• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilder på Seiko SPB143 & Co

LeManiac

Panerai
2-Faktor
Spb147 på Tropic Sport. (Och med ett verk som håller tiden bra)
DSC_2934-01.jpeg
 

Rooster91

Panerai
Jag saknar min spb, särskilt nu på sommaren, det måste nog bli en igen känner jag frågan är bara 143 vs 147 🤔
 
IMG_0133.jpeg

SPB143 på tropicband. Håller tyvärr inte tiden som den ska så kommer nog läggas ut till försäljning. Synd, himla trevlig klocka i övrigt.

Hur håller era tiden?
 

Cosmo

Audemars
2-Faktor
IMG_0133.jpeg

SPB143 på tropicband. Håller tyvärr inte tiden som den ska så kommer nog läggas ut till försäljning. Synd, himla trevlig klocka i övrigt.

Hur håller era tiden?
Har haft några olika men dom har legat inom ramarna för urverkets specifikationer.
Den senaste låg på +4 vill jag minnas.
 

LeManiac

Panerai
2-Faktor
Kanske får lämna in på service. Men lär väl kosta lika mycket som jag kan rea ut den för.
Verket är lite känsligt för i vilken position klockan är i, så låt den vila tavla upp på natten om den går lite sakta. Kan nog göra rätt stor skillnad på 10-12 timmar. Samma sak om den inte är fullt dragen det första dygnet.
 
IMG_0133.jpeg

SPB143 på tropicband. Håller tyvärr inte tiden som den ska så kommer nog läggas ut till försäljning. Synd, himla trevlig klocka i övrigt.

Hur håller era tiden?
Haft inne min på garantiservice med verkbyte som resultat, då den gick väldigt ojämnt och sakta. Efter det fick jag lämna in den igen efter två månader på ruckning… nu går den ca +3 sekunder per dygn.
 
Topp