• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

CaptainOats

Patek
2-Faktor
xtCE2J7.jpg
Cool, vad är det för modell bakom?
 

daniel svensson

Audemars
2-Faktor
Motorn (M156) har haft lite bekymmer med topplocksbultar som går av, men jag har för mig att efter facelift (2012) så har dom klarat sig bättre. Jag hade en -12 kombi med alla tillval. Sålde den till en kompis så nu har jag hand om service av den. Pris på delar är överkomligt.
På mina 1000 mil snittade jag 1.5 l/milen. Ny ägare nånstans mellan 2.5 och 3L/milen.
Underbar motor, kronor per hästkraft är svårslaget. Varje start av bilen får en att dra på smilbanden.
Ta höjd för däckkonto och bensinkostnad, köp en med performance och drivers package så att du får en motor med bättre delar i sig samt diffspärr.

Edit: kolla försäkringskostnad också.


S204 C63 amg, vad ska man tänka på?
Bror är sugen.
 
Senast ändrad:

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Med andra ord som "vanligt" när man ska köpa entusiastbil?
Men facelift är att föredra.
Man ska inte kika lite på nästa modell då (2015)?
Älskar dock N/A v8an.
 
PS4S ersätter PSS men vid vardagskörning märker man nog ingen skillnad. Båda är absolut toppklass för gatan.

Läste någonstans att väggreppet är bättre på PS4S och livslängden på däcket. Båda däcken är toppklass som du skrev.

Väntade själv länge på att det skulle komma Supersport i mina dimensioner men det gjorde det aldrig.

Man har fokus på dagens dimensioner på prestandabilarna från däcktillverkarna. Äldre får hålla tillgodo med vad som fanns då eller välja något modernare som inte är utprovad av tillverkaren.

Är heller inte säker på att supersport däcket kom N märkta. Många valde den ändå på sina 911:eek:r. Säkert inga problem. Var ett hyllat prestandadäck som standard monterades på flertalet superbilar. PS4S finns som N märkt i modernare Porsche dimensioner.
 

Sjobedan

Rolex
Läste någonstans att väggreppet är bättre på PS4S och livslängden på däcket. Båda däcken är toppklass som du skrev.

Väntade själv länge på att det skulle komma Supersport i mina dimensioner men det gjorde det aldrig.

Man har fokus på dagens dimensioner på prestandabilarna från däcktillverkarna. Äldre får hålla tillgodo med vad som fanns då eller välja något modernare som inte är utprovad av tillverkaren.

Är heller inte säker på att supersport däcket kom N märkta. Många valde den ändå på sina 911:eek:r. Säkert inga problem. Var ett hyllat prestandadäck som standard monterades på flertalet superbilar. PS4S finns som N märkt i modernare Porsche dimensioner.
Korrekt, ej N märkta. Men känns inte som att det spelar så stor roll :)
 

demondave

Rolex
Någon som vet ett bra leasingbolag för företag? Tänker mig något annat än Audis egna.

Kör finansiell leasing via DNB. Inte haft något att göra med dom, Tesla hookade upp oss. Men fakturorna kommer punktligt och miljöbonusen trillade in som den skulle, så så vitt jag vet är dom bra :)

Justja, dom skickar samlingsfaktura på båda bilarna i firman, det är bra.
 
Topp