• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Var ju inte så farligt med tanke på vad det är för bil som Molgan säger. Ska nog åka förbi handlarn i veckan.
Problemet är bara att jag inte riktigt vet hur vettigt det är. Lagt massor på nya fälgar till bilen som jag itne fått på än och tjejens bil är nog i större behov av att bytas. Hon kör mer än gärna familjebil med så då kan jag egentligen köra något sportigt opraktiskt istället för klumpigt opraktiskt. :)

Men vem fan orkar alltid vara "praktisk". :D
att vara bilintresserad är aldrig praktiskt eller billigt eller smart, vi handlar med hjärtat...
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Generellt håller jag med.

Dock, många premiumbilar idag har fokus på prestanda och estetik med breda lågprofilsdäck och hårdare sportfjädring. Stolarna är heller inte lika ergonomiska jämfört med de bästa i klassen vid långresa.
Stora fälgar är inget jag gillar MEN på min merca suv har jag 21 tum med typ 315 bak o 275 fram o med luftfjädring är den fortfarande mer bekväm än alla andra bilar jag haft trots stora fälgarna o ganska låg profill.
 

larkad

Omega
Nu har jag lagt in en annons här på KS Lifestyle Köp & Sälj på min fina Mercedes 320 SL-96 om någon är intresserad.
Se https://klocksnack.se/threads/mercedes-benz-320-sl-cabriolet-96.133240/
Lägger ut här först innan jag lägger ut på andra forum eller Blocket!
Skulle du vara intresserad så skickar du ett direktmeddelande till mig. Vi för inte ett samtal här.
Mvh/L

MB framifrån vänster.jpg


MB nercabbat bakifrån.jpg
Nu även tillagt att jag kan tänka mig klocka i inbyte!
 

Owaysis

Cartier
Det är "Passatlösning" även på Audi Quattro numera, BMW Xdrive och det mesta. Man åker inte runt och driver hjul i onödan med dagens hårda körcykler.
Hur står sig volvos AWD-lösning i det sällskapet? Jag tänker att volvos variant alltid driver på framhjulen fram tills det att något hjul spinner och att det då skickas kraft till bakhjulen också.

Jag har tänkt att Quattro, 4-matic, Xdrive osv var annorlunda i att de alltid drev på alla 4?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Inte för att klanka ned på folks bilar men jag håller med dig.
Den är som nya BMWs. Osköna på ett förjävligt sätt....
Lite fräcka linjer, koola lampor mem helheten/silhuetten blir lidande. Rörig design.

Kollat in äldre Vipers, hade varit en sjukt kul andrabil som cab. Idiotisk men det är en del av charmen. Tyvärr har jag ingen plats för bil nr två.
 
Tycker dom tappat helheten med den generationen. Den tidigare var mer sammanhängande och bildskön.
Hade tidigare en 2016 sportback, snygg bil men något klumpig i sin design om man jämför med denna nyare karossen, den ser ut att väga 300kg mindre (och känns som det när man kör den), vet inte om du spenderat någon tid runt en men skulle påstå att de ser än bättre ut i verkligheten.
Inte för att klanka ned på folks bilar men jag håller med dig.
Den är som nya BMWs. Osköna på ett förjävligt sätt....
Känner mig något kränkt över att ha blivit jämförd med BMW.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Hade tidigare en 2016 sportback, snygg bil men något klumpig i sin design om man jämför med denna nyare karossen, den ser ut att väga 300kg mindre (och känns som det när man kör den), vet inte om du spenderat någon tid runt en men skulle påstå att de ser än bättre ut i verkligheten.

Känner mig något kränkt över att ha blivit jämförd med BMW.
Omöjligt att säga att du har fel, men gillar de renare linjerna och sammanhängande silhuetten på din gamla.
Du måste se den live :p
Gillar vad du gjort med din, men i det hela stora är jag inte helt överens med det nya spåret. Dock jäkligt bra färgval, gillar när det sticker ut lite från normen.
 
Topp