Syns bättre härNej. Ingen knapp är i plast nästan
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Syns bättre härNej. Ingen knapp är i plast nästan
Nej det har jag svårt att tro. Riktigt solid känslaSer plastknappar härifrån? Och de är väl som alltid belagd plast annars?
Annan ratt tex... Men lär vara plast ändå. Sjukaste är ju den där gummibelagda plasten iaf BMW använde på allting, slets inte jätte bra. Fin inredning i din bil iaf.Syns bättre här
![]()
Ja det är denna ratt jag harAnnan ratt tex... Men lär vara plast ändå. Sjukaste är ju den där gummibelagda plasten iaf BMW använde på allting, slets inte jätte bra. Fin inredning i din bil iaf.
Annan ratt tex... Men lär vara plast ändå. Sjukaste är ju den där gummibelagda plasten iaf BMW använde på allting, slets inte jätte bra. Fin inredning i din bil iaf.
Men du behöver använda samma (fula) touchskärm för att reglera temperaturen och justera volymen på musiken?
Ouch, den bilinteriören skulle jag inte ens önska min värste fiende (...eller ja, det skulle nog vara ett lagom straff för alla jag tycker illa om!![]()
Tempen ändrar jag typ 2 gånger om året, sommar- respektive vintertemperatur. Har ju klimatanläggning och startar den från appen så att bilen håller rätt temp när jag ska iväg. Underbart på soliga sommardagar. Men ja, den finns alltid där nere på skärmen oavsett vad skärmen visar. Inget behov av menyletande för det.
Volymen använder jag scrollhjulet på ratten till, den ändrar jag oftare än tempenDen finns ju också i nedre listen på skärmen.
Ouch, den bilinteriören skulle jag inte ens önska min värste fiende (...eller ja, det skulle nog vara ett lagom straff för alla jag tycker illa om!). Ser ut som om grabben i familjen har släpat in sin dataskärm och ställt den på en mittkonsol i en SEAT!
Kul ändå att du erkänner att det är smidigt att ha en mekaniskt funktion!
Spännande att du ändrar tempen 2 gånger per år. Jag föredrar att justera temperaturen efter det faktiska väderläget. Men jag gissar att Teslaägare står över sånt trams?
Finns ingen mindre användarvänlig klimatkontroll än den i Volvo 240 oavsett antal knappar. Fullständigt obegriplig!I övrigt är det nog bara att vänja dig, fördelarna är såpass stora för tillverkaren, och är man inte tjurig bara för tjurighetens skull funkar det bra. Mer avancerat än en 240DL,
En äkta Viggen?Saab Turbo...
![]()
Men vilken klimatzon lever du i när du känner att det är tillräckligt att du behöver ändra temperaturen två gånger per år?Trams? Bilen har ju för tusan klimatanläggning, den håller vald temperatur.
Personligen tycker jag att man inte ska ha enda j-vla knapp på ratten (ja, jag är en bakåtsträvare, men det har vi väl ändå redan avhandlat!Ja, två rattknappar är rätt lagom. Bättre än 32 som hos andra.
Ja, du har helt rätt angående fördelarna för tillverkarna! Precis vad jag har skrivit i föregående poster, denna förändring är inte förardriven, utan bygger på att tillverkarna kan kapa kostnaderna genom att trycka in alla funktioner i en oskön skärm. Jag kommer dock fortsatt vara tjurig i denna fråga. Också därför jag väljer en 15 år gammal bil![/QUOTE]I övrigt är bara att vänja dig, fördelarna är såpass stora för tillverkaren, och är man inte tjurig bara för tjurighetens skull funkar det bra. Mer avsncerat än 240DL, men dom tiderna är förbi. Med all teknologi som ska in i en modern bil blir det jäkligt många knappar.
[/QUOTE]Men vilken klimatzon lever du i när du känner att det är tillräckligt att du behöver ändra temperaturen två gånger per år?
Personligen tycker jag att man inte ska ha enda j-vla knapp på ratten (ja, jag är en bakåtsträvare, men det har vi väl ändå redan avhandlat!). Har bilen en ordentlig och logisk mittkonsol så finns det ingen anledning att förfula ratten med tusen funktioner!
Ja, du har helt rätt angående fördelarna för tillverkarna! Precis vad jag har skrivit i föregående poster, denna förändring är inte förardriven, utan bygger på att tillverkarna kan kapa kostnaderna genom att trycka in alla funktioner i en oskön skärm. Jag kommer dock fortsatt vara tjurig i denna fråga. Också därför jag väljer en 15 år gammal bil!
Jag tror tyvärr att du har rätt. Redan nu försöker bilbranschen lura i kunderna att digitalt och överstora skärmar är "exklusivt"! Självklart för att spara pengar. Nästa naturliga steg är att låta oss betala extra för det som har varit en naturlig standard under många år.Kan tänka mig att knappar och analoga mätare blir tillval i framtiden. Det bör vara betydligt dyrare att producera än en skärm och lite mjukvara. Kan se framför mig det som tillval i tex en 911a.
Jag förstår teknikutvecklingen, men när man betraktar denna sorgliga bild.. hubotoseringen är nära. Vad blir över till förmågan att tänka själv.![]()
Tempen ändrar jag typ 2 gånger om året, sommar- respektive vintertemperatur. Har ju klimatanläggning och startar den från appen så att bilen håller rätt temp när jag ska iväg. Underbart på soliga sommardagar. Men ja, den finns alltid där nere på skärmen oavsett vad skärmen visar. Inget behov av menyletande för det.
Volymen använder jag scrollhjulet på ratten till, den ändrar jag oftare än tempenDen finns ju också i nedre listen på skärmen.
Men du behöver använda samma (fula) touchskärm för att reglera temperaturen och justera volymen på musiken?
![]()
Tempen ändrar jag typ 2 gånger om året, sommar- respektive vintertemperatur. Har ju klimatanläggning och startar den från appen så att bilen håller rätt temp när jag ska iväg. Underbart på soliga sommardagar. Men ja, den finns alltid där nere på skärmen oavsett vad skärmen visar. Inget behov av menyletande för det.
Volymen använder jag scrollhjulet på ratten till, den ändrar jag oftare än tempenDen finns ju också i nedre listen på skärmen.
Självklart. Inga kopior här inte.En äkta Viggen?
Tyvärr men jag tror det är ett skämt varje gång jag ser en bild på en Model 3 interiör.
Ser verkligen riktigt horribelt ut, tyvärr.
Tycker detta med stor skärm som dessutom sitter som påklistrad är hemskt. Titta på nya BMW inredningar där det ser ut som man bara bankad ned en skärm i instrumentbrädan, inte inarbetad i interiörens design som t.ex E60 och F10.
"Nä men här tycker jag en skärm ska vara! Hörrö Bengt, hämta hammern!"
Nu får man ju hoppas att du ska fixa nåt med bilen, så att det inte är någon som vart och "lånat" något i den olovandes...Tacka vet jag inredningen i forester XT -06![]()
Lite precis som att allt som är nytt inte är bättre än det gamla. Håller dock med dig att det är helt rätt gjort av Tesla, billigare och klart modernare. Att däremot hantera en touchpanel när man kör är inte bra. Ett fysiskt vred behöver du inte titta på för att justera, en touchskärm måste man. Är man van vid systemet och en fullgod förare är det dock inga stora problem. Kul att följa utvecklingen framöver.Som sagt, vettefan om jag tycker det är så snyggt. Men det är en jäkligt skönt känsla när man sitter där och kör. Avskalat, luftigt, avstressande synintryck. Det är väl som att köra ett genomtänkt danskt designkök eller nåt, för en matlagningsintresserad.
Tror att Tesla gör helt rätt, som ny tillverkare med ny teknik måste dom gå sin egen väg. Att lära sig slå Audi, Mercedes eller så på fingrarna på sin hemmabana skulle ta för lång tid. Bättre att tänka nytt.
Tror dom värsta skeptikerna här skulle må bra av att testa, gör det om ni får chansen. En bild förmedlar inte så mycket känsla. Framtiden är inte farlig![]()
Nu får man ju hoppas att du ska fixa nåt med bilen, så att det inte är någon som vart och "lånat" något i den olovandes...![]()
Som sagt, vettefan om jag tycker det är så snyggt. Men det är en jäkligt skönt känsla när man sitter där och kör. Avskalat, luftigt, avstressande synintryck. Det är väl som att köra ett genomtänkt danskt designkök eller nåt, för en matlagningsintresserad.
Tror att Tesla gör helt rätt, som ny tillverkare med ny teknik måste dom gå sin egen väg. Att lära sig slå Audi, Mercedes eller så på fingrarna på sin hemmabana skulle ta för lång tid. Bättre att tänka nytt.
Tror dom värsta skeptikerna här skulle må bra av att testa, gör det om ni får chansen. En bild förmedlar inte så mycket känsla. Framtiden är inte farlig![]()