Det är ABS F55 20x10Trevligt. Vad är det för fälgar?
La ett nytt lager lacksydd på Mondeon i veckan. Blev att testa Gyeon q2.
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är ABS F55 20x10Trevligt. Vad är det för fälgar?
La ett nytt lager lacksydd på Mondeon i veckan. Blev att testa Gyeon q2.
![]()
Grym bil och grymma bilder!
Har själv fått flippar känlsa att byta min Macan mot en Panamera... Ett garage ska byggas snart också så då skulle en sportbil igen vara trevligt. Drömmen om ett italienkt fullblod skulle sitta fint..
![]()
Sa da var den antligen slappt.
Men det blev svettigt nar alla "maste ha" tillval var ikryssade.
https://www.ramtrucks.com/bmo.html#...K,ADG,RCA,XAN,XH4,XBM,XAK,XA1,CU2,UAX,MTW,29Y
Sa da var den antligen slappt.
Men det blev svettigt nar alla "maste ha" tillval var ikryssade.
https://www.ramtrucks.com/bmo.html#...K,ADG,RCA,XAN,XH4,XBM,XAK,XA1,CU2,UAX,MTW,29Y
Så det har kommit en ny lastbil i diskutabel kvalitet med en stor V8a? Rafflande!![]()
Kul leksak for oss som gillar sadant. Urtrakigt for MP-anhangare och Teslafantaster.
Absolut.Naturligtvis tråkigt att göra dig besviken, men undertecknad är inget av ovan. Varenda vända jag kört eller åkt Ram/Silverado/F150 har jag funderat på vem som egentligen tycker dessa fordon är roliga. Långsamma, rätt ineffektiva och hopplöst omoderna - men each to their own osv.
Absolut.
Gillar man dem inte sa star det fritt att kopa vad man gillar battre. Besviken ar jag inte. Jag koper det jag vill och hoppas du kan gora det samma
Självklart - helt rätt. Men, är uppriktigt sagt, intresserad av vad som är så kul med dessa pickisar? Givet att det ändå verkar vara några i tråden som är intresserade. Är det bara storleken?
Låter ju som en utmärkt bil för till och frånresor till walmart. Alla truckägare i staterna måste ju stå får 95% av all bränsleförbrukning globalt med dom där schabraken.
Ja vilken magi det är va. Lika bra att maxa medans man själv lever osv.Det gor vi sakert.
Och vet du vad.....det finns mer bensin i varenda mack! Bra va?
Ja vilken magi det är va. Lika bra att maxa medans man själv lever osv.![]()
Vander pa fragan..
Vill man aka storst och flaskigast med 700hk och fa med sig alla kompisar ol mat grill och packning som dessutom klarar att aka lite grusvag och dra en 2tons husvagn. Kor jag fast finns det riktig 4x4....vad ska jag kopa istallet for en pickup?
Är detta aktiviteter som sker dagligen i kombination? Vet inte hur många polare du har men det du beskriver ovan brukar klaras av med en Volvo (med gummistövlar, dvs XC70/V90CC (som iof också är tramsfordon (dock ej av samma dignitet)). Då slipper man dessutom den värsta lantisauran och ett fordon som drar 2L/milen.
Naturligtvis tråkigt att göra dig besviken, men undertecknad är inget av ovan. Varenda vända jag kört eller åkt Ram/Silverado/F150 har jag funderat på vem som egentligen tycker dessa fordon är roliga. Långsamma, rätt ineffektiva och hopplöst omoderna - men each to their own osv.
Juste, de ser ju förjävliga ut också (men det är iof subjektivt).
Nej, en Volvo klarar inte i närheten av vad en större pickup klarar. Dessa bilar finns av en anledning.Är detta aktiviteter som sker dagligen i kombination? Vet inte hur många polare du har men det du beskriver ovan brukar klaras av med en Volvo (med gummistövlar, dvs XC70/V90CC (som iof också är tramsfordon (dock ej av samma dignitet)). Då slipper man dessutom den värsta lantisauran och ett fordon som drar 2L/milen.
Vander pa fragan..
Vill man aka storst och flaskigast med 700hk och fa med sig alla kompisar ol mat grill och packning som dessutom klarar att aka lite grusvag och dra en 2tons husvagn. Kor jag fast finns det riktig 4x4....vad ska jag kopa istallet for en pickup?
Maxlasten på pickisar är pinsamt låg i förhållande till vikten (men släpvikten hög). Skulle inte förvåna mig om maxlasten i Volvon är lika hög.Nej, en Volvo klarar inte i närheten av vad en större pickup klarar. Dessa bilar finns av en anledning.
Maxlast på en XC70 verkar vara ca 450kg beroende på vilken motor man kör.Maxlasten på pickisar är pinsamt låg i förhållande till vikten (men släpvikten hög). Skulle inte förvåna mig om maxlasten i Volvon är lika hög.
Vilken Volvo kan du lasta ett ton med menar du?Maxlasten på pickisar är pinsamt låg i förhållande till vikten (men släpvikten hög). Skulle inte förvåna mig om maxlasten i Volvon är lika hög.
Maxlasten på pickisar är pinsamt låg i förhållande till vikten (men släpvikten hög). Skulle inte förvåna mig om maxlasten i Volvon är lika hög.
Vet inte var du får dina uppgifter från men enligt Volvos hemsida är maxlast 660kg för XC90 T8 (totalvikt 2980kg, tjänstevikt 2320kg). Rätt stor skillnad. Väljer du rätt paket så kan en RAM 1500 lasta betydligt mer än 830kg dessutom.snabb googling:
Ram 1500 V8, max lastvikt 830kg, max dragvikt 5780kg pris 71690usd
Volvo XC90 T8, max lastvikt 754kg, max dragvikt 2400kg pris 68100usd
Relativt lika, men att jämföra en pickup och en suv haltar lite, ska man bara köra ungar till skola och idrott så har man en soccermom van, vill man ha möjlighet att lasta skrymmande saker eller oömt lastutrymme så är pickup svårslaget.
@jmspar123 När är det leverans av odjuret? Har du matchande Cherokee Hellcat på garageuppfarten också till frugan?![]()
700kg är maxlasten för Ram V8 i Sverige https://www.exclusivecars.se/dodge-ram-trucks/ Amerikanska siffror är irrelevanta, det krävs till exempel C-kort för att köra de släpvikterna i EU så de är inte ens typade för så mycket här. Släpvikten är "bara" 3.5ton.Vilken Volvo kan du lasta ett ton med menar du?
Som jag skrev ovan, de siffrorna gäller inte i EU. De är typade mkt lägre här.Maxlast på en XC70 verkar vara ca 450kg beroende på vilken motor man kör.
https://www.media.volvocars.com/se/sv-se/models/xc70-2008-2016/2015/specifications
Maxlast på en Dodge Ram 1500 verkar ligga på 900-1000kg beroende på specifikation.
https://www.midstatedodge.net/ram-trucks-towing-payload-capacity/
Dubbelt så hög lastförmåga och nästan 3 ggr så hög släpvikt är inte helt fel.
Hade jag bott i USA hade jag kört runt i en pickup, inget snack om saken!
Vet inte var du får dina uppgifter från men enligt Volvos hemsida är maxlast 660kg för XC90 T8 (totalvikt 2980kg, tjänstevikt 2320kg). Rätt stor skillnad. Väljer du rätt paket så kan en RAM 1500 lasta betydligt mer än 830kg dessutom.
Typningen här är ju en sak, de är fortfarande byggda för att klara betydligt mer. Sen beror det väl då på hur noga man är att följa lagen.Som jag skrev ovan, de siffrorna gäller inte i EU. De är typade mkt lägre här.
Den amerikanska typningen ärTypningen här är ju en sak, de är fortfarande byggda för att klara betydligt mer. Sen beror det väl då på hur noga man är att följa lagen.