Kanske kommer vi se nya V90 CC om tio år som används likt XC70 från 2000-talet idag. Om de håller bra. Det återstår att se.Ju äldre bilarna blir desto mindre ont gör varje ny repa![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kanske kommer vi se nya V90 CC om tio år som används likt XC70 från 2000-talet idag. Om de håller bra. Det återstår att se.Ju äldre bilarna blir desto mindre ont gör varje ny repa![]()
Var tvungen att googla vad som var så tokigt. Men förstår fortfarande inte varför det skulle sjukt ut.
https://www.finnvedensbil.se/sv/bil...lvo-v90-cross-country-d5-awd-advanced-edition
Det är såklart en smaksak, kan inte tänka mig att man väljer större fälgar för funktion, speciellt inte på en volvo.
Ja det var lite det jag ville komma fram till.90% av CC (minst om man tittar på dem jag har i omgivningen) säljs för att man inte ville ha en vanlig V90 och högre insteg. Finns inget en CC klarar som inte en V90 hade klarat med samma däck. De miljöer där 2cm markfrigång gör skillnad är liksom inte grusvägen till stugan![]()
Helt med på att det ser lite konstigt ut, men inte helt sjukt. Stör mig på annat i trafiken än folks usla smak.Har absolut inget emot stora Fälgar men när det ser ut som på bilen du länka här är det inte okej..
![]()
Noll luft mot stötfångare och flygel men en decimeter ovanför hjulet. Nej du ser det bättre ut med 19” på en v90cc. Men på en v90 (utan cc) ser 21” bra ut då proportionerna är ändrade.
En schweizisk armékniv till bil - kan allt!Min kärra. Audi a6 allroad 3.0tdi med lite olika modifieringar
![]()
Världens bästa bil! Någon enormt bra framkomlighet, bränslesnål och bra lastutrymme! Hade under en period samtidigt en Hilux från 93 och hade chansen att jämföra framkomligheten lite. På vintern var Terceln en solklar vinnare!Den här hårda vinterbilen låg framför mig idag........x-tra hjul på takgrillen.........hög och med cykelhjul....såg NOS ut.....blev svårt nostalgisk....![]()
Jag gillar ju sido- och fram/bak- lutningsmätarna.Världens bästa bil! Någon enormt bra framkomlighet, bränslesnål och bra lastutrymme! Hade under en period samtidigt en Hilux från 93 och hade chansen att jämföra framkomligheten lite. På vintern var Terceln en solklar vinnare!
![]()
![]()
Världens bästa bil! Någon enormt bra framkomlighet, bränslesnål och bra lastutrymme! Hade under en period samtidigt en Hilux från 93 och hade chansen att jämföra framkomligheten lite. På vintern var Terceln en solklar vinnare!
![]()
![]()
Toppklass! Sådan Köpte familjen typ -86 eller -87 har jag för mig.Världens bästa bil! Någon enormt bra framkomlighet, bränslesnål och bra lastutrymme! Hade under en period samtidigt en Hilux från 93 och hade chansen att jämföra framkomligheten lite. På vintern var Terceln en solklar vinnare!
![]()
![]()
Hela Norrland sörjde när den togs ur produktion.
Trevligt. Vad är det för fälgar?Min kärra. Audi a6 allroad 3.0tdi med lite olika modifieringar
![]()
nja
Vi var nog en hel del som var glada att slippa se eländet efter vägarna.![]()
Sådan Toyota-nörd som jag är så finns denna tidning i min ägo och jag hade dessutom två Terclar samtidigt!Kollade Bilkatalogen från -86 och då gick Terceln på 82.000 SEK.
![]()
Erkänn, du skulle byta en Tesla mot en Tercel vilken dagsom helst om du hittade en överlevare i skick![]()
Skulle jag sätta mig i en Tercel så skulle jag ha på mig en integralhjälm med kolsvart visir samt en rulle Biltema ultramörk solfilm på vindruta samt främre sidorutor.
Sen skulle jag bara köra mellan 23:00 och 04:00 och ej inom tätbebyggt område!!
Skulle jag behöva tanka så skulle jag parkera minst 300 meter från macken i närmsta skogsdunge och bära dunkar så att ingen skulle se när jag kliver ur den där skorven.
Du menar att ditt problem är att du är feg och osäker? Har du Rolex till den eller?Skulle jag sätta mig i en Tercel så skulle jag ha på mig en integralhjälm med kolsvart visir samt en rulle Biltema ultramörk solfilm på vindruta samt främre sidorutor.
Sen skulle jag bara köra mellan 23:00 och 04:00 och ej inom tätbebyggt område!!
Skulle jag behöva tanka så skulle jag parkera minst 300 meter från macken i närmsta skogsdunge och bära dunkar så att ingen skulle se när jag kliver ur den där skorven.
Fick besök idag av en ny vän från Norge.
![]()
![]()
![]()
Vilket galet skönt bygge, du vill ju inte vara sämre så offra baksätet i din ljusblåa gamla raggarpärla så borde ju en viper/v8:a motor passa, bakhjulsdrift och motorn i bak, precis som i en bubbla.
Helt rätt! Snygg!Bytte bort min XC70 idag mot denna Tiguan Allspace R-Line från 19. Rullat 2600 bara. Nöjd!!![]()
![]()
Har du visat (b)A(ken) så får du ju visa B(ilen)
TjusigBMW plus Alpina...![]()