• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Den där är ju stencool ffa takräcket !!

Tack :) Har en lumber wagon också. Dock inte lika ballt takräcke här.

47C318B8-D838-44D2-8688-73644EFDF849.jpeg
 

Edin

Panerai
Vad säger experterna om rattkrycka. Skrämmer det bort några tjuvar?

Personligen tror jag det inte gör någon skillnad. Visst, står det två identiska bilar (bilar med samma ratt) bredvid varandra tar de ju den utan. Sen kanske försäkringsbolaget säger något som gör att man väljer det. Jag tänker även på att det borde ju i sin tur kunna skapas en del märken i ratten av just rattlåset...
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Personligen tror jag det inte gör någon skillnad. Visst, står det två identiska bilar (bilar med samma ratt) bredvid varandra tar de ju den utan. Sen kanske försäkringsbolaget säger något som gör att man väljer det. Jag tänker även på att det borde ju i sin tur kunna skapas en del märken i ratten av just rattlåset...
Drömmer mig tillbaka till "007 - Älskade Spion" och Lotusens inbrottsskydd! :cool:
 

Ninen79

Audemars
Behöver lite hjälp då jag har nada kunskap om däck och fälg. Ska nämligen köpa nya hjul till bilen.
Hjulen jag är intresserad av har ET45 och min bil ska ha ET47. Kommer det att passa?
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Om det är samma bredd på fälgarna så kommer de sticka ut 2mm mer :) så det skall inte vara några problem.
På originalhjul så brukar det finnas gott om utrymme för att få lite mer stans.




Behöver lite hjälp då jag har nada kunskap om däck och fälg. Ska nämligen köpa nya hjul till bilen.
Hjulen jag är intresserad av har ET45 och min bil ska ha ET47. Kommer det att passa?
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Personligen tror jag det inte gör någon skillnad. Visst, står det två identiska bilar (bilar med samma ratt) bredvid varandra tar de ju den utan. Sen kanske försäkringsbolaget säger något som gör att man väljer det. Jag tänker även på att det borde ju i sin tur kunna skapas en del märken i ratten av just rattlåset...
Det försvårar ganska rejält att stjäla ratt och/eller airbag så åker man BMW och parkerar på gatan så är det en bra grej
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Verkar vara en färg som ändrar sig lite beroende på ljus med. Generellt brukar Ford ha rätt balla färger på Mustangen
2.jpg
3.jpg
2020-ford-mustang-shelby-gt500-first-drive.jpg
DJI_0173_2.jpg
ford-mustang_100687420_h.jpg


En Twister orange i kombo med MX-5an hade varit något :D

Hade jag köp en till GT så hade jag köpt den här färgen(har lekt med tanken om jag skall vara ärlig). Splittern som sitter på bilen på bilden har jag liggandes på loftet (fick aldrig den monterad på min....)
20200101_105104.jpg


Den ser ju dock mycket bättre ut på dessa mediabilder än ”irl” på din bild :)
 
Senast ändrad:

BadkarsPiraten

Vacheron
Verkar vara en färg som ändrar sig lite beroende på ljus med. Generellt brukar Ford ha rätt balla färger på Mustangen
2.jpg
3.jpg
2020-ford-mustang-shelby-gt500-first-drive.jpg
DJI_0173_2.jpg
ford-mustang_100687420_h.jpg


En Twister orange i kombo med MX-5an hade varit något :D

Hade jag köp en till GT så hade jag köpt den här färgen(har lekt med tanken om jag skall vara ärlig). Splittern som sitter på bilen på bilden har jag liggandes på loftet (fick aldrig den monterad på min....)
20200101_105104.jpg

Sista riktigt fräcka Ford färgen var Mystichrome.
Klår alla S197/S550 färger som du sitter och rabblar upp.
Fanns enbart på 2004 SVT Cobra (Terminator)

Det var bättre förr...
mystichrome01-e1521993007638.jpg

ford_mustang_svt_cobra_mystichrome_009700000aba07cd.jpg

Även inredningen
image.jpg
 
Topp