Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag har en SPB143 och haft en Baltic Aquascaphe. Sålde Aquascaphen för den bara så likt ni. 143a och den hamnade allt mer sällan på handleden. Aquascaphen hade 39 i mm40,5 känns ändå för mycket.. Märkt att min sweet spot är 39.
Säg att den upplevs mindre eller åtminstone lika stor som sina mått
Single passTestar lite olika straps. Klockan i sig är ju lite tjock kan jag tycka så ett tunnare nato är ett måste om det ska lira för mig.
Har haft några olika men dom har legat inom ramarna för urverkets specifikationer.
SPB143 på tropicband. Håller tyvärr inte tiden som den ska så kommer nog läggas ut till försäljning. Synd, himla trevlig klocka i övrigt.
Hur håller era tiden?
Min tappar rätt så mycket. Runt 20-30sek per dygn.Har haft några olika men dom har legat inom ramarna för urverkets specifikationer.
Den senaste låg på +4 vill jag minnas.
Jag förstår.Min tappar rätt så mycket. Runt 20-30sek per dygn.
Upplever heller inte att gångreserven är i närheten av vad den ska vara.
Kanske får lämna in på service. Men lär väl kosta lika mycket som jag kan rea ut den för.Jag förstår.
Gångreserven har närmast överpresterat på mina.
Verkar vara lite utav ett lotteri med dessa urverk.
Verket är lite känsligt för i vilken position klockan är i, så låt den vila tavla upp på natten om den går lite sakta. Kan nog göra rätt stor skillnad på 10-12 timmar. Samma sak om den inte är fullt dragen det första dygnet.Kanske får lämna in på service. Men lär väl kosta lika mycket som jag kan rea ut den för.
Haft inne min på garantiservice med verkbyte som resultat, då den gick väldigt ojämnt och sakta. Efter det fick jag lämna in den igen efter två månader på ruckning… nu går den ca +3 sekunder per dygn.
SPB143 på tropicband. Håller tyvärr inte tiden som den ska så kommer nog läggas ut till försäljning. Synd, himla trevlig klocka i övrigt.
Hur håller era tiden?
Ja det är tryggast att köpa direkt av återförsäljare när det gäller Seiko...Haft inne min på garantiservice med verkbyte som resultat, då den gick väldigt ojämnt och sakta. Efter det fick jag lämna in den igen efter två månader på ruckning… nu går den ca +3 sekunder per dygn.
Oj originallänken ser ut som ett jättehög med stål i jämförelse!Testar nyinkomna US jubilee till 143an, har z199 sedan tidigare och oem länken såklart