Killen bakom den bilden kan inte skriva på engelska, "an" ska det stå där. Men det är förståeligt, han är ju en Audikille![]()
Bättre att var analfabet än att köra BMW.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Killen bakom den bilden kan inte skriva på engelska, "an" ska det stå där. Men det är förståeligt, han är ju en Audikille![]()
Den känns ju jätte ful idag, men finns endel design man ändå vänjer sig vid. Vi kanske tycker den är skitsnygg om 2 år
Så är det juDen känns ju jätte ful idag, men finns endel design man ändå vänjer sig vid. Vi kanske tycker den är skitsnygg om 2 år![]()
Tycker tyskarna har tydligt formspråk, även volvo.Biltillverkarna verkar tycka att dollargrin ska vara högsta modet. Några har sedan några år inlett den trenden.
De flesta bilarna ser ungefär likadana ju numera. Har ingen särpräglad identitet så detta kanske är det som krävs för att man ska kunna säga att det är en Audi eller BMW eller något annat.
Tycker tyskarna har tydligt formspråk, även volvo.
Asiaterna däremot apar ju efter o där.ser jag knapppt skillnad.
Om man är bilintresserad så ser man detaljerna. Den stora massan som inte är så intresserade de vet nog knappt vad det är för märke som precis körde förbi dem. Volvo har valt ett eget designspråk, men flertalet andra tillverkare inklusive de tyska närmar sig varandra. Ett en av Cayenne generationerna tyckte jag t ex såg ut som en Kia bakifrån. Alltså något som är framtaget för en icke europeisk marknad. Nu kanske jag spetsar till det lite. Det råder ingen tvekan om att biltillverkarna har haft vissa marknader i fokus när de designat sina bilar. Kinesiska marknaden har ju varit i blickfånget många år och det har säkert andra marknader också varit där man har kunnat öka sina volymer. Östeuropa, Mellanöstern etc. Samtidigt som man så klart har velat ha kvar sin försäljning på de mogna marknaderna i Europa och Amerika.
Kan för egen del tycka att många biltillverkare har tappat sin identitet. Kör man en BMW, Audi eller Porsche så är det onekligen så att grundidentiteten finns där även om formspråket har ändrats.
Snackar vi identitet skall BMW ha rak 6a, Mazda ska ha Wankel, jänkare V8 och porsche pannkakor.
Tyvärr så glider allt detta bort med iochmed miljökrav som i sig låter små tråkiga turbomotorer ta över.
Någon som är duktig på BMW och som kan svara.
I min förra BMW hade jag M Sports Suspension och i min nuvarande BMW har jag Adaptive M Chassis. Vad är skillnader på dessa två?
M-sport - Lägre och hårdare fjädrar än original.Någon som är duktig på BMW och som kan svara.
I min förra BMW hade jag M Sports Suspension och i min nuvarande BMW har jag Adaptive M Chassis. Vad är skillnader på dessa två?
Gott! Tack! Trodde att det var samma men misstänkte ändå att det var skillnad då jag känner att det mer skillnad i nuvarande än i förra bilen i olika lägen sport/comfort/eco.M-sport - Lägre och hårdare fjädrar än original.
Adaptive - Elektroniskt ställbart. Sport/eco osv. Tror det bara ställer styvhet och inte höjd dock.
https://klocksnack.se/threads/patek-5711.132440/Bättre att var analfabet än att köra BMW.![]()
Haha, har likadan ratt på min så det måste vara en BMWhttps://klocksnack.se/threads/patek-5711.132440/
Försök inte, vi vet att det är BMW du egentligen vill ha![]()
Japp, det är det absolut.Haha, har likadan ratt på min så det måste vara en BMW![]()
https://klocksnack.se/threads/patek-5711.132440/
Försök inte, vi vet att det är BMW du egentligen vill ha![]()
Någon som är duktig på BMW och som kan svara.
I min förra BMW hade jag M Sports Suspension och i min nuvarande BMW har jag Adaptive M Chassis. Vad är skillnader på dessa två?
Varför kör man ens RFT?M adaptive är golden
Som det tidigare nämnts så är det ställbar och det är rätt stor skillnad mellan lägena och M suspension. Speciellt om man kör med OEM RFT-däcken
Varför kör man ens RFT?
Går ju att välja bort nu.
Någon som spanat in 911 Targa Heritage Design Edition? Sjukt snygg!
https://www.porsche.se/modeller/911/911-targa-4s-heritage-design-edition/
![]()
Har du frågat om han vill sälja?Får mig osökt att börja fundera på hur länge denna har stått... Passerar den varje dag med hundarna :/![]()
![]()
![]()
![]()
SpännandeHar du frågat om han vill sälja?
Nice bil ju även om jag hade velat tvätta den![]()
Spännandehar en äldre dam ett par hus bort ifrån vårat som man passerar varje dag under kvällspromenaden. Hon har en precis likadan ståendes fast kombi full med alger. Varje kväll tänker jag att ringa på och fråga om hon vill sälja, men strax efter varje kväll så säger min fru Nej.
Har aldrig sett människan, om det ens bor någon där? Men då jag inte har något intresse för att ta mig an ett projekt som denna så....Har du frågat om han vill sälja?
Nice bil ju även om jag hade velat tvätta den![]()