• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Schysst bil, men se till att verkligen kolla ALLT. Blir lätt väldigt dyra reparationer på en sån bil. Generellt hårt körda också.
Autopower brukar ha bra guider inför köp.
E60 sedan håller tämligen bra, nästan alla typfel finns bara på Touringen. Men så är det ju en 12 år gammal bil, allt kan gå sönder om man har otur. Min bror har dock en E60 530 -04 som hittils har krävt ett batteribyte och en ventilkåpspackning som enda reparationer under 2 år. Känns inte helt fel för en 16 år gammal bil. Vad säger du @BadkarsPiraten fick du rätt E60 exemplar? :D
 
E60 sedan håller tämligen bra, nästan alla typfel finns bara på Touringen. Men så är det ju en 12 år gammal bil, allt kan gå sönder om man har otur. Min bror har dock en E60 530 -04 som hittils har krävt ett batteribyte och en ventilkåpspackning som enda reparationer under 2 år. Känns inte helt fel för en 16 år gammal bil. Vad säger du @BadkarsPiraten fick du rätt E60 exemplar? :D

Min var ju sämst. Fullständigt oduglig.

Men den där 550n såg riktigt fin ut. Det enda är väl att BMWs V8 motorer verkar sämst i ventiltätning m.m. men tror 550 ska vara bättre än 540/545.
Men 12k mil bör ju vara OK så vida du inte har min otur :D
 
Min var ju sämst. Fullständigt oduglig.

Men den där 550n såg riktigt fin ut. Det enda är väl att BMWs V8 motorer verkar sämst i ventiltätning m.m. men tror 550 ska vara bättre än 540/545.
Men 12k mil bör ju vara OK så vida du inte har min otur :D

M60B40 verkar hålla relativt bra om man inte slänger på dubbelturbo och laddar 3 bar, sitter bland annat i E34 540i. Rätt vanlig V8 att slänga i diverse byggen.
 
Dags för lite plastikkirurgi

20200606_180031.jpg
 
Det är något speciellt med Lexus sinne för detaljer, som när man slår på tändningen och ratten återgår till inställt läge och instrumenten tänds upp samtidigt som visarna gör ett fullt utslag innan dom återgår till utgångsläget. :happyhappy:
Lexus IS 250 - insida 3.jpg

Det med ratten hade jag på min Audi S8 1998 och det med visarna har flera sporthojar sedan gammalt. Lexus bara kopierar som vanligt.
 
Någon som kan rekommendera en vettig FM sändare till gammel Lexusen som saknar AUX?
iPhone X som gärna får laddas under tiden....

ISimple Tranzit BLU HF, kopplade den till FM uttaget på min Porsche som saknade AUX. Dvs den sänder inte via FM. Siri och handsfree funkar med. Enkel att installera om man är något händig. Bra beskrivningar på nätet. Visst inte 100 procent ljudkvalité men det duger för det lilla jag lyssnar.
 
Schysst bil, men se till att verkligen kolla ALLT. Blir lätt väldigt dyra reparationer på en sån bil. Generellt hårt körda också.
Autopower brukar ha bra guider inför köp.

Skrev begagnatguiden till E60/61 på Autopower en gång i tiden. Hade samlat på mig massor av info inför ett köp av en 530D. Riktigt bra forum med kunnigt folk men nu hänger jag mest här.
 
VW Polo 2018 95hk billigare bil hittar man inte och så skön att köra i stan och på motorväg... enligt jobbar kompisarna kan man fortfarande köra som en biltjuv med den :angel:

CB4AF70E-9BA8-4516-BDD2-4A7C6CE4AFC8.jpeg
Polo och Golf är ju trevliga bilar, inte slump att de säljer som smör, men med 95h händer det inte mycket, inte ens med en lätt liten bil som Polo.
 
Tillbaka
Topp