• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Känns väldigt bra, är stolt haha! Fick till bra deal och allt är över förväntan. Man åker riktigt jävla bekvämt :)


Det skulle man kunna säga- jag är bosatt i USA så nästan rätt! :) Bilen är fullsmetad och har Ivory White läder invändigt.... vilket också är en bidragande faktor till att jag föll för bilen haha! :hilarious:
Haha jaha då är det inte så konstigt :p Du måste naturligtvis lägga upp en bild på interiören nu också, älskar när bilar har ljus interiör, känns enligt mig så mycket lyxigare!
 
  • Like
Reactions: PJZ

PJZ

Cartier
Haha jaha då är det inte så konstigt :p Du måste naturligtvis lägga upp en bild på interiören nu också, älskar när bilar har ljus interiör, känns enligt mig så mycket lyxigare!
Såhär ser den ut!

bmwinter.jpg
bmwinter1.jpg
 
Inga problem med ljus inredning och ungar. Man måste ju ta hand om det man har. :)

5000 mil på 5-serien, 2000 mil på Teslan.
Snabbstädning varannan vecka, seriös städning en gång i månaden och skoförbud för samtliga. Mycket enkelt!

6DD8D7DF-6BD5-4106-B7B8-F95BA29E0817.jpeg
24EA2AF0-2740-4E2C-9A60-D1A7F3C87ACA.jpeg
 

jmspar123

Cartier
Tack! - nej, jag har wg inga krav på en bil alls, kör gärna en 15år gammal v70, tycker de är trevliga, men jag hade velat ha nån lite "roligare" bil att ha på sidan av familjebilen, kunde ha varit en M3a eller Rs6a om jag haft råd att äga och laga.

Men helst hade jag nog haft den där porschen från 1980.
Eller en Pontiac firebird (like the one in kill Bill)
Eller en chavelle, men de sista vore dels "omöjliga" att köra vintertid och dels jäkligt dyr att hålla efter med delar om man ska ha det original etc..

Tips på en lite skojigare "andrabil , utöver familjevagnen?

Allt beror ju pa vad det far kosta. Om det ska vara stort eller litet Nyare eller gammalt.

Men allt som borjar bli sa billigt att smagrabbar har rad med bilen och modellen i sig uppmanar till hardkorning galler val att kopa saljaren forst.
Gnet-pet-gubbe som mig ar dromsaljaren for den som letar efter vad jag har...

Trevligt och hyfsat sakert kop bor ju vara nagon gubbabil med jattemotor som ar agd en lang tid av nagon dar kostnader ar helt ovesantliga.,,,typ nagon 4dorrars lyxmodell. Kanske en Lexus LS460.
Billigt och slitstarkt blir en Lincoln Continental eller en MKVIII LSC Kanske en Corvette eller Mustang?
 
  • Like
Reactions: PJZ

BadkarsPiraten

Vacheron
Allt beror ju pa vad det far kosta. Om det ska vara stort eller litet Nyare eller gammalt.

Men allt som borjar bli sa billigt att smagrabbar har rad med bilen och modellen i sig uppmanar till hardkorning galler val att kopa saljaren forst.
Gnet-pet-gubbe som mig ar dromsaljaren for den som letar efter vad jag har...

Trevligt och hyfsat sakert kop bor ju vara nagon gubbabil med jattemotor som ar agd en lang tid av nagon dar kostnader ar helt ovesantliga.,,,typ nagon 4dorrars lyxmodell. Kanske en Lexus LS460.
Billigt och slitstarkt blir en Lincoln Continental eller en MKVIII LSC Kanske en Corvette eller Mustang?

Kan slå ett slag för Mark Viii.
Biljävel som vägrar dö... Men fullkomligt oduglig i svenska vintrar.
Men dom börjar bli riktigt gamla nu...
 
Porsche Boxster
Bmw Z3 / Z4
Cab är kul, men glöm inte Porsche Cayman heller. :)
Tackar! Ska kika lite:)
Vad innebär skojig/kul för dig?
Den skall gå fort, se bra ut, låta bra, svänga bra?
Ja, sorry borde kanske ha varit lite mer tydlig.
Slltså jag vill gärna ha en "äldre bil" kanske tidigt 80tal.
Jag är ingen fartfantom eg, men det är väl kul om man kan göra en ofarlig omkörning iaf.. så 500hp är onödigt, men 250 eller 300 välkommet men inte helt nödvändigt.
Jag vill ha en "snygg" bil, gärna lite äldre aom sagt. Som är rolig att köra (framförallt trevlig att köra på landsväg)
Hade aom sagt gärna haft både en äldre Porsche, Cheva Chevelle (ss..? , men då ska det nog vara från 1970..), pontiac firebird..
Men även nyare bilar skulle funka, jag är dock inte miljonär, men jag, som de flesta lägger gärna pengar på RÄTT bil, därför frågade jag om mini coopern tidigare.
Jag har heller ingen lust att ha en "Harley" på fyra hjul, där jag blir tvungen att skruva åtminstone var 100:e mil.

Drömmen hade ju varit en 911 från första halvan av 80 talet, men det drar iväg alldeles för mycket i pris.

Jag har haft en mustang från 70(?..om jag inte missminner mig helt, kanske 71) tror den hette Grande. Men det var 13, 14 år sedan..

Men ja, landsvägstrevlig körning, gärna några år på nacken och fin att se på. Helst inte ett föräldramord med efterföljande arv om någon slitdel behöver bytas..
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Inga problem med ljus inredning och ungar. Man måste ju ta hand om det man har. :)

5000 mil på 5-serien, 2000 mil på Teslan.
Snabbstädning varannan vecka, seriös städning en gång i månaden och skoförbud för samtliga. Mycket enkelt!

6DD8D7DF-6BD5-4106-B7B8-F95BA29E0817.jpeg
24EA2AF0-2740-4E2C-9A60-D1A7F3C87ACA.jpeg
Vad är poängen? Du kommer ju inte få ett öre extra betalt vid inbyte för det. Under tiden har det bara varit jobbigt. Att dammsuga bilen ofta osv förstår jag dock.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Inga problem med ljus inredning och ungar. Man måste ju ta hand om det man har. :)

5000 mil på 5-serien, 2000 mil på Teslan.
Snabbstädning varannan vecka, seriös städning en gång i månaden och skoförbud för samtliga. Mycket enkelt!

6DD8D7DF-6BD5-4106-B7B8-F95BA29E0817.jpeg
24EA2AF0-2740-4E2C-9A60-D1A7F3C87ACA.jpeg
Skoförbud? Så du kommer på riktigt be en vän/kollega/kund eller whatever, som kanske bara ska få lite skjuts, att ta av sig skorna innan de sätter sig i din bil?
 
Topp