• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilder på Seiko SPB143 & Co

När Seiko kom ut med att de skulle släppa den här serien klockor blev jag kär i 143:an direkt. Väntade mer än ett år tror jag innan jag slog till på en och har inte ångrat mig en sekund. Detta är den klockan jag bär mest och helst av alla i samlingen. Passar till alla typer av band med. Idag är det ett skinn-nato från singular straps på. Bandet köptes till mina 22mm klockor för några år sen men har nu krympt till perfekt för 20mm.
4E93A963-060E-4D67-9DC4-A03D95123B2A.jpeg
A19DD8E1-0CC2-48D9-B118-986DBFBECE8A.jpeg
 
Sånt är inget problem för mig. Det är en klocka jag gärna hade haft. Tråkigt att den inte kommer på länk dock.
Nej, det är kanske lite fånigt. Och jag vet att jag kommer köpa en SPB143 förr eller senare så...

Jag har testat lite olika band men fastnade för svart nato (utan spännen). Fel tråd, men här kommer en bild ändå.
 

Bilagor

  • IMG_20230505_093806.jpg
    IMG_20230505_093806.jpg
    148.9 KB · Visningar: 11
Nej, det är kanske lite fånigt. Och jag vet att jag kommer köpa en SPB143 förr eller senare så...

Jag har testat lite olika band men fastnade för svart nato (utan spännen). Fel tråd, men här kommer en bild ändå.
Snyggt!
På tal om samma urverk. Jag har två SKX (den ena är ifs pappas men jag har den nu). En 007 och en 399. Sen har jag en 7002 som ju är väldigt lik en SKX. Plus en 6309-7290 som har liknande utseende och en 6309-7040 som har samma urverk som föregående men den gamla Turtle boetten. Vågar inte slänga in bilder här för trådens renhets skull 😅😂
 

Chsv

Cartier
Det var en bra fråga, lokala urmakarn tog fram det bakom disken. Tror att det var några tester han fått in, oklart vilket märke. Väldigt bra kvalité, lite grövre men mjukt och följsamt med rejäla detaljer. Kan höra med honom så återkommer jag 🙂
20230514_135426-01.jpeg
Snygg bild🤩
 

rickards

Rolex
2-Faktor
I min värld perfekt utseende och känsla. Önskar bättre tidshållning av min men är glad ändå 😊
Jäkla synd att det alltid ska vara ett lotteri med Seikos urverk hur snygga klockorna än är. Själv har jag övergett Seiko för stunden iallafall, pga tröttnade lite på svajig tidshållning 🫤 Lustigt nog har mina Seikos med billigare 4R36 utverken varit klart stabilast, medan de 6R** jag ägt gått lite hipp som happ.
 
Jäkla synd att det alltid ska vara ett lotteri med Seikos urverk hur snygga klockorna än är. Själv har jag övergett Seiko för stunden iallafall, pga tröttnade lite på svajig tidshållning 🫤 Lustigt nog har mina Seikos med billigare 4R36 utverken varit klart stabilast, medan de 6R** jag ägt gått lite hipp som happ.
Ja jag hör dig. Min 143a var min grail innan jag köpte den och jag älskar hur den ser ut och känns. Någon dag kommer jag gå till min urmakare och be honom rucka den lite. Eller när det är dags för service på den.
 
Topp