• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

alfgren

Rolex
2-Faktor
Verkar vara något riktigt tokigt med min mammas leasing-Golf. TSI, 110hk (tror jag). Den har under en tid känts lite velig när man startat den och när start/stopp ska sätta igång bilen har den ibland inte startat alls trots att systemet gjort flera tändningsförsök, så att man fått starta manuellt via tändningslåset. Verkstadstid ska bokas in men nu har det blivit mycket värre; nu får man knappt någon gasrespons, den gör typ 60kmh, motorlampan blinkar i gult, det står EPC i gult och det står ”Fel Start-Stopp”. Känns som att den går på 3 cyl också. Antar att den går in i limp-home. Någon som känner igen detta? @alfgren ?
Svårt att säga men helt klart är något trasigt. Tyvärr inte mycket mer att göra än att åka till verkstad. Det bör finnas hyrbil ett par dagar med i försäkringen för att mildra besväret.
 

Viccehog

Omega
Fick nyligen min -19 F31 320D Xdrive levererad!
Gick från en -13 och passade på att beställa denna när G21 skulle komma.
Bimmer2019.jpg
Bimmer20192.png
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Om den ger dig glädje? Kör!

Mycket rolig bil!

Ja. Men sköt den ordentligt. Låt den gärna vila saltmånaderna. Finns knappt några fina kvar och Golf V rostskydd är inte tillräckligt för salt.

Det jag är orolig för. Behöver inte en till lekbil, jag behöver en vardagsbil. Och tanken är då att använda den varje dag. Lär bli minst 2000 mil per år.
Men jag kan alltid ta och spruta dinitrol in i baklucka, dörrar, alla balkar osv. Då bör den klara sig men det är ju en VW och dom röstar tyvärr som en Mercedes runt dessa årtal....
Detta vet jag är en jävligt fin bil och jag vet i princip all historik på den. Så även om den lär gå åt helvete i min ägo så har jag då åtminstånde försökt...
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Tyvärr kommer det inte räcka. Det rostar i hjulshuskanter, mitt på dörrar mm. Det är helt enkelt för dåligt skydd på hela bilen för saltvinder. Spara den till någon annan (mig kanske...) och köp en S60 2.5t AWD för 40k så har du den perfekta vinterbilden. Gärna med en liten massering hos BSR eller motsvarande.
Mycket rolig bil!



Det jag är orolig för. Behöver inte en till lekbil, jag behöver en vardagsbil. Och tanken är då att använda den varje dag. Lär bli minst 2000 mil per år.
Men jag kan alltid ta och spruta dinitrol in i baklucka, dörrar, alla balkar osv. Då bör den klara sig men det är ju en VW och dom röstar tyvärr som en Mercedes runt dessa årtal....
Detta vet jag är en jävligt fin bil och jag vet i princip all historik på den. Så även om den lär gå åt helvete i min ägo så har jag då åtminstånde försökt...
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Tyvärr kommer det inte räcka. Det rostar i hjulshuskanter, mitt på dörrar mm. Det är helt enkelt för dåligt skydd på hela bilen för saltvinder. Spara den till någon annan (mig kanske...) och köp en S60 2.5t AWD för 40k så har du den perfekta vinterbilden. Gärna med en liten massering hos BSR eller motsvarande.

Är det så jävla illa? :(
Då får vi väl se...
Inga sin 50k bilar mer. Så trött på högmilat skrot... Jaja har ju inte bråttom iallafall. Frugan hämtade ut en sproilans ny Golf kombi från sitt jobb så vi har ju extra bil! Bara få BMWn såld nu, är du sugen? Finns halv tank kvar som jag inte ens vågar köra slut på för något mer kommer bara gå sönder :D
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Är det så jävla illa? :(
Då får vi väl se...
Inga sin 50k bilar mer. Så trött på högmilat skrot... Jaja har ju inte bråttom iallafall. Frugan hämtade ut en sproilans ny Golf kombi från sitt jobb så vi har ju extra bil! Bara få BMWn såld nu, är du sugen? Finns halv tank kvar som jag inte ens vågar köra slut på för något mer kommer bara gå sönder :D
Jag har nog med halvtrasiga E60or i släkten för tillfället :p
 

LS

Panerai
2-Faktor
Är det så jävla illa? :(
Då får vi väl se...
Inga sin 50k bilar mer. Så trött på högmilat skrot... Jaja har ju inte bråttom iallafall. Frugan hämtade ut en sproilans ny Golf kombi från sitt jobb så vi har ju extra bil! Bara få BMWn såld nu, är du sugen? Finns halv tank kvar som jag inte ens vågar köra slut på för något mer kommer bara gå sönder :D
Mitt bud på 24kr står fast :D
 

BadkarsPiraten

Vacheron
@BadkarsPiraten du skulle tagit över leasen på min A3 and call it a day ...

Haha ja det kanske jag borde gjort.
Men du vet nog att jag aldrig gör något enkelt för mig själv... :D

Fick äntligen hem extraljusen som skulle på BMWn men den ska ju säljas.
Så jag vet inte om jag skall skicka tillbaka dom, eller sätta dom på Lincolnen så länge. Skulle vara så sjukt fult på Lincolnen att det nästan vore fränt :D
20191223_220358.jpg
 

demondave

Rolex
Haha ja det kanske jag borde gjort.
Men du vet nog att jag aldrig gör något enkelt för mig själv... :D

Fick äntligen hem extraljusen som skulle på BMWn men den ska ju säljas.
Så jag vet inte om jag skall skicka tillbaka dom, eller sätta dom på Lincolnen så länge. Skulle vara så sjukt fult på Lincolnen att det nästan vore fränt :D
20191223_220358.jpg

Slängde på 4x sådana (120W?) på en av dom äldre lastbilarna som en budgetlösning när NBB xenonarna började bli trötta. Chaufförerna är sjukt nöjda! Så skit i hur det ser ut och skruva på :)
 

Swisswatches

Cartier
Vad tror ni om den nya Lotusen? Lotus Evija (eldriven), den ska ha 2000 hästar och ”0-100kmh på under tre sekunder”. Kan det möjligtvis vara en utmanare inom hyperbilsegmentet? Med sitt pris på 25 miljoner kan man iallafall hoppas på en drös med teknik och andra roliga saker. En fundering: Varför är den såpass (sett till elbilar och främst i jämförelse med Tesla Roadster) långsam till 100? Eldriven med 2000 hästar, 1700 Nm, kolfibermonocoque.
 
Topp