• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Blev lite biltvättande idag. Den ena med fin våffelsvamp, den andra med bussborsten. Spaghettiexpressen håller sig rätt bra efter nio år som firmasprätt och minimal omvårdnad.

A510B247-5262-46C1-A5AE-4E4C7A3E041C.jpeg

029557E5-96A1-4A36-953F-496A0AD23D57.jpeg

66B46AC2-DCFE-43BD-B3E6-80076F18A8E9.jpeg
D2168BD2-CC8E-4446-AD7B-BE85EFE6760C.jpeg
8D564D61-B8F3-4222-ADCC-7474A8FC1D7E.jpeg

Jag kör behandlingssamtal med patienter. Var tredje vecka kör jag även arbetsplatsens diskmaskin.
Även det sistnämnda är en viktig uppgift!

På förra jobbet hade vi en kollega som en tidig måndagmorgon hittade kontorets alla toaborstar i kökets diskmaskin tillsammans med diverse koppar och muggar, vad i hela...?

Det visade sig att en annan kollega, han som vanligen var ansvarig för diskmaskinen, hade för vana att köra alla toaborstarna varje fredag eftermiddag...

Någon här som har en 420 el 430 (gran coupé) som skulle vilja dela mig sig hur de upplever bilen?

Någon här som har en 420 el 430 (gran coupé) som skulle vilja dela mig sig hur de upplever bilen?

Har en 420iA GC från 2017. Perfekt bil för mina behov. Snygga coupélinjer men nästan lika praktisk som en kombi med sina 5 dörrar. Kan lätt köras på 0,6 på landsväg/motorväg så riktigt billig i drift också. Lite bullrigare än min tidigare 320, troligen beroende på större däck och ramlösa fönster, men det är det enda negativa jag kan komma på. Sa jag att den var snygg ...? ;)
420 GC 2017-04-28 (5, no plate).jpg

Fick på sommardäcken i fredags och fick sig en tvätt igår, så passade på att ta en bild på kvällen medan den fortfarande var ren.
Måste börja använda kameran mer i år. :)

Kodiaq_small2.jpg
Jag är så sugen på en sådan... Vad är detta för utrustning? Tyvärr tycker frun att det är knäppt att köpa en bil för mer än en månadslön...

Senast ändrad:
Har en 420iA GC från 2017. Perfekt bil för mina behov. Snygga coupélinjer men nästan lika praktisk som en kombi med sina 5 dörrar. Kan lätt köras på 0,6 på landsväg/motorväg så riktigt billig i drift också. Lite bullrigare än min tidigare 320, troligen beroende på större däck och ramlösa fönster, men det är det enda negativa jag kan komma på. Sa jag att den var snygg ...? ;)
420 GC 2017-04-28 (5, no plate).jpg

Ja den är väldigt snygg! Vad har du för interiör i den?

Ja den är väldigt snygg! Vad har du för interiör i den?

Gillar ljus inredning till mörk lack (Midnight Blue) så jag valde beige Dakotaläder. OBS att man kan välja allt i beige, inklusive mattor, eller en blandning av svart och beige. Valde det senare då det ger en ljus inredning men ändå med lite svart som bryter av. Skiten syns inte lika bra heller, även om det var länge sen jag hade småbarn ... ;)
Invändigt 1.jpg

Invändigt 2.jpg

Gillar ljus inredning till mörk lack (Midnight Blue) så jag valde beige Dakotaläder. OBS att man kan välja allt i beige, inklusive mattor, eller en blandning av svart och beige. Valde det senare då det ger en ljus inredning men ändå med lite svart som bryter av. Skiten syns inte lika bra heller, även om det var länge sen jag hade småbarn ... ;)
Invändigt 1.jpg

Invändigt 2.jpg

Fin inredning! Inte många som har skinn som är begagnades, de flesta har ”sportstolar” med Alcantara/tyg, får nog ta en titt på sådana irl

Fin inredning! Inte många som har skinn som är begagnades, de flesta har ”sportstolar” med Alcantara/tyg, får nog ta en titt på sådana irl
Finns inte mycket som är mer korkat än att ha stenhårda recaroliknande stolar med alcantara i en "lyxbil". En sådan bil ska vara skön att åka, ska inte ge dig IBS.

Invändigt 1.jpg

Invändigt 2.jpg
Bra val!
Har oftast haft skinn i mina bilar men snikade på nuvarande. Klart nerköp. :hungover:
Men är det inte dags att byta ut vintergummit och lägga in textilmattorna? :rolleyes:

Kollade på C63S när jag valde mellan att ha två bilar eller en.
Nu föll valet på det förstnämnda men riktigt grym bil oavsett

Jag insåg att det vore lite smart att ha en bil istf för en sportbil och en bruksbil så det fick bli en liten kompromiss.

Efter en månads ägande är jag supernöjd.
Riktigt trevlig allroundbil som både är praktisk och jäkligt underhållande när andan faller på

0BF47408-DA4E-4663-826C-36DB59E184A9.jpeg

Någon som har en bra firma i och runt Stockholm för hjulinställning kan ta mig till Uppsala/Västerås med (bra med anledningar att få köra lite :D)

Tillbaka
Topp