• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Efter att ha haft ett antal tyska kärror av olika snitt kan jag säga att den här har jag fortfarande inte tröttnat på. Komforten är minst sagt bra, har egentligen allt man kan önska sig förutom riktig sportbilsprestanda. Gubbig är den också. :)
image.jpg

Kan varm rekomenderas om man tröttnat på stötiga vrålåk och vill ha en rejäl bil. Till priset av en ny V70.

/gustav
 

Buckshot

Panerai
Copen är ju riktigt kul så den kommer undan med typ allt :D Förstår mycket väl att den får massa uppmärksamhet.
Hade det varit en Nissan Micra-cab så hade det nog blivit en del galla :p

När jag var på racing i Falkenberg för några år sedan så kunde jag köra in på området utan problem. Jag parkerade utan att betala bland utställningsbilarna. :p
 

MLP

Omega
Efter att ha haft ett antal tyska kärror av olika snitt kan jag säga att den här har jag fortfarande inte tröttnat på. Komforten är minst sagt bra, har egentligen allt man kan önska sig förutom riktig sportbilsprestanda. Gubbig är den också. :)
image.jpg

Kan varm rekomenderas om man tröttnat på stötiga vrålåk och vill ha en rejäl bil. Till priset av en ny V70.

/gustav
Får man fråga vad du pröjsar för försäkringen?
 

LéKrâk

Omega
2-Faktor
Kör 320D sedan (2011) men byts troligen en 530D touring (2013) i veckan. Någon som kan ge lite input på 530d'n?
 

Greven

Audemars
I den här åker man som en kung, eller åtminstone som en greve! ;) Sedan ger V6:an ett lagom dovt muller så man får känna sig lite extra manlig.
 
Senast ändrad:

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Med fyra kids så glider man omkring i denna. Säga vad man vill om jänkare, men bygga bilar med komfort kan de minsann, man åker som en kung, eller åtminstone som en greve! ;) Sedan ger V6:an ett lagom dovt muller så man får känna sig lite manlig trots familjebuss.
Härlig familjebil men du glömde nämna bensinförbrukningen;) Den slukar bensin som ingen annan.
 

Greven

Audemars
Denna gångens hyrbil.
Samsung SM5. Riktigt skit rakt igenom.
Så otroligt kass så det finns inte ens på kartan.
20150720_082550.jpg
Ha ha ha...var tvungen att googla bilen. Har alltså Renault en modell som heter Samsung? Ha ha ha... Extra kul att ditt betyg blir "Riktig skit rakt igenom"...ha ha ha...måste skratta lite till..ha ha ha. Så jäkla kul recension!
 

jofo

Omega
Någon som ägt 997s mk2 eller nya boxster s? Lite sugen på någon utav de bilar. Så om ni har haft någon av dessa får ni gärna skriva vad ni tyckte om bilen :)
 

par

Patek
2-Faktor
Någon som ägt 997s mk2 eller nya boxster s? Lite sugen på någon utav de bilar. Så om ni har haft någon av dessa får ni gärna skriva vad ni tyckte om bilen :)
Kört endel mk2 997s, beror ju givetvis på vad man är ute efter. Ska de vara en bil som funkar till mycket så visst. Jag tyckte dock den var för snäll. Ska man ha den som entusiastbil ska man lida lite, den ska vara obekväm, låta mycket, vara svårt att använda. Så är min inställning.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Ha ha ha...var tvungen att googla bilen. Har alltså Renault en modell som heter Samsung? Ha ha ha... Extra kul att ditt betyg blir "Riktig skit rakt igenom"...ha ha ha...måste skratta lite till..ha ha ha. Så jäkla kul recension!

Ska byta biljävel till en Kia K5 (Optima) igen.
Jag hade faktiskt ingen aning om Samsung bilar innan jag kom till Korea!
Jag hade klarat mig utan att veta.
 
Topp