• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Hejsan! Skulle behöva lite hjälp, har försökt söka i tråden men inte lyckats bilda mig en uppfattning än. Avser tjänstebil så ej längre än 6 månader bindningstid till en början är tanken. Företaget jag jobbar på skall leasa bil och ha mig som förare. Jag ska ge förslag på vilka bilar som är av intresse för mig. Vad bör jag tänka på, har ni något tips på bra ställen att kika efter bilar att leasa? Försöker hitta någon bil för 5-7000 kr per månad. Kommer jag oavsett val att bli förmånsbeskattad om jag endast använder bilen i tjänsten?

Om du enbart använder bilen tjänsten behöver du inte betala något förmånsvärde alls, någonsin.

Däremot kommer du nog behöva skriva körjournal på den

Hejsan! Skulle behöva lite hjälp, har försökt söka i tråden men inte lyckats bilda mig en uppfattning än. Avser tjänstebil så ej längre än 6 månader bindningstid till en början är tanken. Företaget jag jobbar på skall leasa bil och ha mig som förare. Jag ska ge förslag på vilka bilar som är av intresse för mig. Vad bör jag tänka på, har ni något tips på bra ställen att kika efter bilar att leasa? Försöker hitta någon bil för 5-7000 kr per månad. Kommer jag oavsett val att bli förmånsbeskattad om jag endast använder bilen i tjänsten?
Leasa bil kortare än 12 månader är juridiskt besvärligt. Bättre att vända sig till hyrbilsbolagen.

Man skall trivas bakom ratten på sin bil oavsett vad det är.
Och jag trivs väldigt väl i denna :)
20200913_204223.jpg

Hur känns den där när man pressar den i en kurva jämfört med en BMW?

Har ingen rättvis jämförelse, inte kört en F10 tyvärr.
Enbart E60 utan Msport och E61 med Msport.
Med bilen i "Normal" så är den gungig och mjuk, nästan som en jänkare.
Med bilen i Sport+ (styvar upp dämpare) så blir den förvånansvärt bra. Men fortfarande inte jätte bra. Tycker den då hamnar mitt emellan en vanlig och Msport E60/61.
Åker runt i normal läge hela tiden, eco blir bilen skitseg med växlingar och gas, sport/sport+ blir den så känslig på gasen och onödigt hård att åka.
Riktigt bra mitt-emellan på Normal.

Senast ändrad:
drömbilen införskaffades i veckan. En stingray från 1968 i helt original utförande.
Nu till den riktiga frågan - vilken klocka matcher man bilen med?
Tänker spontant en speedy från samma år på grönt racingläder.
313021B0-8852-4C6D-9054-C4035BA0E72C.jpeg
D79370D0-0598-4470-B69E-3DF06C766230.jpeg

Helt suveränt! Mycket fin. Letade tidigare efter en Corvette kupé, tidig sjuttiotalare med rak bakruta, men eftersom jag har tummen mitt i handen kändes det som ett dåligt alternativ! Suveränt läcker!

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp