• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Hur ska man tänka med försäkring? Jag har en SQ5 från 2013, kör helförsäkring från Audi för 13 ribbor om året.

Finns ju betydligt mindre dyra om jag kollar en jämförelsesite, men vilka försäkringsbolag är okej och vilka villkor ska man titta efter? Behöver man en helförsäkring för övrigt?

Mvh, Lost
Jag valde Folksam sist pga längst maskinskadegaranti (10 år 12000mil), lägst självrisk (grund 750kr, 1500kr vid maskinskada eller inget alls vid krock med djur) och dessutom billigast för mig... Men det lönar sig att kolla runt. Senast jag kollade vad jag skulle få betala på farsans bil var det sänkt med ca 5k per år. Ibland får man bättre pris om man ringer dem också.

Jag kliver fram och erkänner att jag varit med och designat alla fordoninställningarna i pekskärmen på de moderna (icke-androidbaserade) Volvo-bilarna. Det kostade mig en utbrändhet, men jag är allt jämnt stolt. Men klart mindre med åren. För det var 6 år sedan.
Så länge du inte erkänner att du designat registreringsprocessen på MyAudi så är det lugnt. "Ja vi måste ha något som identifierar - vi tar fram en skraplott och slänger in i handsfacket!"

Tack för alla svar. Behåller helförsäkring och shoppar runt lite. Jag har 1100 kr/mån, fanns neråt 800. Det är ju pengar det med.
1100kr/mån får väl anses vara okej för en Audi av S-modell.

Å andra sidan skulle en kollega till mig betala endast 1200kr/mån för en Porsche GT3 RS, men han hade tydligen någon kontakt på försäkringsbolaget. Men man kan ju ändå tycka Porschen borde vara mycket dyrare att försäkra (eller din mycket billigare, om man jämför biltyperna).

Själv pröjsade jag 2250kr/mån för en Audi A6 (2012, 2.0 TDI, sedan), dock var jag rätt ung när jag köpte den. Sinnessjukt.

Nu betalar jag 450kr/mån i försäkring på min leasingmerca :D

Vad sysslar bmw med? Rena skämtet imo.
Den där groteska grillen som kom nyligen, och nu detta. Har dom anställt designers från Asiatiska märken? Börjar kännas lite som när typ Honda och liknande gör sportvarianter på sina bilar. Typ Civic R eller vad den heter.

edit:
0756D44C-D641-4203-9D66-88B10B9933BE.jpeg

Vi har väl några som jobbar med Volvo här i tråden?

Hur är det med parkeringsklimat om bilen saknar värmare? Borde inte kupen gå att få varm ändå?

1608019509926.png

Denna ikon kommer fram.

Hur är det med parkeringsklimat om bilen saknar värmare? Borde inte kupen gå att få varm ändå?

1608019509926.png

Denna ikon kommer fram.
Hur skulle du få kupen varm om du inte har värmare?
Vet att man på de äldre Volvobilarna kunde betala en slant till Volvo och så kunde dom koda så man fick tiduret för inställning av start av värmaren då alla dieslar hade värmaren från fabrik.

Menar itne vara dryg bara undrar. Kan vara samma som med de äldre modellerna..

Hur skulle du få kupen varm om du inte har värmare?
Vet att man på de äldre Volvobilarna kunde betala en slant till Volvo och så kunde dom koda så man fick tiduret för inställning av start av värmaren då alla dieslar hade värmaren från fabrik.

Menar itne vara dryg bara undrar. Kan vara samma som med de äldre modellerna..

Funkat med BMW iaf. Kupen har kunnat värmas utan att man har värmare i bilen

1608019509926.png

Denna ikon kommer fram.
Det där avser väl bränslevärmaren, right? Har du ingen värmare i bilen så är det ju smått omöjligt att få bilen varm utan att du startar bilen, varifrån ska värmen komma liksom?

Pudlar... Ingen värmare fanns i bilen och det är tydligen inte möjligt att eftermontera en heller. Fan.

Orsaken att jag trodde det fanns är eftersom att jag kan ställa in timer i bilen, har även parkeringsklimat fliken i VOC. Tänkte att det var som med fjärrstart som jag inte ser alls, pga manuell låda. Liten miss av Volvo att jag kan ställa in timer och allt fastän bilen inte har värmare.

Pudlar... Ingen värmare fanns i bilen och det är tydligen inte möjligt att eftermontera en heller. Fan.

Orsaken att jag trodde det fanns är eftersom att jag kan ställa in timer i bilen, har även parkeringsklimat fliken i VOC. Tänkte att det var som med fjärrstart som jag inte ser alls, pga manuell låda. Liten miss av Volvo att jag kan ställa in timer och allt fastän bilen inte har värmare.
Skicka mig reg i pm om du vill. Sitter med systemet uppe så jag kan kolla specen osv

Ska ha tag i en ny bil för vardagen. Spetsat lite på en A5 sportback 2,0tdi eller 3,0tdi från -14 till -16.

någon input på dessa?
Ju nyare desto bättre. Stora rostproblem innan facelift. Men så sena årsmodeller borde vara lugnt.
Båda motorerna håller utmärkt. Automatlådan i 2.0tdi fwd (multitronic) är väldigt speciell och alla gillar inte den. Är helt steglös utan växlar.

Förlåt för all text och tjat om trim!

Här kommer en bild som är tagen inifrån min bil. Jag är vansinnigt dålig på att ta bilder på min bil. Jag har tagit en bild... och det är på baken.

WhatsApp Image 2020-12-15 at 20.06.20.jpeg

Tillbaka
Topp