kommande sommarfälgarna här med.)
1DD4DD8C-E337-4DEA-88BA-DC5848AAD8F6.jpeg

Rullade även över 14.000 mil idag på väg till hemmakontoret! Lätt inkörd nu. :)
AE0A46A7-98C7-4F40-947A-2C6F537EDE46.jpeg

Men ska inte klaga då det finns dom som har det värre på bilfronten. Denna skönhet äger syrrans grannförenings ordförande som en av lastbilarna från tjejens bygge (Skanska) tyckte stod ivägen.
1B41257E-4D39-4325-BF1C-43472B32D5B1.jpeg

Rätt åt han dock som medvetet bara står ivägen (och inte kört bilen på över ett år). :D

Kör länsförsäkringar jag med men om det är billigt vet jag inte. Kan dock bero på att man bor i huvudstaden för skulle jag skriva mig på landet landar vi på under halva priset...

Senast ändrad:
Billigast är inte alltid bäst.
Har du provat nyttja din försäkring hos LF?

Tack och lov aldrig nyttjat någon. Så då är det struntsamma vilken jag har eftersom jag ändå inte har feedback på någon.
Har du testat alla på marknaden?
En sak är säker; Trygghansa är otrevliga redan när man försöker teckna hos dom. Hur är dom när man ska använda då?

Tack och lov aldrig nyttjat någon. Så då är det struntsamma vilken jag har eftersom jag ändå inte har feedback på någon.
Har du testat alla på marknaden?
En sak är säker; Trygghansa är otrevliga redan när man försöker teckna hos dom. Hur är dom när man ska använda då?
Jag förstår :)
sen är det så klart svårt att gå efter andras rekommendationer eller dåliga erfarenheter då det beror helt på fall till fall samt vilken handläggare man får.

Jag hade en del hos LF innan, men efter min BMW blev stulen flyttade jag allt därifrån.
Med det sagt behöver ju inte det betyda att nuvarande FB är bättre :)

Ett försäkringsbolags huvudsyfte är väl att dra in så mycket pengar som möjligt till aktieägare.:)
Oavsett vilket märke får man nog räkna med att kämpa om man ska få nåt tillbaka.:bookworm:

Tillbaka
Topp