• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

1100kr/mån får väl anses vara okej för en Audi av S-modell.

Å andra sidan skulle en kollega till mig betala endast 1200kr/mån för en Porsche GT3 RS, men han hade tydligen någon kontakt på försäkringsbolaget. Men man kan ju ändå tycka Porschen borde vara mycket dyrare att försäkra (eller din mycket billigare, om man jämför biltyperna).

Själv pröjsade jag 2250kr/mån för en Audi A6 (2012, 2.0 TDI, sedan), dock var jag rätt ung när jag köpte den. Sinnessjukt.

Nu betalar jag 450kr/mån i försäkring på min leasingmerca :D
Stora skillnaden i premier beror allt som oftast i lokalisering I landet. Jag bor 25 mil från Sthlm och Gbg och betalar under 8k för min Porsche Cayman S helförsäkrad per år. Vår A6 allroad kostar mer.. Båda försäkrade hos LF.

end game

1608063784876.png

Det där... det där är en exit bil. Efter den finns det inte mycket annat 😍

Avbryter för lite tråkbilsprat... Sambon åker i dagsläget runt i en A4 2015, men tycker den är lite trång, samt att det vore praktiskt med två extra säten ibland. Jag har dålig(noll) koll på marknaden för halvnya, 7-sitsiga bilar. Vad ska man ha? Automat och parkeringsvärmare vore trevligt, gärna inte äldre än 2015 och under 200k i pris. Tips, tankar och idéer mottages gärna!

Avbryter för lite tråkbilsprat... Sambon åker i dagsläget runt i en A4 2015, men tycker den är lite trång, samt att det vore praktiskt med två extra säten ibland. Jag har dålig(noll) koll på marknaden för halvnya, 7-sitsiga bilar. Vad ska man ha? Automat och parkeringsvärmare vore trevligt, gärna inte äldre än 2015 och under 200k i pris. Tips, tankar och idéer mottages gärna!
Touran och Scenic är två bra ställen att börja https://www.wayke.se/objekt/8f4a366...-grand-scenic-energy-dci-110-bose-edc-automat
parkeringsvärmare dock ovanliga tillbehör på dessa. Finns oftare på storebror Sharan med diesel men då drar priset iväg

Ang allt prat om försäkringsbolag, ni vet väl att konsumenternas försäkringsbyrå rankar bilförsäkring. Ett enkelt sätt att överskåda de olika bolagens erbjudanden. Det är ju en djungel detta och ingen läser det finstilta förrän det är försent....

konsumenternas.se

Hur är innerutrymmen i Touran, är det Golfstorlek? Tänker fram/baksäte.
Fram är de bra, i mitten är de bra för barn 5-15, längst bak 5-12 åringar typ. Stora fördelen är ju separata säten tre i bredd i mellanraden. Bilen är relativt "kort" så den är inte så bra för stora bakåtvända stolar.

Scenic är lite större, Sharan är mycket större.

Håller med totalt förstörd, kladda sönder en av världens vackraste kaross med kilovis av plast är helt obegripligt.
Funktion före design, varenda plastbit sitter där av en anledning.
Sök på youtube; "yellow bird"
Det är ett mycket sevärt varv på ringen :)

Edit: Då det är något år sedan jag såg klippet tänkte jag nu se det igen och insåg att det inte var en Gemballa, det är en RUF Yellow bird.
Oavsett, mycket trevligt clip. Nu ska jag se det klart :)

• Like
Reactions: par
Tillbaka
Topp