Arcticreef
Silver
Senast ändrad:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Oooh vad häftigt! Motortrend hade en review på den och rekade just V8an över hybriden. Vad blir det för spec i övrigt?Håller på o slutför köpet av min första Lexus. Det blev en LC500 med V8. Det var framförallt designen jag fastnade för men den är också en ett rent magisk Grand Tourer.
Den är ganskaså loaded från början (bor i usa). Inte sportpaketet med 4 hjulsstyrning o torssen differential. Glastak istället för kolfiber. Och givetvis kolfiberspoilern på bakluckan...Oooh vad häftigt! Motortrend hade en review på den och rekade just V8an över hybriden. Vad blir det för spec i övrigt?
Själv tycker jag att V60 CC ser bättre ut än V90 CC men båda ser riktigt bra utFörmånsbil från jobbet. Skulle nog hellre haft V90 pga bättre lastutrymme men den fanns inte att välja. Annars sjukt nöjd. Volvo On Call-appen är en dröm.
Ja Volvo har verkligen fått till en exklusiv look utifrån sett. Inne med såklart, men jag har ju standardklädsel och inte direkt nån beige ventilerad nappaläder haha... storleken i nya V60 är ju rätt OK men fick såga av taket på hundburen för att få in den i bakluckan bara. Vovven har väl vant sigSjälv tycker jag att V60 CC ser bättre ut än V90 CC men båda ser riktigt bra ut
Är nog ett klokt val då v90 dras med vibrationsproblem vilket inte v60 gör lika mktFörmånsbil från jobbet. Skulle nog hellre haft V90 pga bättre lastutrymme men den fanns inte att välja. Annars sjukt nöjd. Volvo On Call-appen är en dröm.
Åfan, vad får det för effekt?Är nog ett klokt val då v90 dras med vibrationsproblem vilket inte v60 gör lika mkt
Vibrerar i stolen o benen typÅfan, vad får det för effekt?
Möjligtvis dum/ful fråga men har varit billös ett antal år och har inte direkt haft några försäkringsärenden tidigare.
Köpte en beggad bil tidigare i veckan med stenskott/mindre spricka i framrutan. Den är besiktigad och gick igenom fast med bristnotering om skadan i rutan.
Sprickan har redan rört sig närmare förarsidan och har nu tänkt lämna in den och få rutan bytt innan det blir värre. Skulle min försäkring täcka en redan existerande skada? Eller kommer jag stöta på patrull och få betala hela summan ur egen ficka? Vill såklart komma så billigt undan som möjligt
Jo försäkringen ska täcka det. Men jag måste ange skadetillfälle nu vid bokning, och då osäker på om jag ska skriva att skadan skett nu, trots att det står noterat i besiktningen att skadan fanns redan innan jag blev ägare av bilen, eller skriva ett datum innan senaste besiktningsdatumet.Dom gångerna jag har bytt ruta så har försäkringen täckt plus att jag fick betala en viss procent av rutbytet. Minns ej exakt, men ungeför självrisken + 20% av rutans pris.
Står det inte i dina försäkringspapper vad som gäller vid byte?
Jo försäkringen ska täcka det. Men jag måste ange skadetillfälle nu vid bokning, och då osäker på om jag ska skriva att skadan skett nu, trots att det står noterat i besiktningen att skadan fanns redan innan jag blev ägare av bilen, eller skriva ett datum innan senaste besiktningsdatumet.
Bytar man växellådans olja i en modern bil? (Manuell)
Känns mest troligt. Skickat runt lite prisförfrågningar nu. Får se vem som löser det billigast.. Redan påmind om varför jag inte haft bil på några år.Skadar så klart inte att fråga, men då skadan redan uppkommit innan du tecknade försäkringen så kommer de rimligtvis neka. Att skadan sen blivit värre är knappast oförutsett och plötsligt som det ska vara för att vara försäkringsbar händelse.
Känns mest troligt. Skickat runt lite prisförfrågningar nu. Får se vem som löser det billigast.. Redan påmind om varför jag inte haft bil på några år.
Utgifter. Utgifter. Utgifter.
Inte direkt gratis hellerKöp nytt eller leasa...?
Hur långt/hårt har den gått? Jag bytte i min Lotus efter ~6500 mil och 20 år och i min Jaguar bruks efter 30k mil och 10 år. Liten kostnad i sammanhanget, bra för att säkra upp driftsäkerhet framöver.Bytar man växellådans olja i en modern bil? (Manuell)
Bara 3000 milHur långt/hårt har den gått? Jag bytte i min Lotus efter ~6500 mil och 20 år och i min Jaguar bruks efter 30k mil och 10 år. Liten kostnad i sammanhanget, bra för att säkra upp driftsäkerhet framöver.
Bytar man växellådans olja i en modern bil? (Manuell)
Möjligtvis dum/ful fråga men har varit billös ett antal år och har inte direkt haft några försäkringsärenden tidigare.
Köpte en beggad bil tidigare i veckan med stenskott/mindre spricka i framrutan. Den är besiktigad och gick igenom fast med bristnotering om skadan i rutan.
Sprickan har redan rört sig närmare förarsidan och har nu tänkt lämna in den och få rutan bytt innan det blir värre. Skulle min försäkring täcka en redan existerande skada? Eller kommer jag stöta på patrull och få betala hela summan ur egen ficka? Vill såklart komma så billigt undan som möjligt
Om möjligt kan du be tidigare ägare att kontakta sitt försäkringsbolag för att täcka skadan. Under förutsättning att skadan skedde då den ägdes av den tidigare ägaren. Jag tror att tidsgränsen för att anmäla en skada går vid 1-2 år.
Hörde med honom och han hade endast kört trafikförsäkring.. Så har bokat tid för byte imorrn. 6000:- skulle kalaset kostaFörutsätter att föregående ägare haft minst halvförsäkring.
Hörde med honom och han hade endast kört trafikförsäkring.. Så har bokat tid för byte imorrn. 6000:- skulle kalaset kosta
Lite tråkigt på en bruksbil jag endast tänker ha under sommar+höstsäsongen men det måste göras. Får försöka klämma ur lite extra ur bilen vid försäljning sen
Jupp. Vilkorstvåa med skadad vindruta i besiktningen och jag köpte bilen i det skicket. Kan därför inte ta det på min egen försäkring så får bita i sura äpplet och betala ordinarie prisFörstod inte riktigt. Ska du betala 6k för ett glasbyte? Har för mig att jag betalade 750kr i självrisk när jag bytte rutan förra året.
Hade du inte "gjort rätt för dig" utan istället sagt "jag fick ett stenskott igår och rutan sprack" så hade du enbart fått betala självrisken.Så har bokat tid för byte imorrn. 6000:- skulle kalaset kosta
Är det verkligen försäkringsbedrägeri vi ska tipsa om i den här tråden? Försäkringar täcker plötsligt uppkomna skador under tiden försäkringen varit giltig, inget annat.
Hörde med honom och han hade endast kört trafikförsäkring.. Så har bokat tid för byte imorrn. 6000:- skulle kalaset kosta
Lite tråkigt på en bruksbil jag endast tänker ha under sommar+höstsäsongen men det måste göras. Får försöka klämma ur lite extra ur bilen vid försäljning sen