Absolut. Jag ser ingen anledning till att välja något annat än bolag med den mest attraktiva premien.Tack för alla svar. Behåller helförsäkring och shoppar runt lite. Jag har 1100 kr/mån, fanns neråt 800. Det är ju pengar det med.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Absolut. Jag ser ingen anledning till att välja något annat än bolag med den mest attraktiva premien.Tack för alla svar. Behåller helförsäkring och shoppar runt lite. Jag har 1100 kr/mån, fanns neråt 800. Det är ju pengar det med.
Jag valde Folksam sist pga längst maskinskadegaranti (10 år 12000mil), lägst självrisk (grund 750kr, 1500kr vid maskinskada eller inget alls vid krock med djur) och dessutom billigast för mig... Men det lönar sig att kolla runt. Senast jag kollade vad jag skulle få betala på farsans bil var det sänkt med ca 5k per år. Ibland får man bättre pris om man ringer dem också.Hur ska man tänka med försäkring? Jag har en SQ5 från 2013, kör helförsäkring från Audi för 13 ribbor om året.
Finns ju betydligt mindre dyra om jag kollar en jämförelsesite, men vilka försäkringsbolag är okej och vilka villkor ska man titta efter? Behöver man en helförsäkring för övrigt?
Mvh, Lost
Så länge du inte erkänner att du designat registreringsprocessen på MyAudi så är det lugnt. "Ja vi måste ha något som identifierar - vi tar fram en skraplott och slänger in i handsfacket!"Jag kliver fram och erkänner att jag varit med och designat alla fordoninställningarna i pekskärmen på de moderna (icke-androidbaserade) Volvo-bilarna. Det kostade mig en utbrändhet, men jag är allt jämnt stolt. Men klart mindre med åren. För det var 6 år sedan.
Den är sjukSå länge du inte erkänner att du designat registreringsprocessen på MyAudi så är det lugnt. "Ja vi måste ha något som identifierar - vi tar fram en skraplott och slänger in i handsfacket!"
1100kr/mån får väl anses vara okej för en Audi av S-modell.Tack för alla svar. Behåller helförsäkring och shoppar runt lite. Jag har 1100 kr/mån, fanns neråt 800. Det är ju pengar det med.
Den där groteska grillen som kom nyligen, och nu detta. Har dom anställt designers från Asiatiska märken? Börjar kännas lite som när typ Honda och liknande gör sportvarianter på sina bilar. Typ Civic R eller vad den heter.Vad sysslar bmw med? Rena skämtet imo.
Ladda ner deras app och köp direkt i den, utöver det behöver du en kabel. Användaren ola_s på autopower.se säljer sådana av rätt kvalitet (kan vara lite kinkigt)Tack! och du köpte från hemsidan MHD har? Installerade du själv?
Ja mycket vill ha mer, men jag tänker börja med steg 1. Jag har idag en bil som är helt original.
Hur skulle du få kupen varm om du inte har värmare?Vi har väl några som jobbar med Volvo här i tråden?
Hur är det med parkeringsklimat om bilen saknar värmare? Borde inte kupen gå att få varm ändå?
![]()
Denna ikon kommer fram.
Hur skulle du få kupen varm om du inte har värmare?
Vet att man på de äldre Volvobilarna kunde betala en slant till Volvo och så kunde dom koda så man fick tiduret för inställning av start av värmaren då alla dieslar hade värmaren från fabrik.
Menar itne vara dryg bara undrar. Kan vara samma som med de äldre modellerna..
Det där avser väl bränslevärmaren, right? Har du ingen värmare i bilen så är det ju smått omöjligt att få bilen varm utan att du startar bilen, varifrån ska värmen komma liksom?Vi har väl några som jobbar med Volvo här i tråden?
Hur är det med parkeringsklimat om bilen saknar värmare? Borde inte kupen gå att få varm ändå?
![]()
Denna ikon kommer fram.
Misstänker du har mer koll (som BMW säljare) men den parkeringsfläkt jag har i min E92 och mamma i sin E84 är enbart för att "vispa runt" luften. Det går itne att få någon värme där om bilen är kall.Funkat med BMW iaf. Kupen har kunnat värmas utan att man har värmare i bilen
Skicka mig reg i pm om du vill. Sitter med systemet uppe så jag kan kolla specen osvPudlar... Ingen värmare fanns i bilen och det är tydligen inte möjligt att eftermontera en heller. Fan.
Orsaken att jag trodde det fanns är eftersom att jag kan ställa in timer i bilen, har även parkeringsklimat fliken i VOC. Tänkte att det var som med fjärrstart som jag inte ser alls, pga manuell låda. Liten miss av Volvo att jag kan ställa in timer och allt fastän bilen inte har värmare.
Tänkte också på Honda...Den där groteska grillen som kom nyligen, och nu detta. Har dom anställt designers från Asiatiska märken? Börjar kännas lite som när typ Honda och liknande gör sportvarianter på sina bilar. Typ Civic R eller vad den heter.
edit:
![]()
Ju nyare desto bättre. Stora rostproblem innan facelift. Men så sena årsmodeller borde vara lugnt.Ska ha tag i en ny bil för vardagen. Spetsat lite på en A5 sportback 2,0tdi eller 3,0tdi från -14 till -16.
någon input på dessa?
Ser ut som att man kan fälla baksätet? Då är det ju inget snack om saken. Går tyvärr inte i min 645a, men får ändå in en cykel bak.Och folk sa till mig att M2an inte var praktisk!
![]()
med cykeldäck så....Och folk sa till mig att M2an inte var praktisk!
![]()
Haha förlåt, men hur hittar jag Ola_s.Ladda ner deras app och köp direkt i den, utöver det behöver du en kabel. Användaren ola_s på autopower.se säljer sådana av rätt kvalitet (kan vara lite kinkigt)