Jag sålde min Vitara 1,4 S AllGrip -18 för några månader sedan. Körde strax under 4000 mil med den innan den såldes!Tråkig bil att snacka om kanske men riktigt intressant ur ett ekonomiskt perspektiv.
Suzuki Vitara? 1.4L bensinmotor med 140hk och fyrhjulsdrift men automatlåda, glastak, navigation, vettig AC, CarPlay, Android Auto osv går helt ny för ca 240,000kr hos handlare. Drar ca 0.6L.
Är det inte typ den mest prisvärda bilen för den som vill ha ny bil som är ganska välutrustad och med AWD?
Suzuki's ska väl gå rätt så länge också och inte kosta så mycket att äga?
Jag ska själv inte köpa någon ny bil men det är kul att titta på hur marknaden ser ut idag. Vad säger ni om Vitaran?
![]()
Kanonbil på många sätt, men den är rätt bullrig och kvalitetskänslan är väldigt plastig. Allt håller ihop bra dock och inte ett enda fel under tiden jag ägde bilen.
Det är en pigg och driftsäker bil som klarar av mycket tuffare terräng än många tror. Bytte bort lågprofildäcken mot lite biffigare A/T-däck för att få bättre komfort på grus- och skogsvägar. Detta byte gjorde även bilen tystare på landsvägen!
Min förbrukning låg på ca. 0,7 l/mil med A/T-däck och takbox.
Senast ändrad: