Fredde76
Basic
Är väl ingen sportkärra direkt, men man åker nog jäkligt bra i den kan jag tänka mig![]()
Kolla in Ronin, filmhistoriens bästa biljakt, med en S8.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är väl ingen sportkärra direkt, men man åker nog jäkligt bra i den kan jag tänka mig![]()
Detta kanske skulle varit ett PM, tänk på säkerhetenDen har inte *** som regnr?
JusteratDetta kanske skulle varit ett PM, tänk på säkerheten![]()
Bara köpUndrar vad en sådan här kostade ny?
![]()
Nesh... how come?Den har inte BGA**P som regnr?
Kolla in Ronin, filmhistoriens bästa biljakt, med en S8.
Kom precis på att även Jason Statham kör ju S8 i The TransporterKolla in Ronin, filmhistoriens bästa biljakt, med en S8.
Haha nej!Nesh... how come?
Jagar du en smitning![]()
Kom precis på att även Jason Statham kör ju S8 i The Transporter![]()
Jo det stämmer!Men är inte det den nya karossen som kom typ 2003!? Den är ball men den förra som kom 1997!? Är fulländad.
Har man inget att göra så skaffar man sigMan är en extremt idiotisk människa som försöker göra motorutrymmet till show-kvalite...
![]()
Har man inget att göra så skaffar man sig
Vilken av pjäserna ska få finrum nu då?
Grattis. Underbara bilar. Haft min i tre år/ 2000mil nu och den har varit mer eller mindre skottsäker. Kan rekommendera ett helsystem. Har ett från IPE som låter galet bra och väldigt mycket F1.![]()
Åkte hudra mil igår och hämtade hem denna skönhet Ferrari F430 2008.
Grattis. Underbara bilar. Haft min i tre år/ 2000mil nu och den har varit mer eller mindre skottsäker. Kan rekommendera ett helsystem. Har ett från IPE som låter galet bra och väldigt mycket F1.
355 visst, med Capristo. 360 håller jag dock inte med om. Den har ungefär samma baston som 430 trots femventilstopp likt 355. Men oavsett är avgas svindyrt men värt det. Jag tycker att alla V8 låter rätt trist original.En av få tillverkare som lyckas locka fram lite F1-ljud ur F430.
355 och 360 låter mycket mer F1 från början, men man kan också få till det på F430 med rätt prylar.![]()
En av få tillverkare som lyckas locka fram lite F1-ljud ur F430.
355 och 360 låter mycket mer F1 från början, men man kan också få till det på F430 med rätt prylar.![]()
Kanske fel tråd och kanske bättre passar i vad som irriterar i vardagen.
Pubertala Ferrariägare som tycker att ljudnivåer liknande F1 är passsande i städer.
Trots att jag älskar motorsport och förbränningsmotorer hajjar jag inte grejen.
Tackar! Jo väldigt trevlig bil man blir glad varje gång man trycker på startknappenGrattis. Underbara bilar. Haft min i tre år/ 2000mil nu och den har varit mer eller mindre skottsäker. Kan rekommendera ett helsystem. Har ett från IPE som låter galet bra och väldigt mycket F1.
Jag håller med - men jag tycker att det är skillnad på ’nivå’ och ’ton’. Ett avgassystem som låter bra men inte högt är trevligt, vissa bilar låter som nämnts ovan onödigt trist original.
Edit: med det sagt drömmer jag ändå om en CGT med raka rör. #pubertal
Kanske fel tråd och kanske bättre passar i vad som irriterar i vardagen.
Pubertala Ferrariägare som tycker att ljudnivåer liknande F1 är passsande i städer.
Trots att jag älskar motorsport och förbränningsmotorer hajjar jag inte grejen.
Jag håller med - men jag tycker att det är skillnad på ’nivå’ och ’ton’. Ett avgassystem som låter bra men inte högt är trevligt, vissa bilar låter som nämnts ovan onödigt trist original.
Edit: med det sagt drömmer jag ändå om en CGT med raka rör. #pubertal
Suget efter en Porsche 964 Turbo (911) börjar bli otroligt stort...
Någon på forumet som sitter på denna skapelse och vill berätta mer?
Alltid roligare med grafik... Bild från nätet:
![]()
Har du någon tidigare erfarenhet av äldre luftkylda 911rna från 993 och äldre?
De är inte för vem som helst. Redan när 993:an var aktuell upplevdes den som en väldigt gammal konstruktion.
Har kört ett par tusen mil en generation nyare turbo än 964:an. Den är mindre ”rå” och något mer förfinad jämförelsevis, men jämfört med moderna 911r är det en väldigt primitiv bil.
9 av 10 hade valt en modern 911. Enklare att leva med. De hade velat synas i en äldre 911, men bakom ratten tror jag de hade föredragit de nyare bilarna. Man ska vara en entusiast för att äga de äldre bilarna.
Minns en gång jag fick prova en väns MG. Den var så sjukt primitiv. Samma dag körde jag en några år nyare Fiat 124 spider. Det var natt och dag. Steget mellan en senare luftkyld 911 och en vattenkyld från 1:a och 2:a generationen är lika stor. Sedan blev det ett nytt steg med 991 generationen.
Jag tittade för köp, och körde, en turbo 89:ans modell. DEN var rå. Byggd för att peta i 2:an vid 100km/h. 4 växlad. Jag valde, på den tiden, en boxster av årsmodell 00, 40k dyrare, då jag inte skulle ha råd att underhålla den el hade skills för skruv.. och ville nog ha en mer bekväm tur.Jag har för många år sedan kört en 964 utan turbo. Den var som du säger; primitiv, jag gillar det. Tänker att det måste vara stor skillnad mellan den bilen och en Turbo 3.6. Aldrig rattat en turbo. Kört nya Carrera 4S vilket var en otroligt trevlig upplevelse.
Det är just den primitiva känslan jag är ute efter, att kunna växa som förare och på något vis bli ett med bilen, dit jag strävar iaf.
Tanken är inte att den skall köras mer än 200-300 mil per år.
Jag får helt enkelt kalla mig själv för entusiast![]()
Jag har för många år sedan kört en 964 utan turbo. Den var som du säger; primitiv, jag gillar det. Tänker att det måste vara stor skillnad mellan den bilen och en Turbo 3.6. Aldrig rattat en turbo. Kört nya Carrera 4S vilket var en otroligt trevlig upplevelse.
Det är just den primitiva känslan jag är ute efter, att kunna växa som förare och på något vis bli ett med bilen, dit jag strävar iaf.
Tanken är inte att den skall köras mer än 200-300 mil per år.
Jag får helt enkelt kalla mig själv för entusiast![]()
Min är grigio silverstone coupe.Tackar! Jo väldigt trevlig bil man blir glad varje gång man trycker på startknappen
Sitter ett Supersprint på nu och den går lagom tyst. Är din spyder coupe färg?
Riktigt snygg!Min är grigio silverstone coupe.
![]()