Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
I jämförelse med Porsche, så är den något mer aggressiv.... gärna mycket uppställ vid acceleration i kurva, MEN släpper aldrig... =hur kul som helst!Dom där är trevliga! Hur är dom att köra?
Även det sistnämnda är en viktig uppgift!Jag kör behandlingssamtal med patienter. Var tredje vecka kör jag även arbetsplatsens diskmaskin.
Någon här som har en 420 el 430 (gran coupé) som skulle vilja dela mig sig hur de upplever bilen?
Jag är så sugen på en sådan... Vad är detta för utrustning? Tyvärr tycker frun att det är knäppt att köpa en bil för mer än en månadslön...Fick på sommardäcken i fredags och fick sig en tvätt igår, så passade på att ta en bild på kvällen medan den fortfarande var ren.
Måste börja använda kameran mer i år.
![]()
Kan varmt rekommendera, fantastisk bil på många sätt.Jag är så sugen på en sådan... Vad är detta för utrustning? Tyvärr tycker frun att det är knäppt att köpa en bil för mer än en månadslön...
Får förhandla lite med chefen. Är en bit ifrån en månadslön motsvarande den... Förhandla med frun brukar vara meningslöstKan varmt rekommendera, fantastisk bil på många sätt.
Den är i grunden en Sportline.
Har en 420iA GC från 2017. Perfekt bil för mina behov. Snygga coupélinjer men nästan lika praktisk som en kombi med sina 5 dörrar. Kan lätt köras på 0,6 på landsväg/motorväg så riktigt billig i drift också. Lite bullrigare än min tidigare 320, troligen beroende på större däck och ramlösa fönster, men det är det enda negativa jag kan komma på. Sa jag att den var snygg ...?
![]()
Ja den är väldigt snygg! Vad har du för interiör i den?
HahaFår förhandla lite med chefen. Är en bit ifrån en månadslön motsvarande den... Förhandla med frun brukar vara meningslöst![]()
Gillar ljus inredning till mörk lack (Midnight Blue) så jag valde beige Dakotaläder. OBS att man kan välja allt i beige, inklusive mattor, eller en blandning av svart och beige. Valde det senare då det ger en ljus inredning men ändå med lite svart som bryter av. Skiten syns inte lika bra heller, även om det var länge sen jag hade småbarn ...
![]()
![]()
Finns inte mycket som är mer korkat än att ha stenhårda recaroliknande stolar med alcantara i en "lyxbil". En sådan bil ska vara skön att åka, ska inte ge dig IBS.Fin inredning! Inte många som har skinn som är begagnades, de flesta har ”sportstolar” med Alcantara/tyg, får nog ta en titt på sådana irl
Bra val!Gillar ljus inredning till mörk lack (Midnight Blue) så jag valde beige Dakotaläder. OBS att man kan välja allt i beige, inklusive mattor, eller en blandning av svart och beige. Valde det senare då det ger en ljus inredning men ändå med lite svart som bryter av. Skiten syns inte lika bra heller, även om det var länge sen jag hade småbarn ...
![]()
![]()
Bra val!
Har oftast haft skinn i mina bilar men snikade på nuvarande. Klart nerköp.
Men är det inte dags att byta ut vintergummit och lägga in textilmattorna?![]()
Egentligen rätt värdelöst att ha plastbelagt skinn i bilar för komfort, udda tradition. Borde ta tillbaka plyschen.Bra val!
Har oftast haft skinn i mina bilar men snikade på nuvarande. Klart nerköp.
Men är det inte dags att byta ut vintergummit och lägga in textilmattorna?![]()
Och vardera hem borde ha en våtdammsugare.Egentligen rätt värdelöst att ha plastbelagt skinn i bilar för komfort, udda tradition. Borde ta tillbaka plyschen.
Mycket snygg och ball! Aldrig kört någon men kan tänka mig att avsaknaden av vikt gör den väldigt trevlig.
På tal om lätta bilar så kör jag (men inte plockat ur vinterdvala än) en sån här
![]()
Blev ingen Viper vs Mustang så vad sägs om Ranchero vs Miata?
Jag insåg att det vore lite smart att ha en bil istf för en sportbil och en bruksbil så det fick bli en liten kompromiss.
Efter en månads ägande är jag supernöjd.
Riktigt trevlig allroundbil som både är praktisk och jäkligt underhållande när andan faller på
![]()
Plast?Egentligen rätt värdelöst att ha plastbelagt skinn i bilar för komfort, udda tradition. Borde ta tillbaka plyschen.
Där har vi komfort!![]()
Plast?
Nu förstår jag inte riktigt.![]()
Ja, det är rätt obegripligt egentligen.![]()
Plast?
Nu förstår jag inte riktigt.![]()
Jag tror jag får pisk![]()
Cleveland motorn ger ungefär samma effekt vid halvgas som fullgas. Ta det bra eller dåligt men det är faktiskt negativt
Tror inte jag har en chans mot din Miata![]()
Någon som har en bra firma i och runt Stockholm för hjulinställning kan ta mig till Uppsala/Västerås med (bra med anledningar att få köra lite)
Någon som har en bra firma i och runt Stockholm för hjulinställning kan ta mig till Uppsala/Västerås med (bra med anledningar att få köra lite)
tycker Bildemo i Uppsala är riktigt bra!
Danderyds Däck & Motor är riktigt bra på sånt.