• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Med tanke på vad M340i kostar lär ju inte M3an gå under miljonen.

Mycket pengar för en 3-serie...

Precis min tanke - om det ens kommer att räcka.

Cool bil helt klart, jag gillar konceptet prestanda-kombi men för mig går det omöjligt att motivera den där.

Men spännande att höra tillgång och prisnivå av dem som är verkliga spekulanter här i tråden.

Känns rimligt. Med en elektrisk drivlina så höjer ingen på ögonbrynen över 11-1200hk inom ett par år.
Bensinmotorerna har stagnerat lite kring 6-700hk för de flesta, men med en elmotor finns ingen direkt övre gräns.

En elektrisk motor på 5000hk är fortfarande inte speciellt stor, kräver ingen monstruös kylning eller annan extrem utrusning för att fungera i tiotusentals mil.

En förbränningsmotor på 5000hk är omöjlig att kontrollera, har en livslängd på max en kilometer och går inte att applicera i ett fordon som vistas ute på allmän väg.

Jag ser fram emot den dagen när jag kan skjutsa ungarna till skolan i en ljudlös bil med 3-400 mils räckvidd och minst 5000hk, samt ingen regelbunden service under bilens hela livslängd.

Synd att det ska dröja så länge. Kommer ju gå satfläsk :)

BMW känns som den fossiltillverkaren som borde göra bäst elbilar. Synd bara att det mest resulterat i i3s än, men den är ju svinkul.

Det kommer förmodligen inom kort. BMWs arv av snabba och snärtiga sportbilar passar eldriften perfekt. Den av dom som är först (BMW, Audi, MB) är även den som prestandamässigt överlägset plockar dom andra.

M-kombis är ju så pass ovanligt att det är häftigt bara därför.

Har du fått någon prisuppgift? När måste du beställa för att få en tills kiddot kommer? Eller går det ens att köpa en utan att vara kund sedan tidigare?

har ingen mer koll än den artikeln men så satans svårt bör det ju inte vara att få tag i en m3? Har svårt att tro de skulle göra en m3 touring som en ”specialversion” då de säkerligen gör den för att konkurrera med de kunder som tidigare valt rs4 avant och c63 amg kombi..
Vad gäller knodd måste vi nog börja producera för än är ingen i pipen så att säga.

har ingen mer koll än den artikeln men så satans svårt bör det ju inte vara att få tag i en m3? Har svårt att tro de skulle göra en m3 touring som en ”specialversion” då de säkerligen gör den för att konkurrera med de kunder som tidigare valt rs4 avant och c63 amg kombi..
Vad gäller knodd måste vi nog börja producera för än är ingen i pipen så att säga.

Ah, okej, trodde du var på g att bli farsa.

Blir det bara M3 eller blir det pickis också som du siktade på förut?

Ah, okej, trodde du var på g att bli farsa.

Blir det bara M3 eller blir det pickis också som du siktade på förut?

Siktar som säkert många bilälskare både högt och lågt. Var och provkörde/lånade hem en Ram 1500 över en helg då det visade sig jag känner en säljare på Exclusive cars. Kan inte säga mycket dåligt om bilen utan bara hylla den på alla punkter förutom väghållning. Maken till tråkigare kurvkramare får man leta efter och där gick ridån. La ner det och siktar på hus istället. Letar dock halvt efter en e91 325d-330d i liknande skick som min e92 325i att byta till.

Siktar som säkert många bilälskare både högt och lågt. Var och provkörde/lånade hem en Ram 1500 över en helg då det visade sig jag känner en säljare på Exclusive cars. Kan inte säga mycket dåligt om bilen utan bara hylla den på alla punkter förutom väghållning. Maken till tråkigare kurvkramare får man leta efter och där gick ridån. La ner det och siktar på hus istället. Letar dock halvt efter en e91 325d-330d i liknande skick som min e92 325i att byta till.

Kurvkramare? Du hade missat den lilla detaljen att det är en lastbil?

Da sager jag absolut nagon kul jankebil fran sent 70-80tal.
Snorbilliga slitdelar
Ofta enkelt byggda sa bymeken kan skruva
Aker gott i dem om man gillar att kora lugnt pa landsvag.
Far ofta plats med hela familjen ol&mat
Drar bensin...men inte sa hemskt som man kan tro.

Lincoln MKV-MKVIII
Olds 98 tom 1984
Cadillac DeVille
Cadillac Fleetwood
Cadillac Alliente [udda val]
Buick Roadmaster
Imperial FrankSinatra edition
ChryslerCordoba
Etc etc etc etc....

Bor alla ga att hitta valvardade lagmilare for runt en hundring+-25pengar.
Import nu nar dollarn rasar kanske ar en vag att ga?
Tack! Jag gillar Cadillac! Det finns en mindre(?) Model med "luckor" för framljusen, skulle gissa tidigt 80 tal, men en googling hjälper mig väldigt lite här, hehehe.. sen
Da sager jag absolut nagon kul jankebil fran sent 70-80tal.
Snorbilliga slitdelar
Ofta enkelt byggda sa bymeken kan skruva
Aker gott i dem om man gillar att kora lugnt pa landsvag.
Far ofta plats med hela familjen ol&mat
Drar bensin...men inte sa hemskt som man kan tro.

Lincoln MKV-MKVIII
Olds 98 tom 1984
Cadillac DeVille
Cadillac Fleetwood
Cadillac Alliente [udda val]
Buick Roadmaster
Imperial FrankSinatra edition
ChryslerCordoba
Etc etc etc etc....

Bor alla ga att hitta valvardade lagmilare for runt en hundring+-25pengar.
Import nu nar dollarn rasar kanske ar en vag att ga?
Cadillac-198x-Seville-Gucci.jpg
comp_j-1508795502254.jpg

Vet du om det finns fler bilar som.ser ut som denna? Detta är en Cadillac Seville 1979 (?) - 1985. Jag såg bilen jag letar efter i en film för säkert 15 år sedan men har inte hittat på den, kommer såklart inte ihåg va vilken hette heller.

Men iaf, denna bilen är den slm liknar bilen i filmen mest av de jag sett.
Den sluttande bakdelen med både sluttande ruta och lucka, samt extrahjulet bak på..

Någon som.känner rill fler modeller som påminner om denna kanske? :)

Mvh

Tack! Jag gillar Cadillac! Det finns en mindre(?) Model med "luckor" för framljusen, skulle gissa tidigt 80 tal, men en googling hjälper mig väldigt lite här, hehehe.. sen

Vet du om det finns fler bilar som.ser ut som denna? Detta är en Cadillac Seville 1979 (?) - 1985. Jag såg bilen jag letar efter i en film för säkert 15 år sedan men har inte hittat på den, kommer såklart inte ihåg va vilken hette heller.

Men iaf, denna bilen är den slm liknar bilen i filmen mest av de jag sett.
Den sluttande bakdelen med både sluttande ruta och lucka, samt extrahjulet bak på..

Någon som.känner rill fler modeller som påminner om denna kanske? :)

Mvh

Jänkare är min klart svagaste sida bilmässigt men om den har just de designattributen du nämner så låter det mindre som Cadillac och mer som Lincoln. Jag tänker mig kanske en Continental Mk IV eller V. Men mindre i storlek är den då rakt inte ;)

Här är en Mk IV
C8D9B1D9-6CAE-4BB4-8CC9-1E438651E1AD.jpeg

968EE66B-5C67-4064-BEB0-345A963FF834.jpeg

Jänkare är min klart svagaste sida bilmässigt men om den har just de designattributen du nämner så låter det mindre som Cadillac och mer som Lincoln. Jag tänker mig kanske en Continental Mk IV eller V. Men mindre i storlek är den då rakt inte ;)

Här är en Mk IV
C8D9B1D9-6CAE-4BB4-8CC9-1E438651E1AD.jpeg

968EE66B-5C67-4064-BEB0-345A963FF834.jpeg
Det kanske inte är en cadillac, men den har mer utseendet som guccibilen jag postade än den som du lade upp. Jag har även för mig att det är en coupe han kör i filmen.

Men den har sluttande ruta och baklucka, samt att däcket har en hel rondell på luckan, intw som på din bild, det sättet att fästa extradäcket är lite vanligare bland lite äldre jänkare.

Fan att jag inte kan minnas den exakta bilen..

En epok gick i graven när jag bytte in min pendlar/jaktbil mot en bättre begagnad bil.

Säger hejdå till Saaben som gått 31000 mil men fortfarande fullt fungerande och nybesiktigad.

84761B21-4CA6-41C6-AEC3-CF16848588C0.jpeg

Istället säger jag hej till en liten Fiat Panda 4x4, 2014 års modell med 8500 mil på mätaren. Tror den kommer passa mig perfekt som pendlar/jaktbil. Okej markfrigång, hasplåtar, 4x4 med elektronisk difflås men ändå hyfsat bränslesnål och billig i drift.

DE1F4573-A012-4FAB-B109-4EAEB36534F1.jpeg

Det kanske inte är en cadillac, men den har mer utseendet som guccibilen jag postade än den som du lade upp. Jag har även för mig att det är en coupe han kör i filmen.

Men den har sluttande ruta och baklucka, samt att däcket har en hel rondell på luckan, intw som på din bild, det sättet att fästa extradäcket är lite vanligare bland lite äldre jänkare.

Fan att jag inte kan minnas den exakta bilen..

Som sagt så är jag svag på jänk. Men bara för att det är lite kul med killgissande så får du två mer obskyra alternativ också. Ingen är perfekt på samtliga dina attribut då Zimmer Quicksilver har dolda pop-up strålkastare och sluttande bakdel, men saknar reservhjulet (men har en rundning på luckan som kan ge sken av att inrymma ett). Den röda Stutz Blackhawk har reservhjul och väldigt sluttande bakdel men inga dolda strålkastare. Ingen av dem har heller särskilt sluttande bakruta. Men åtminstone jag själv har en tendens till att förvränga minnen med åren så designdetaljerna kanske kanske har ändrats i ditt minne?
Nu ger jag mig dock ;)

EB6DB47A-709D-4D9B-ACDD-A8701C72A8E5.jpeg

76612859-F002-4C63-BACF-67EA74F6FE1A.jpeg
7910ED96-E02F-4844-9740-9D42AB575A56.jpeg

Tillbaka
Topp