• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Om man ÀndÄ hade en spÄkula, hade du tagit dem pengarna du fick och slÀngt in pÄ tesla, bitcoin, dodge coin
.. nu sÀger jag inte att du inte gjort det, you get my point.

bilen i videon kostar 340 000 GBP dock plus donatorbil :p

Jo.... men de hade ju varit kul att ha kvar Ä köra ocksÄ...

Ni som kan era mercor, hur Ă€r det med det hĂ€r mini-baksĂ€tet egentligen? Verkar finnas pĂ„ bĂ„de Ă€ldre och semi-Ă€ldre. De bilarna Ă€r dock bara godkĂ€nda för en passagerare, men Ă€r det ”möjligt” att sitta dĂ€rbak? Den nyare har ju till och med bĂ€lten bak.
595BDE63-75A3-4A9C-8ED5-727439EEC10A.png
7CE23B57-AA01-44FC-9D8F-7439A67961AC.png

Efter nÄgra Är av suktande efter TT mk3 slog jag för nÄgra veckor sedan till pÄ en TTS.

Bilen gÄr ju kanonbra osv. Men nÀ. Audi Àr verkligen inte BMW. SÄ nu skall den sÀljas till förmÄn för typ M235 eller 230. Eller Cayman.....

NÄn som Àr sugen? :D

1639652535718.png

Efter nÄgra Är av suktande efter TT mk3 slog jag för nÄgra veckor sedan till pÄ en TTS.

Bilen gÄr ju kanonbra osv. Men nÀ. Audi Àr verkligen inte BMW. SÄ nu skall den sÀljas till förmÄn för typ M235 eller 230. Eller Cayman.....

NÄn som Àr sugen? :D

1639652535718.png
Vad Àr det som saknas?

Ni som kan era mercor, hur Ă€r det med det hĂ€r mini-baksĂ€tet egentligen? Verkar finnas pĂ„ bĂ„de Ă€ldre och semi-Ă€ldre. De bilarna Ă€r dock bara godkĂ€nda för en passagerare, men Ă€r det ”möjligt” att sitta dĂ€rbak? Den nyare har ju till och med bĂ€lten bak.
595BDE63-75A3-4A9C-8ED5-727439EEC10A.png
7CE23B57-AA01-44FC-9D8F-7439A67961AC.png

Det finns folk pÄ forumet som Àger eller har Àgt dem vad jag sett. De kan sÀkert svara mer utförligt.

Jag Äkt bak i den Àldre av dem dÀr vi satt tre i bilen. Skulle inte sÀga att baksÀtet Àr sÀrskilt anvÀndbart egentligen. Satt med benen bakom ena passagerare stolen och överkroppen lutandes likt en boxare i ringhörnan pÄ andra sidan. Skulle gissa att man sitter likadant den modernare R129.

En annan sak Àr att ryggstödet Àr upprÀtt lodrÀtt mer eller mindre. Det Àr obekvÀmt Àven för ett litet barn att Äka mer Àn kortare strÀckor.

Se dem som ett nödsÀte eller förvaringsplats för medhavt garage eller klÀder. Lite som i en Àldre 911. Det saknas benutrymme bakom stolarna i alla dessa bilar.

Jag har anvÀnt en Àldre luftkyld 911 och Äkt fyra. Man sitter i framrutan som förare om den bakom ska kunna sÀtta fötterna pÄ golvet bakom. Det Àr ok om man ska förflytta sig kortare strÀckor. Köra hem nÄgra vÀnner frÄn restaurang eller bio och dylikt. En SL Àr inte mer anvÀndbar Àn sÄ rent praktiskt. BekvÀmare lÄngfÀrdsvagn för tvÄ. Det Àr dess styrka.

Hade nog köpt en R129 om man ska anvĂ€nda den mycket och Ă„ka pĂ„ resor och dylikt. Även den Ă€ldre SL fixar det, men det Ă€r en Ă€ldre generation bil pĂ„ gott och ont nĂ€r det gĂ€ller komfort och trafiksĂ€kerhet. TĂ€nker mer bromsar och modernt högt trafiktempo pĂ„ kontinenten.

Lycka till!

HÀrliga bilar! Har haft bÄde 450SL och en 129 SL500 men nÀ det Àr inget baksÀte att sitta i. Om du Àr normallÄng kommer stolen vara sÄpass att det finns nÄgon enstaka cm benutrymme bak.
Har du ett litet litet barn som sitter skrÀddare gÄr det. Jag tror det dÀr baksÀtet gjordes för att mÀn skulle kunna övertyga sina fruar om att det var praktiska bilar.

LĂ„ter som om det Ă€r ”slĂ€pp” pĂ„ det alltsĂ„.
Suck, de hÀr cabfunderingarna har verkligen rört till det i huvudet.
Jag har ju vÀdrat dem tidigare hÀr i trÄden ocksÄ, fÄtt lite bra tips, men inget kÀnns sÄ dÀr sug-i-magen-bra.

Aja, ingen brÄdska, och helt klart ett i-landsproblem!

Jag har ju vÀdrat dem tidigare hÀr i trÄden ocksÄ, fÄtt lite bra tips, men inget kÀnns sÄ dÀr sug-i-magen-bra.

Mercedes E cab, Volvo C70 cab, BMW 3 cab och Saab 900/9-3 cab Àr ju kompetenta med plats för bÄde (mindre) baksÀtespassagerare och lite packning

Är det barn som ska sitta bak?

Mercedes E cab, Volvo C70 cab, BMW 3 cab och Saab 900/9-3 cab Àr ju kompetenta med plats för bÄde (mindre) baksÀtespassagerare och lite packning

Är det barn som ska sitta bak?
Japp. Den ena har en sÄdan dÀr jÀtte-barnstol, men Ä andra sidan har hon nog ingen större glÀdje av att vara med.

E-klass kÀnns som vÄr bil nÀr jag var liten, C70 blir lite dyr i skatt (vill helst ha skattefritt, lÄg driftkostnad Àr bÀst), och Den Àr inte superkul. 900/9-3 kittlar inget alls. FörlÄt @roosterman och @LyxfÀllanNÀsta .

Det som kÀnns mest intressant Àr BMW e36 eller Golf mk1. Fast dÀr Àr det nÀstan bara förnuft, och hur kul Àr det liksom? Eller Wrangler, men jag har ju redan en offroadbil.

Det enda som egentligen fĂ„r det att hugga till i maggropen Ă€r nĂ„gon amerikansk cab, men dĂ„ blir det sĂ„ mycket pengar att lĂ„sa om man inte ska ha sönderraggat ”skit”.
Jag har funderat sÄ mycket pÄ det hÀr nu, sÄ jag tror inte jag missat mÄgra alternativ, tyvÀrr.
Specen ”typ en 100K, lĂ„ga driftkostnader, plats för fyra” Ă€r svĂ„r.

Tillbaka
Topp