Porsche Boxster
Bmw Z3 / Z4
Cab är kul, men glöm inte Porsche Cayman heller.
Tackar! Ska kika lite
Vad innebär skojig/kul för dig?
Den skall gå fort, se bra ut, låta bra, svänga bra?
Ja, sorry borde kanske ha varit lite mer tydlig.
Slltså jag vill gärna ha en "äldre bil" kanske tidigt 80tal.
Jag är ingen fartfantom eg, men det är väl kul om man kan göra en ofarlig omkörning iaf.. så 500hp är onödigt, men 250 eller 300 välkommet men inte helt nödvändigt.
Jag vill ha en "snygg" bil, gärna lite äldre aom sagt. Som är rolig att köra (framförallt trevlig att köra på landsväg)
Hade aom sagt gärna haft både en äldre Porsche, Cheva Chevelle (ss..? , men då ska det nog vara från 1970..), pontiac firebird..
Men även nyare bilar skulle funka, jag är dock inte miljonär, men jag, som de flesta lägger gärna pengar på RÄTT bil, därför frågade jag om mini coopern tidigare.
Jag har heller ingen lust att ha en "Harley" på fyra hjul, där jag blir tvungen att skruva åtminstone var 100:e mil.
Drömmen hade ju varit en 911 från första halvan av 80 talet, men det drar iväg alldeles för mycket i pris.
Jag har haft en mustang från 70(?..om jag inte missminner mig helt, kanske 71) tror den hette Grande. Men det var 13, 14 år sedan..
Men ja, landsvägstrevlig körning, gärna några år på nacken och fin att se på. Helst inte ett föräldramord med efterföljande arv om någon slitdel behöver bytas..