• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

ACAACD87-9CB4-4450-B9C3-F9B91EB6DF9E.jpeg

Pappas nya. Jävlar vilken grym allround bil!

Lite tråkigt att han kört BMW i 15 år men nu bytte märke. En 3-series interiör ska inte se ut som en 8-series. När man möter en 7-serie ska man inte tro att det är en 5-serie.
Hoppas BMW bara är i en svacka!

Lite tråkigt att han kört BMW i 15 år men nu bytte märke. En 3-series interiör ska inte se ut som en 8-series. När man möter en 7-serie ska man inte tro att det är en 5-serie.
Hoppas BMW bara är i en svacka!

Fast just porschar är ju knappast det lättaste att särskilja när man möter. Det är klart, styltmodellerna är ju lite högre än en 911, men jag ser knappast om det är stora eller lilla SUV:en :D

Tack! Jag gillar Cadillac! Det finns en mindre(?) Model med "luckor" för framljusen, skulle gissa tidigt 80 tal, men en googling hjälper mig väldigt lite här, hehehe.. sen

Cadillac-198x-Seville-Gucci.jpg
comp_j-1508795502254.jpg

Vet du om det finns fler bilar som.ser ut som denna? Detta är en Cadillac Seville 1979 (?) - 1985. Jag såg bilen jag letar efter i en film för säkert 15 år sedan men har inte hittat på den, kommer såklart inte ihåg va vilken hette heller.

Men iaf, denna bilen är den slm liknar bilen i filmen mest av de jag sett.
Den sluttande bakdelen med både sluttande ruta och lucka, samt extrahjulet bak på..

Någon som.känner rill fler modeller som påminner om denna kanske? :)

Mvh

Du tanker kanske pa en Lincoln Versailles 1977-1980. En ytterst udda skapelse. Eller Lincoln Continental alt den Imperial jag namnde.
se link
https://blog.consumerguide.com/high-end-haunches-luxury-bustlebacks-1982/

Samtliga otroligt trotta och undermotoriserade med dagens matt,men att lufsa fram i 90takt pa landsvag ar de riktigt bra pa.

Den enda lilla Cadillac jag can tanka pa fran 80tal var Cadillac Catera (Opel Omega rakt av) En riktig budgetbil

Har också blivit sugen på Panamera (dock absolut inte förra generationen!!!).
Måste vara sport turismo (kombi på Porschespråk) som på era bilder, det är riktigt snyggt. Den andra versionen av Panameran (vad kallar dom den, coupé kanske?) ser inte alls lika bra ut.

Jag är ju som tidigare nämnt lite förälskad i Taycan, och den ska tydligen komma i sport turismo-utförande, dvs den kommer påminna en hel del om Panameran...
Här med lite maskering i form av fejkade avgasrör:D
92586B59-2958-439A-9A72-0BA39C598570.jpeg

• Like
Reactions: cab
Har också blivit sugen på Panamera (dock absolut inte förra generationen!!!).
Måste vara sport turismo (kombi på Porschespråk) som på era bilder, det är riktigt snyggt. Den andra versionen av Panameran (vad kallar dom den, coupé kanske?) ser inte alls lika bra ut.

Jag är ju som tidigare nämnt lite förälskad i Taycan, och den ska tydligen komma i sport turismo-utförande, dvs den kommer påminna en hel del om Panameran...
Här med lite maskering i form av fejkade avgasrör:D
92586B59-2958-439A-9A72-0BA39C598570.jpeg
Sport turismon är grym, bland de snyggaste bilarna på marknaden just nu enligt mig! :)
Kötid på Taycan Sport Turismo?

Så ska det se ut :)
Blir du som jag också less på alla "vanliga" bilar med 21" fälgar? Man vinner bokstavligen ingenting med större fälgar på vanliga bilar.
Såg en V90 Cross Country här om dagen med 21" fälgar... såg helt sjukt ut.
Var tvungen att googla vad som var så tokigt. Men förstår fortfarande inte varför det skulle sjukt ut.

https://www.finnvedensbil.se/sv/bil...lvo-v90-cross-country-d5-awd-advanced-edition

Det är såklart en smaksak, kan inte tänka mig att man väljer större fälgar för funktion, speciellt inte på en volvo.

Var tvungen att googla vad som var så tokigt. Men förstår fortfarande inte varför det skulle sjukt ut.

https://www.finnvedensbil.se/sv/bil...lvo-v90-cross-country-d5-awd-advanced-edition

Det är såklart en smaksak, kan inte tänka mig att man väljer större fälgar för funktion, speciellt inte på en volvo.
Cross Country ska vara en praktisk bil man kör i olika miljöer. Hur skönt är det att köra med 21" fälgar på en dålig grusväg med större stenar?
19" är perfekt på V90 Cross Country. Ser både modernt ut och är praktiskt.
2017-volvo-v90-cross-country-first-drive.jpg

Cross Country ska vara en praktisk bil man kör i olika miljöer. Hur skönt är det att köra med 21" fälgar på en dålig grusväg med större stenar?
19" är perfekt på V90 Cross Country. Ser både modernt ut och är praktiskt.
2017-volvo-v90-cross-country-first-drive.jpg
Undra hur många procent av alla cross country -bilar som utsätts för det dom är "gjorda" för. Kan tänka mig att folk köper en sådan framför en vanlig pga andra orsaker. Högre och trevligare på vintern (och då har man ändå andra däck, förhoppningsvis inte 21"). Designen är nog också en orsak.
Nåväl, skulle själv aldrig själv välja en Volvo.

90% av CC (minst om man tittar på dem jag har i omgivningen) säljs för att man inte ville ha en vanlig V90 och högre insteg. Finns inget en CC klarar som inte en V90 hade klarat med samma däck. De miljöer där 2cm markfrigång gör skillnad är liksom inte grusvägen till stugan ;)
Undra hur många procent av alla cross country -bilar som utsätts för det dom är "gjorda" för. Kan tänka mig att folk köper en sådan framför en vanlig pga andra orsaker. Högre och trevligare på vintern (och då har man ändå andra däck, förhoppningsvis inte 21"). Designen är nog också en orsak.
Nåväl, skulle själv aldrig själv välja en Volvo.

90% av CC (minst om man tittar på dem jag har i omgivningen) säljs för att man inte ville ha en vanlig V90 och högre insteg. Finns inget en CC klarar som inte en V90 hade klarat med samma däck. De miljöer där 2cm markfrigång gör skillnad är liksom inte grusvägen till stugan ;)
Jo helt klart är det så. Jag gillar looken dock. Är en av de som gillar "gummistövlar" på bilar. Audi A6 Allroad är mumsig den med.

Jag tror att de flesta som använder de höjda herrgårdsvagnarna med fyrhjulsdrift till det de är till för kör Subaru Outback eller liknande. De är billigare, har bättre fyrhjulsdrift än Volvo och har numera bra utrustning och säkerhet för priset. Volvo har blivit lite lyxigare än förr och jag ser inte varför man skulle lägga 600k på en höjd herrgårdsvagn från Volvo för att använda den hårt. Då lägger jag hellre 350k på en maxutrustad Subaru Outback.

Så ja det är ju som du säger. Man köper inte CC för att använda de som arbetshästar.

Däremot så tror jag att en mycket större del av CC-bilarna från 2000-2010 används mer rejält. Typ XC70 2.5T AWD ser man ju överallt på avlägsna platser.

Tillbaka
Topp