Farsan kollar på 991, vad är det egentligen som är must have.Testa en 991.2 och 992, hoppet i kraft är väldigt stort. Du kommer bli förvånad
Ibland förstår jag inte logiken i priserna ang 991.
har bara kollat lite med honom online.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Farsan kollar på 991, vad är det egentligen som är must have.Testa en 991.2 och 992, hoppet i kraft är väldigt stort. Du kommer bli förvånad
Så trevlig.
Går utmärkt att gubbköra iFan, jag gubbkör ju i vardagen, det lilla jag kör, men den här tråden får mig snart att köpa något med en boxersexa i skuffen...
Så trevlig.
Går utmärkt att gubbköra i
Verkligen. Så underbart att lyssna på någon som redan bevisat vad han kan så han behöver inte boosta sig själv eller varumärket så mycket. Utan kan bara lugnt och sansat gå igenom bilen och låta konstruktionen vara det imponerande, inte språket. Christian von Koenigsegg har samma lugna men ändå imponerande approach när han berättar om sina bilar.Vilken högtidsstund! ...den här går att se många gånger:
Jag gillar rena och fina bilar men håller inte med, finns ju inget tråkigare..Det är terapi att rekonda bilen
Vilken högtidsstund! ...den här går att se många gånger:
Håller helt med dig gällande Christian!Verkligen. Så underbart att lyssna på någon som redan bevisat vad han kan så han behöver inte boosta sig själv eller varumärket så mycket. Utan kan bara lugnt och sansat gå igenom bilen och låta konstruktionen vara det imponerande, inte språket. Christian von Koenigsegg har samma lugna men ändå imponerande approach när han berättar om sina bilar.
Tackar! Ska kika lite
Ja, sorry borde kanske ha varit lite mer tydlig.
Slltså jag vill gärna ha en "äldre bil" kanske tidigt 80tal.
Jag är ingen fartfantom eg, men det är väl kul om man kan göra en ofarlig omkörning iaf.. så 500hp är onödigt, men 250 eller 300 välkommet men inte helt nödvändigt.
Jag vill ha en "snygg" bil, gärna lite äldre aom sagt. Som är rolig att köra (framförallt trevlig att köra på landsväg)
Hade aom sagt gärna haft både en äldre Porsche, Cheva Chevelle (ss..? , men då ska det nog vara från 1970..), pontiac firebird..
Men även nyare bilar skulle funka, jag är dock inte miljonär, men jag, som de flesta lägger gärna pengar på RÄTT bil, därför frågade jag om mini coopern tidigare.
Jag har heller ingen lust att ha en "Harley" på fyra hjul, där jag blir tvungen att skruva åtminstone var 100:e mil.
Drömmen hade ju varit en 911 från första halvan av 80 talet, men det drar iväg alldeles för mycket i pris.
Jag har haft en mustang från 70(?..om jag inte missminner mig helt, kanske 71) tror den hette Grande. Men det var 13, 14 år sedan..
Men ja, landsvägstrevlig körning, gärna några år på nacken och fin att se på. Helst inte ett föräldramord med efterföljande arv om någon slitdel behöver bytas..
Skoförbud? Så du kommer på riktigt be en vän/kollega/kund eller whatever, som kanske bara ska få lite skjuts, att ta av sig skorna innan de sätter sig i din bil?
Följdfråga; vart gör dina passagerare av sina skor när dem åker?Givetvis,
Jag skulle aldrig komma på tanken att själv sätta mig med mina skor i någons bil där det är uppenbart att ägaren vill ta hand om sina saker. Är det välstädat och fint så är inte jag den som stökar med.
Jag är inget vilddjur.
Alla som sätter sig i någon av mina bilar upptäcker innan dom sätter sig att det här är inte en plats för svinerier så det är i princip aldrig som jag behöver påminna någon i skofrågan.
Tänker du utrustning eller modell av 991?Farsan kollar på 991, vad är det egentligen som är must have.
Ibland förstår jag inte logiken i priserna ang 991.
har bara kollat lite med honom online.
Följdfråga; vart gör dina passagerare av sina skor när dem åker?
Har du en skolåda till dem i bagaget?
Följdfråga på följdfrågan..Följdfråga; vart gör dina passagerare av sina skor när dem åker?
Har du en skolåda till dem i bagaget?
Engångs slippers gvs....Följdfråga på följdfrågan..
OM man nu har en skolåda i bagaget. Hur tar man sig då renfotad in i bilen efter att ha lagt skorna i lådan?
Båda. Tror farsan helst vill ha en S eller 4S med lite mer kräm än orginal. Sportavgas samt beige inredning är kraven typTänker du utrustning eller modell av 991?
Vad skulle ni rekommendera för lite roligare bil för ca 250k? Har en E92 335i idag som jag egentligen är supernöjd med men har haft den i över 3.5 år nu och förra bilen var dessutom en E90 330i.
Har spanat i några månader nu men är svårt att hitta ett bra substitut av någon anledning, vill inte heller betala 3k i månaden för försäkring utan helst landa omkring 1800 som allra mest (omöjligt för er att veta vad bilar kostar att försäkra på mig givetvis, 335an ligger strax under tusenlappen för att få någon form av kontext.
E60 M5, C63 och C6 RS6 går bort pga just försäkringskostnader men framför allt att det blir en löjligt dyr historia när saker börjar ge upp.
De jag har på min intresselista för tillfället (i vissa fall får budgeten stretchas en del)
RS4 B7
RS3 8P
S3 8V
S4 B8
Golf R
Golf GTI Clubsport
Jaguar XF SV8
435i
Bubblare:
Abarth 595 Pista/Competizione/Essesse
Värt att nämna är att den inte kommer brukas mer än på fritiden, MEN den kommer stå på uppfarten då jag inte har tillgång till garage längre. Lite därför jag sneglar mycket på fyrhjulsdrivet också då den kommer att vara i bruk på vintern.
Hade varit kul att höra om ni har någon erfarenhet av nämnda bilar eller kanske har något förslag jag ännu inte tänkt på.
Går han på en 991.2 så är redan en bas 911 snabb. Går man på 991.1 så måste man absolut ha en S. Jag skulle säga beige är ganska ovanligt på de nyare så han får nog leta lite. Jag tycker sportavgas och sport chrono var viktigt. Pasm eller sport pasm helst om du frågar mig. Jag hade inte tvekat att köpa den manuell, men vill man finköra lite kanske automat är enklare.Båda. Tror farsan helst vill ha en S eller 4S med lite mer kräm än orginal. Sportavgas samt beige inredning är kraven typ
Jag hade nog valt manuell men han vill ha automat.Går han på en 991.2 så är redan en bas 911 snabb. Går man på 991.1 så måste man absolut ha en S. Jag skulle säga beige är ganska ovanligt på de nyare så han får nog leta lite. Jag tycker sportavgas och sport chrono var viktigt. Pasm eller sport pasm helst om du frågar mig. Jag hade inte tvekat att köpa den manuell, men vill man finköra lite kanske automat är enklare.
Årsmodell 2017 kom 991.2. Minns jag rätt kom den ut tidigt 2016 så det var en väldigt lång årsmodell så att sägaJag hade nog valt manuell men han vill ha automat.
När kom 991.2?
Ja beige verkar vara ganska ovanligt konstigt nog med tanke på hur snyggt det är hos just porsche.
"Tjejkörd" vad det nu betyder...
Så går det när man kört bromsarna för varma och lite för sen inbromsning.
Har nu beställt Carbotech XP10 belägg och Motul RBP660 vätska
N54 el 55 35i? Har du moddat den på ngt sätt? Blir ju en helt annan bil med ganska små medel. Sen är det ju alltid kul att byta bil men det är en annan fråga..... ;-)
Vad skulle ni rekommendera för lite roligare bil för ca 250k? Har en E92 335i idag som jag egentligen är supernöjd med men har haft den i över 3.5 år nu och förra bilen var dessutom en E90 330i.
Har spanat i några månader nu men är svårt att hitta ett bra substitut av någon anledning, vill inte heller betala 3k i månaden för försäkring utan helst landa omkring 1800 som allra mest (omöjligt för er att veta vad bilar kostar att försäkra på mig givetvis, 335an ligger strax under tusenlappen för att få någon form av kontext.
E60 M5, C63 och C6 RS6 går bort pga just försäkringskostnader men framför allt att det blir en löjligt dyr historia när saker börjar ge upp.
De jag har på min intresselista för tillfället (i vissa fall får budgeten stretchas en del)
RS4 B7
RS3 8P
S3 8V
S4 B8
Golf R
Golf GTI Clubsport
Jaguar XF SV8
435i
Bubblare:
Abarth 595 Pista/Competizione/Essesse
Värt att nämna är att den inte kommer brukas mer än på fritiden, MEN den kommer stå på uppfarten då jag inte har tillgång till garage längre. Lite därför jag sneglar mycket på fyrhjulsdrivet också då den kommer att vara i bruk på vintern.
Hade varit kul att höra om ni har någon erfarenhet av nämnda bilar eller kanske har något förslag jag ännu inte tänkt på.
Testa en 991.2 och 992, hoppet i kraft är väldigt stort. Du kommer bli förvånad
Mycket bra länk tack!Vilken högtidsstund! ...den här går att se många gånger: