Sålde precis också en bil på blocket..
Folk tror att man är i ekonomisk knipa bara för man lägger ut något till salu, buden haglade ner till 100.000kr under begärt pris trots att jag redan var billigast på blocket.
Folk som inte läser annonstexterna är ju också väldigt vanligt, bara skriver och lägger ett bud direkt! Sen helt plötsligt är bilen ointressant för den saknar någon viss utrustning?! Det står ju liksom klart och tydligt i annonsen...
Den bästa var ju en snubbe som erbjöd mig 50k under begärt pris varav jag svarade att jag får bättre betalt hos en bilhandlare, då drog Han till med att han tyckte att en sån fin bil som verkade varit ägd utav en entusiast, inte skulle gå till en bilhandlare för dem var bara ute efter att tjäna pengar.
Det var alltså bättre jag sålde den till honom (som tydligen också var entusiast) och samtidigt förlorade 50k.
Det var liksom ingen unik samlarbil, utan en serieproducerad bil som fortfarande tillverkas, det är materiella/döda ting så jag kunde inte brytt mig mindre om vart bilen hamnar efter mig, så länge jag får mina pengar är jag nöjd liksom...
Edit: tilläggas bör att det slutade med att jag sålde den till en bilfirma som hörde av sig och gav 10k under mitt begärda pris, snabbt & enkelt utan däckspark och prutande