• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Snart 200 inköringsmil avklarade.


DD69F5CF-6024-484C-9A6F-BD98546E45E1.jpeg
Sjukt sugen på de där fälgarna! :)
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Minns frustrationen! Jag gjorde det i oktober, så hann inte köra så mycket efter inkörning innan det var dags för vinterdäck.

De här 200 milen betyder att jag kört 1k mil inkörning i M bil.

BMW är väll rätt ensamma om inkörning forfarande..
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Gött lär passa som handen i handsken på bana.
Speciellt Cup 2: orna:D

sitter supersport på nu. Så mycket mer bra på daily drive. Körde Cup2or på M4 CS och så fort det blir blött blir det halkigt.

det var kul att åka på ställ i rondellen första 3 gångerna men på väg till dagis är det lite onödigt.

så tar fram ett set Cup 2 till bandagarna.
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Ahh trodde det satt Cup 2 på dem ifrån fabrik.
Det var nästan för mycket grepp för MX-5an med dem däcken :D

sitter supersport på nu. Så mycket mer bra på daily drive. Körde Cup2or på M4 CS och så fort det blir blött blir det halkigt.

det var kul att åka på ställ i rondellen första 3 gångerna men på väg till dagis är det lite onödigt.

så tar fram ett set Cup 2 till bandagarna.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
På lördag är det Gelleråsen igen med MX-5 racing club.

Skall bli kul, hoppas hänga på lite bättre än mot GT3 RS bilarna :D

DSC05365_copy_4392x2928.jpg

vCTLf3C

Det sjuka är ju att man åker ifrån, typ, majoriteten av alla GT3 och Turbos med betydligt motorsvagare prylar.

I Sverige är det typ bara rakan på Mantorp man får lägga sig till höger annars brukar de flesta få ha högerblinkersen på.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Nu börjar jag närma mig beslut angående bil, vilket jag faktiskt måste.

Frugan och jag har kommit överens om Audi A6 cirka 2014 årsmodell.
Runt 10k mil, måste vara 3.0 TDI med automat.

Vad är vanliga fel? S-tronic lådan som kärvar med mechatronicen om inte olja är bytt slaviskt vad 6 tusende mil är jag med på. Oavsett vad lär det väl krångla för mig ändå.
Motorn skall vara bra så vitt jag förstått.
Ljudsystem är viktigt. Är audi original ljudet så pissigt som det sägs på internet? Att man måste ha Bose för att det ens ska vara värt det?
Många gamla Audi köpare verkar vara snåla och bilar med ens Bose (som är mellansegmentet av ljud) verkar svåra att komma över...
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Med min erfarenhet på bana = noll och Miata så fanns det inte någon möjlighet alls att hänga på.

En av förarna körde Carrera Cup och en hade banrekordet med gatporsche båda körde GT3 RS varav en av dem hade Manthey delar ... Resterande GT3 förare verkade vara banrävar. Var en äldre herre dock med en splitterny GT3 som hade bara kört på bana en gång innan.

Var en lotus med kompressor han hängde på alla, gick och körde somfan :D

Det sjuka är ju att man åker ifrån, typ, majoriteten av alla GT3 och Turbos med betydligt motorsvagare prylar.

I Sverige är det typ bara rakan på Mantorp man får lägga sig till höger annars brukar de flesta få ha högerblinkersen på.
 
Senast ändrad:

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Med min erfarenhet på bana = noll och Miata så fanns det inte någon möjlighet alls att hänga på.

En av förarna körde Carrera Cup och en hade banrekordet med gatporsche båda körde GT3 RS varav en av dem hade Manthey delar ...

Var en lotus med kompressor han hängde på alla, gick och körde somfan :D


Kunskap ersätter motor, varje dag på bana.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Med min erfarenhet på bana = noll och Miata så fanns det inte någon möjlighet alls att hänga på.

En av förarna körde Carrera Cup och en hade banrekordet med gatporsche båda körde GT3 RS varav en av dem hade Manthey delar ... Resterande GT3 förare verkade vara banrävar. Var en äldre herre dock med en splitterny GT3 som hade bara kört på bana en gång innan.

Var en lotus med kompressor han hängde på alla, gick och körde somfan :D

Tershine Lotusen? Ett dröm-koncept för mig!

Så klart att effekt spelar in men man knappar ofta in när det börjar svänga. Nu verkar du iof hamnat i en sjukt kompetent grupp - kul och lärorikt men sällan kutym på bandagarna.

Många har också på tok för dyra bilar vilket gör att de inte riktigt vågar känna på gränserna.

Sen spelar ju absolut hastighet absolut noll roll, iaf för mig, man är ju enbart därför att ha kul. Jag kulle typ ha lika kul på en bandat med en gammal 240 som med en GT3 RS.

Kunskap ersätter motor, varje dag på bana.

Exakt! Typ allt som betyder något på bana sitter mellan stolen och ratten.
 

par

Patek
2-Faktor
Nu börjar jag närma mig beslut angående bil, vilket jag faktiskt måste.

Frugan och jag har kommit överens om Audi A6 cirka 2014 årsmodell.
Runt 10k mil, måste vara 3.0 TDI med automat.

Vad är vanliga fel? S-tronic lådan som kärvar med mechatronicen om inte olja är bytt slaviskt vad 6 tusende mil är jag med på. Oavsett vad lär det väl krångla för mig ändå.
Motorn skall vara bra så vitt jag förstått.
Ljudsystem är viktigt. Är audi original ljudet så pissigt som det sägs på internet? Att man måste ha Bose för att det ens ska vara värt det?
Många gamla Audi köpare verkar vara snåla och bilar med ens Bose (som är mellansegmentet av ljud) verkar svåra att komma över...
2014 så är det överlägset vanligaste med sport edition. Finns säkert något enstaka undantag du kan hitta men det blir svårt. Men det innebär att du har 10 högtalare och sub vilket är helt ok. Tror många avstod från bose pga det skiljde för lite i ljudkvalitet.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
2014 så är det överlägset vanligaste med sport edition. Finns säkert något enstaka undantag du kan hitta men det blir svårt. Men det innebär att du har 10 högtalare och sub vilket är helt ok. Tror många avstod från bose pga det skiljde för lite i ljudkvalitet.

Är det så alltså? Får åka och prova en utan Bose och se.
Läst på internet där folk säger att Bose är som natt och dag jämfört med standard och att steget upp till B&O från Bose var väldigt litet.
Skönt att höra, men jag får prova själv och se vad jag tycker.
 

par

Patek
2-Faktor
Är det så alltså? Får åka och prova en utan Bose och se.
Läst på internet där folk säger att Bose är som natt och dag jämfört med standard och att steget upp till B&O från Bose var väldigt litet.
Skönt att höra, men jag får prova själv och se vad jag tycker.
Du får kanske mer ljud i volym men rätt sällan man saknar att spela så högt.
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Haha ja de som var med på den dagen körde på hårt och länge.

Var ej tershine-lotusen, ingen Exige.
Håller med jag hade skitkul med mina 184hk

Tershine Lotusen? Ett dröm-koncept för mig!

Så klart att effekt spelar in men man knappar ofta in när det börjar svänga. Nu verkar du iof hamnat i en sjukt kompetent grupp - kul och lärorikt men sällan kutym på bandagarna.

Många har också på tok för dyra bilar vilket gör att de inte riktigt vågar känna på gränserna.

Sen spelar ju absolut hastighet absolut noll roll, iaf för mig, man är ju enbart därför att ha kul. Jag kulle typ ha lika kul på en bandat med en gammal 240 som med en GT3 RS.



Exakt! Typ allt som betyder något på bana sitter mellan stolen och ratten.
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Denna graf tar inte med tillverkningen av bilen/batterierna och dessa utsläpp eller var produktionen av elektriciteten som man laddar bilen kommer ifrån i åtanke dock. Visst, i körningen är elbilar mer effektiva, mycket mer effektiva. Jag säger inte att elbilar är mindre miljövänliga än konventionella bilar. Jag vill bara poängtera att även dessa grejer är ganska viktiga.
 
Topp