• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Slyyyyyta nyyy den färgen är så 2000-n-late :p
Men en terminator, ja tack :D


Sista riktigt fräcka Ford färgen var Mystichrome.
Klår alla S197/S550 färger som du sitter och rabblar upp.
Fanns enbart på 2004 SVT Cobra (Terminator)

Det var bättre förr...
mystichrome01-e1521993007638.jpg

ford_mustang_svt_cobra_mystichrome_009700000aba07cd.jpg

Även inredningen
image.jpg
 
Inte för att jag tror någon bett om det, men kan inte hålla mig från att tipsa om en intressant bil. Kanske någon mer än jag gillar och har sportbilssug? Få Turbo av den ursprungliga generationen såldes nya i Sverige och de man ser här är tyvärr ofta högerstyrda. Denna är svensksåld och ratten på rätt sida.
https://www.blocket.se/vi/90914750.htm

379B8225-8C4A-4B76-BB62-1889685051C1.jpeg

80-talets inredningar var fan bäst, ser så jäkla inbjudande ut!
 
Instämmer med EssexX ! En formidabel raket som det går att åka fort med, och ha allmänt trevligt med. Märkligt om den inte skulle hitta en seriös köpare. Har säkert varit i lugna händer om man tänker på däcksval. Vi får hoppas att den stannar i Sverige.
 
Hur fixar di det själv??
Är väll bara åka till glasverkstan så lagar dom det för en 200-ing förutsatt rutan inte måste bytas..

Ja det är väl bekvämast. Googlade och såg att man kunde fixa själv men det kanske inte är värt besväret. 200kr? Låter ju extremt billigt eller är det försäkringen aktiveras ?

https://www.xenonhuset.se/sv/bilvard/735-stenskottslagning-gor-det-sjalv-kit.html
Men chansen att det blir bra är låg. Det tycker jag dock tyvrr inte att lagningarna glasmästarna gör blir heller. Men det brukar iaf minska risken för sprickor.

Nä du har nog rätt. Om man måste fråga på nätet hur man lagar stenskott ska man nog inte ge sig på detta :)
 
Med dryga 600 kusar från Baden-Württemberg så gör det det absolut, men jag är ju själv gubbe och är lite rädd om grejerna så det som sliter bakdäck är mest att hjulvinklarna är knas pga sänkningen. Men det är enbart vid foto och raggarkörning förbi korvkiosken, annars kör jag ett snäpp högre på fjädringen och då är det kanon.

Jag har ju varit inne på Porsche och lite andra grejer under vintern, men satan. När man slår igång motorn och drar iväg alltså. En stor kompressormatad V8...vibrationerna i bilen, mullret, blandningen av stånkandet från motorn och det tjutande ljudet från kompressorn. Nej, jag är för j-vla lättlurad på sånt. Skall det bytas får det vara något riktigt hårigt, med V8 (eller 12:a möjligen). :woot:
 
Senast ändrad:
Med dryga 600 kusar från Baden-Württemberg så gör det det absolut, men jag är ju själv gubbe och är lite rädd om grejerna så det som sliter bakdäck är mest att hjulvinklarna är knas pga sänkningen. Men det är enbart vid foto och raggarkörning förbi korvkiosken, annars kör jag ett snäpp högre på fjädringen och då är det kanon.

Jag har ju varit inne på Porsche och lite andra grejer under vintern, men satan. När man slår igång motorn och drar iväg alltså. En stor kompressormatad V8...vibrationerna i bilen, mullret, blandningen av stånkandet från motorn och det tjutande ljudet från kompressorn. Nej, jag är för j-vla lättlurad på sånt. Skall det bytas får det vara något riktigt hårigt, med V8 (eller 12:a möjligen). :woot:

Försiktig? Aldrig hört talas om liknande beteende.
En bil skall piskas oavsett pris :cigar:
 
Med dryga 600 kusar från Baden-Württemberg så gör det det absolut, men jag är ju själv gubbe och är lite rädd om grejerna så det som sliter bakdäck är mest att hjulvinklarna är knas pga sänkningen. Men det är enbart vid foto och raggarkörning förbi korvkiosken, annars kör jag ett snäpp högre på fjädringen och då är det kanon.

Jag har ju varit inne på Porsche och lite andra grejer under vintern, men satan. När man slår igång motorn och drar iväg alltså. En stor kompressormatad V8...vibrationerna i bilen, mullret, blandningen av stånkandet från motorn och det tjutande ljudet från kompressorn. Nej, jag är för j-vla lättlurad på sånt. Skall det bytas får det vara något riktigt hårigt, med V8 (eller 12:a möjligen). :woot:

SL av den generationen är en fullträff. Så vacker så man saknar ord. Har haft E med samma motor som du har. Sjuk motor. Låter helt brutalt.
 
Jo, original är ju såklart super. Men det är en liten annan kategori för mig. Hade aldrig moddat en CLK 63 BS eller något i den stilen. Den här är en skapligt fin bil, men mer av en bruksis som jag förlänger mina drömmar som jag hade som 15-åring när man trimmade sin Yamaha DT-50 eller Push Dakota. :)
 
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp