• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bitcoin, Ether och andra kryptovalutor

Då har man passerad 5 dagar som "högriskspekulant"
Fungerar bra med transaktioner på Kraken när man fick klart med konto där.
Har spridit ut mig på 7-8 olika valutor.
Viktigt att diversifiera så man säkrar att man har några investeringar som går med förlust har jag lärt.
Också nåt om att inte trycka alla ägg in i samma höna....

Nog om det.
Min kaffepeng (KF) har i skrivande stund ökad till 1,36 KF.
I huvudsak tack vara att jag vaknade extrem tidigt söndag morgon. Öppnade Kraken och upptäckte en ny valuta för handel, EOS.
Köpte för 0,97 kl 04:00 söndag och sålde 20% av detta för 4,50 idag. Resterande 80% står kvar riskfritt med andra ord. (just nu i 3,90)
Bra mycket roligare än triss om man satsar belopp man kan förlora. Lägre än 0 lär det inte falla...
Kul att fler klev in i EOS, gick själv in tidigt och varit med på bergodalbanan :) Har spridit ut bland dem flesta cryptos också. Gick in i bitcoin i December så har skalat ner bitcoin innehavet för att testa cryptos.
De "riktiga" sparandet ligger dock i aktier :)

Hur ser ni på marknaden framöver @Leif och @Kvisten? Fortsatt volatilt misstänker jag. Finns de några triggers i närtid eller har ni någon crypto ni tror lite extra på? :)

Öppnade Kraken och upptäckte en ny valuta för handel, EOS.
Köpte för 0,97 kl 04:00 söndag och sålde 20% av detta för 4,50 idag. Resterande 80% står kvar riskfritt med andra ord. (just nu i 3,90)
Bra mycket roligare än triss om man satsar belopp man kan förlora. Lägre än 0 lär det inte falla...

Grattis till den affären. EOS är en intressant spelare på marknaden och potentialen finns för att den ska fortsätta växa enormt. Dock var nog prisuppgången som du upplevde mest pga hype. Folk ser EOS som en utmanare till Ethereum och tänker att den kan nå samma uppåtkurva som Ethereum så det har blivit en hel del hype kring det. I ditt ställe skulle jag nog sålt av hela innehavet vid 4,50 för att sedan köpa tillbaka när EOS blivit billigare. Fortfarande för tidigt i utvecklingen, EOS har inte testats än. Spännande att se om ICO:er börjar vända blickarna ifrån Ethereum och mot EOS istället.

Kul att fler klev in i EOS, gick själv in tidigt och varit med på bergodalbanan :) Har spridit ut bland dem flesta cryptos också. Gick in i bitcoin i December så har skalat ner bitcoin innehavet för att testa cryptos.
De "riktiga" sparandet ligger dock i aktier :)

Hur ser ni på marknaden framöver @Leif och @Kvisten? Fortsatt volatilt misstänker jag. Finns de några triggers i närtid eller har ni någon crypto ni tror lite extra på? :)

Visst är det spännande med krypton :). Marknaden kommer nog fortsätta vara volatil i sommar. Lite mixade signaler så det är svårt att dra några slutsatser. Personligen har jag valt att svalna av, glömma bort krypton lite och njuta av sommaren - jag har fördelat innehavet på kanske 8-9 valutor och låter dem utvecklas som de vill. Men jag tror att det finns en viss risk för en fortsatt nedgång. Det är någonting som jag välkomnar i så fall. En stabil konsolidering och en sista chans att köpa på sig valutor billigt innan vi går mot nya ATH efter sommaren. Ethereum blir jag mer och mer osäker på. Det har varit för mycket hype där och stor risk att den faller ännu mer. Rent subjektivt tänker jag att priset borde ligga på $150. Två spännande händelser väntar framöver. Dels Segwit-grejen med Bitcoin (1 aug är deadline), som är lite av en existensiell kris för Bitcoin och risken/möjligheten finns att vi får se en hard fork vilket i så fall kommer att leda till att priserna faller. Och dels Ethereums övergång till PoS (datumet är ännu okänt, men mycket pekar på att det blir på sensommaren/tidiga hösten) vilket också kan innebära en ytterligare hard fork av ETH.

Utan att gå närmare in på varför så kan jag tipsa om att hålla koll på följande valutor framöver: Ripple, Waves, Antshares/NEO, EOS, Lisk, PIVX, Bancor och Ubiq.
Jag tycker framförallt att Antshares/NEO verkar vara väldigt spännande (ur teknisk synpunkt). De har ju också haft fördelen att kunna lära sig av Ethereums misstag och därför bygga ett "bättre" och mer robust system. Spännande att se hur det kommer att se ut i höst. Glöm dock inte att alla altcoins (inklusive Ethereum) är extremt riskabla. Folk förstår nog inte riktigt hur stor skillnad (ute i den riktiga världen) det är mellan Bitcoin och alla andra altcoins.

Visst är det spännande med krypton :). Marknaden kommer nog fortsätta vara volatil i sommar. Lite mixade signaler så det är svårt att dra några slutsatser. Personligen har jag valt att svalna av, glömma bort krypton lite och njuta av sommaren - jag har fördelat innehavet på kanske 8-9 valutor och låter dem utvecklas som de vill. Men jag tror att det finns en viss risk för en fortsatt nedgång. Det är någonting som jag välkomnar i så fall. En stabil konsolidering och en sista chans att köpa på sig valutor billigt innan vi går mot nya ATH efter sommaren. Ethereum blir jag mer och mer osäker på. Det har varit för mycket hype där och stor risk att den faller ännu mer. Rent subjektivt tänker jag att priset borde ligga på $150. Två spännande händelser väntar framöver. Dels Segwit-grejen med Bitcoin (1 aug är deadline), som är lite av en existensiell kris för Bitcoin och risken/möjligheten finns att vi får se en hard fork vilket i så fall kommer att leda till att priserna faller. Och dels Ethereums övergång till PoS (datumet är ännu okänt, men mycket pekar på att det blir på sensommaren/tidiga hösten) vilket också kan innebära en ytterligare hard fork av ETH.
Vilka risker/möjligheter ser du för Bitcoin inför 1 aug? Läge att flytta över till annan Krypto eller Fiat lite innan eller är den redan prissatt för risken? Eller kanske bara förtränga frågan och avvakta till hösten med att logga in på Kraken (Fast inte så sannolikt att man klarar det...)

Vilka risker/möjligheter ser du för Bitcoin inför 1 aug? Läge att flytta över till annan Krypto eller Fiat lite innan eller är den redan prissatt för risken? Eller kanske bara förtränga frågan och avvakta till hösten med att logga in på Kraken (Fast inte så sannolikt att man klarar det...)

Risken är att det blir en hard fork, i vilket fall värdet kan falla. Men även om det inte blir en fork kommer vi troligtvis ha två olika BTC-valutor under en viss tid (de delas, men Segwit-varianten får stor majoritet och den andra varianten dör ut). Under denna "mellantid" kommer vi inte veta om det blir två olika BTC eller om en kommer att dö ut. Så där finns risken att alla transaktioner som har skett under denna "mellantid" på den variant som dör ut helt enkelt försvinner. Farligt om du har BTC på en exchange som bara stödjer en BTC-variant och den varianten sedan dör ut. Då försvinner alla dina pengar och du kan aldrig återfå dem. Och vi kan inte på förhand veta vilken BTC-variant som kommer att förbli. För att minimera riskerna bör du dels se till att din exchange stödjer båda BTC:er (oavsett om det blir en hard fork i slutändan eller ej) samt att undvika att göra transaktioner från tiden då Segwit implementeras till tidpunkten då vi är säkra på om det blir en realiserad hard fork eller ej. Möjligheterna däremot är ju rätt givna. Större kapacitet i BTC:s blockchain. Snabbare transaktioner, större volymer möjliga etc etc. Så själva nätverket blir mycket bättre, och detta kan ju driva upp priserna rätt rejält.

Men det är i princip omöjligt att förutse läget. Huruvida det är bättre att sälja innan ellre att rida ut vågen är ovisst. Personligen oroar jag mig inte alls nästan och har beslutat att hålla i mina BTC och rida ut vågen. Kan bli bra, kan bli dåligt.

Gått back rätt rejält nu sista dagarna. Min förhoppning var att TenX (PAY) skulle rusa lite, men var nog svårt i den allmänna röran. Har iaf köpt på mig ytterligare TenX nu på morgonen när de har gått ner så mycket, tror på den! Ska köpa på mig ytterligare ETH så fort banken får över pengarna till coinbase. Kan man köpa ETH för ~200 usd tror jag nog att man gör en god affär i det lite längre loppet.

Kollade lite på coinmarketcap och bitcoin ligger ju riktigt "bra till" med bara 8% ned senaste 24h, de andra ligger ju på 25-40% ned. Spännande. Är det läge att flytta till något annat o hoppas på uppgång eller är det bara ned nu under sommaren. Alla tar väl ut semestercash nu.

Bara min egen uppfattning, men jag tror att den där handelssidan som "förlorade" all kryptovaluta som låg på sidan åtminstone till viss del ligger bakom nedgången. Hursomhelst en välkommen dipp då jag kan snitta ner mig i Ripple som jag ligger fulltankad i. :)
Lite kul hur det blir väldigt tyst i den här tråden när kurserna går ner... :rolleyes::D

Bara min egen uppfattning, men jag tror att den där handelssidan som "förlorade" all kryptovaluta som låg på sidan åtminstone till viss del ligger bakom nedgången. Hursomhelst en välkommen dipp då jag kan snitta ner mig i Ripple som jag ligger fulltankad i. :)
Lite kul hur det blir väldigt tyst i den här tråden när kurserna går ner... :rolleyes::D
Man kanske skall veckorapportera :)
Min "kaffepeng" KF har sen insättning den 26 juni varit upp i 1,3 KF Som lägst 0,95 KF.
Ligger just nu på 1,04. Jag har nog haft tur med flytt mellan olika valutor.

Man kanske skall veckorapportera :)
Min "kaffepeng" KF har sen insättning den 26 juni varit upp i 1,3 KF Som lägst 0,95 KF.
Ligger just nu på 1,04. Jag har nog haft tur med flytt mellan olika valutor.
Kul! Jag har inte trackat så noga, men som mest var jag på 1.6x, och just nu ligger jag på ~0.85x efter att ha snittat ner mig lite. Var nog mer back igår natt. Jag har inte haft tur med flytt mellan valutor, hehe.

Ja, den gode Leif har inte visat upp några nya Rolex finansierade med kryptospekulation... ;) eller skrivit ett smack på veckor.

Anledningen till det kan jag tycka är att folk var ganska otacksamma till det han skrev. Just spydiga och ironiska kommentarer som denna och ev. lite avundsjuka så ledsnar man till slut. Det är min femma i varför han inte skriver längre. Marknaden har gått ner, som vilken annan marknad. Ni får spekulera vidare :)

Anledningen till det kan jag tycka är att folk var ganska otacksamma till det han skrev. Just spydiga och ironiska kommentarer som denna och ev. lite avundsjuka så ledsnar man till slut. Det är min femma i varför han inte skriver längre. Marknaden har gått ner, som vilken annan marknad. Ni får spekulera vidare :)
Lite ska man ju kunna tåla. Iaf jag uppskattar @Leif och @Kvisten inlägg, och när jag skrev "vad tyst det var" hade jag inte primärt dessa två herrar i åtanke. :) Trist att diskussionerna ska dö ut dock. Finns ju mycket kring själva teknologin samt nyheter och nästa steg som är intressant att diskutera. Allt behöver ju inte handla om kursrörelser. Ang de halvspydiga kommentarerna; jag tror många är cyniska här, med flashbacks från IT-eran när t.o.m. taxichaffisen gav börstips. :) Jag tror samtliga som någon gång skrivit i den här tråden är eniga om att blockchainteknologin är nästa stora grej, men eftersom ingen har en susning hur fasen det ska värderas blir det ju extremt spekulativt. Vilket också alla vet. Därmed inte sagt att man ska få vara spydig för det. Jag är förövrigt lite förvånad över att ingen slänger sig med spydiga kommentarer i den där travtråden som dök upp. Verkar iofs endast vara 1-2 pers som skriver och flashar wristshots, så mer för inbördes beundran vad det verkar... :rolleyes:

Lite ska man ju kunna tåla. Iaf jag uppskattar @Leif och @Kvisten inlägg, och när jag skrev "vad tyst det var" hade jag inte primärt dessa två herrar i åtanke. :) Trist att diskussionerna ska dö ut dock. Finns ju mycket kring själva teknologin samt nyheter och nästa steg som är intressant att diskutera. Allt behöver ju inte handla om kursrörelser. Ang de halvspydiga kommentarerna; jag tror många är cyniska här, med flashbacks från IT-eran när t.o.m. taxichaffisen gav börstips. :) Jag tror samtliga som någon gång skrivit i den här tråden är eniga om att blockchainteknologin är nästa stora grej, men eftersom ingen har en susning hur fasen det ska värderas blir det ju extremt spekulativt. Vilket också alla vet. Därmed inte sagt att man ska få vara spydig för det. Jag är förövrigt lite förvånad över att ingen slänger sig med spydiga kommentarer i den där travtråden som dök upp. Verkar iofs endast vara 1-2 pers som skriver och flashar wristshots, så mer för inbördes beundran vad det verkar... :rolleyes:

Jag tror dock inte KS är bästa forumet för cryptospekulation. Bättre att skapa ett konto Reddit eller liknande, där deras subreddits har 10-tusentals användare

https://www.reddit.com/r/CryptoMarkets/
https://www.reddit.com/r/ethtrader/
https://www.reddit.com/r/BitcoinMarkets/
https://www.reddit.com/r/cryptotrader/

Jag tror dock inte KS är bästa forumet för cryptospekulation. Bättre att skapa ett konto Reddit eller liknande, där deras subreddits har 10-tusentals användare

https://www.reddit.com/r/CryptoMarkets/
https://www.reddit.com/r/ethtrader/
https://www.reddit.com/r/BitcoinMarkets/
https://www.reddit.com/r/cryptotrader/
Kollat lite, men tycker kvalitén är undermålig. Det är just spekulation kring kurs jag inte finner särskilt intressant. Ingen vet ju menar jag. Mer intressant att titta på hur teknologin ser ut, användningsområden, vad som ligger härnäst, osv. Tack för länkarna dock! Ska kika lite närmare på det! :)

Lite ska man ju kunna tåla.

Det tycker jag inte att man ska. Det är jävligt trist om det är den mentaliteten vi har att man ska kunna "tåla lite" och få skit och spydiga kommentarer. Även om man flashar med klockköp, så tycker jag det är fel att bete sig som en idiot, även om vi är anonyma.

Det tycker jag inte att man ska. Det är jävligt trist om det är den mentaliteten vi har att man ska kunna "tåla lite" och få skit och spydiga kommentarer. Även om man flashar med klockköp, så tycker jag det är fel att bete sig som en idiot, även om vi är anonyma.
Alltså det är ju lite skillnad mellan "tåla lite" och "bete sig som en idiot". Inte binärt direkt. Håller helt med dig om att man inte ska vara en dryg jävel bakom tangentbordet. Men det vore samtidigt jävligt trist om vi blev ett PK-forum...

Tror du är den förste som använder ordet "idiot" hursomhelst...

Alltså det är ju lite skillnad mellan "tåla lite" och "bete sig som en idiot". Inte binärt direkt. Håller helt med dig om att man inte ska vara en dryg jävel bakom tangentbordet. Men det vore samtidigt jävligt trist om vi blev ett PK-forum...

I fall jag berättar om mina framgångar och delar med mig hur det har gått till och får då negativt svar tillbaka så ska jag då tåla situationen? Såklart jag blir ledsen. Blir inte du det? Inte så att jag ler och blir lycklig över det. Det handlar inte om att bli ett PK-forum. Det känns trist att läsa negativ feedback när någon bidrar med så pass och visar sin framgång. Vi kan inte påstå att (i det här fallet) Leif inte har bidragit med väldigt mycket till tråden, han har bidragit med väldigt mycket tycker jag!

edit: skicka mig ett PM i fall du vill argumentera vidare.

I fall jag berättar om mina framgångar och delar med mig hur det har gått till och får då negativt svar tillbaka så ska jag då tåla situationen? Såklart jag blir ledsen. Blir inte du det? Inte så att jag ler och blir lycklig över det. Det handlar inte om att bli ett PK-forum. Det känns trist att läsa negativ feedback när någon bidrar med så pass och visar sin framgång. Vi kan inte påstå att (i det här fallet) Leif inte har bidragit med väldigt mycket till tråden, han har bidragit med väldigt mycket tycker jag!
Jag tycker inte att du ser det hela utifrån ett nyanserat perspektiv då du överdriver vissa aspekter, men jag har å andra sidan inte följt tråden eller dessa spydigheter slaviskt, så jag kanske har missat något. Hursomhelst en meningslös diskussion. Vi är båda emot påhopp, och endast Leif kan säga om han har känt sig träffad, och i så fall av vilka.

Nu verkar det vända uppåt igen lite sakteliga.
Med tanke på att valutorna har olika för och nackdelar tycker jag det är lustigt att dom följer varandra så slaviskt upp och ner. Kanske att valutorna trots allt mest handlas i rent spekulationssyfte utan en tanke på för/nackdelar användningsområden ?

Så tråkigt det är att läsa kommentarer om påhopp och icke-påhopp istället för kommentarer om krypton. De flesta här vet ju redan att Carlf är en väldigt bitter person så då är det bara att "move on" och inte ägna någon mer tanke åt det. I början blev jag irriterad, men när jag sedan såg dennes kommentarer i andra trådar (exv tråden om fastighetsaffärer och diskussionen kring mäklare) förstod man ju att han har en allmänt spydig inställning och att det inte har något med krypton som sådana att göra. Men rätt synd för han verkar vara rätt kunnig inom TA och skulle säkert kunna bidra positivt till tråden. Anyways, låt oss fortsätta diskussionen om krypton.

För egen del har intresset svalnat lite. Självklart beror det lite på nedgången, men mest är det nog för att det är sommar ute och hjärnan inriktar sig hellre på sommaraktiviteter. Men minst en gång om dagen går jag ändå in och kollar kurser, läser nyheter och håller mig allmänt uppdaterad.

Korrigeringen som vi har sett är inte helt oväntad. Kollar man på bokexempel på hur kurser brukar gå så ser man mycket likheter med hur det har gått med krypton. Tror till och med att Leif bifogade en bild på det några sidor bak i tråden. Jag håller i mina krypton långsiktigt och ser ingen större fara med nedgången - jag är fortfarande övertygad om att vi snart går mot nya ATH-nivår för de flesta valutor. Men det är i dessa tider om man är glad att man inte har för mycket kapital i krypton :). Att bara kunna släppa allting om man känner för det är guld värt. Jag skulle vara superstressad om jag skulle haft summorna som Leif handlar med och skulle inte alls kunna njuta av sommaren.

Men nu är de flesta valutor på rea och det är nog en bra tidpunkt att köra in fler kronor i krypton för den som hade planerat att göra det.

Och för den som vill ge sig in i leken nu så gäller det att tänka på att många altcoins är rena bedrägerier och ännu fler kommer förr eller senare vara värda 0. Så det gäller att läsa på lite innan man kör in pengar i obskyra altcoins. Exempelvis Veritaseum är en skitvaluta som man ska hålla sig borta ifrån. För att bedöma vilka valutor som har stor potential bör man läsa på om själva valutan (först på den egna hemsidan och sedan på olika portaler) och sedan undersöka teamet bakom valutan. Teamet är i mitt tycke den viktigaste faktorn. Vad tror ni händer med ETH om Vitalik Buterin väljer att släppa projektet och istället vända sig till ETC? Det gäller att hitta valutor där utvecklarna har en bra track record. Några altcoins som har ett "riktigt" värde och som har superteam i grunden är Ethereum, Ripple, Litecoin, Monero, Dash, EOS, Antshares/NEO och Waves. Dessa valutor har därför mycket god långsiktig potential imo.

Senast ändrad:
Så tråkigt det är att läsa kommentarer om påhopp och icke-påhopp istället för kommentarer om krypton. De flesta här vet ju redan att Carlf är en väldigt bitter person så då är det bara att "move on" och inte ägna någon mer tanke åt det. I början blev jag irriterad, men när jag sedan såg dennes kommentarer i andra trådar (exv tråden om fastighetsaffärer och diskussionen kring mäklare) förstod man ju att han har en allmänt spydig inställning och att det inte har något med krypton som sådana att göra. Men rätt synd för han verkar vara rätt kunnig inom TA och skulle säkert kunna bidra positivt till tråden. Anyways, låt oss fortsätta diskussionen om krypton.

För egen del har intresset svalnat lite. Självklart beror det lite på nedgången, men mest är det nog för att det är sommar ute och hjärnan inriktar sig hellre på sommaraktiviteter. Men minst en gång om dagen går jag ändå in och kollar kurser, läser nyheter och håller mig allmänt uppdaterad.

Korrigeringen som vi har sett är inte helt oväntad. Kollar man på bokexempel på hur kurser brukar gå så ser man mycket likheter med hur det har gått med krypton. Tror till och med att Leif bifogade en bild på det några sidor bak i tråden. Jag håller i mina krypton långsiktigt och ser ingen större fara med nedgången - jag är fortfarande övertygad om att vi snart går mot nya ATH-nivår för de flesta valutor. Men det är i dessa tider om man är glad att man inte har för mycket kapital i krypton :). Att bara kunna släppa allting om man känner för det är guld värt. Jag skulle vara superstressad om jag skulle haft summorna som Leif handlar med och skulle inte alls kunna njuta av sommaren.

Men nu är de flesta valutor på rea och det är nog en bra tidpunkt att köra in fler kronor i krypton för den som hade planerat att göra det.

Och för den som vill ge sig in i leken nu så gäller det att tänka på att många altcoins är rena bedrägerier och ännu fler kommer förr eller senare vara värda 0. Så det gäller att läsa på lite innan man kör in pengar i obskyra altcoins. Exempelvis Veritaseum är en skitvaluta som man ska hålla sig borta ifrån. För att bedöma vilka valutor som har stor potential bör man läsa på om själva valutan (först på den egna hemsidan och sedan på olika portaler) och sedan undersöka teamet bakom valutan. Teamet är i mitt tycke den viktigaste faktorn. Vad tror ni händer med ETH om Vitalik Buterin väljer att släppa projektet och istället vända sig till ETC? Det gäller att hitta valutor där utvecklarna har en bra track record. Några altcoins som har ett "riktigt" värde och som har superteam i grunden är Ethereum, Ripple, Litecoin, Monero, Dash, EOS, Antshares/NEO och Waves. Dessa valutor har därför mycket god långsiktig potential imo.
Jag är inte bitter, däremot verkar det känsligt med annat än "ja-sägare" eftersom du måste gå till personangrepp?

Det slutar säkert som du skriver med några vinnare och en hel del förlorare, så att sprida ut det är ännu viktigare än för mera normala spekulationer om man inte vill ha helt lotto. Det kan ju i och för sig vara motsvarande lotto ändå, men är man medveten om det är det kul att följa.
Klocksnacks första? bitciontråd konkluderade med att det var för sent att hoppa på tåget. Då låg Bitcionkursen på 150. Idag 2400
https://klocksnack.se/threads/ot-bitcoins-vad-tror-ni.15960/

Kul att du skriver "som vilken annan marknad". Det allt annat än precis just det och därför finns det inget att diskutera. För ingen vet nått. Angående nedgång, så är det krasch och panik, för att dagen efter vara "konsolidering" och nya "ATH". Lägg där till 100-tals "ICOer" som alla har "enorm potential" och därför handlas i spekulation utan att någon vet vad man handlar. Inte konstigt det blir lite substans.

Har velat fram å tillbaka kring kryptos sen hedenhös. Just nu kan man ju sparka sig själv eftersom man inte klev på Bitcoin för en herrans massa år sen men men - det är ju lätt att vara efterklok. Då tyckte jag det verkade vara den finansiella motsvarigheten till klockvärldens "beats" ;)

Nu är det dock så att det trillar in en slant (runt 25K ser det ut som) via ett oväntat avlägset arv.
Det är ju pengar jag inte har ett "direkt behov" av, inte väntat mig och inte har något direkt utgiftshål att lappa igen... Dock vet jag ju med mig att jag inte har fokus nog att vara aktiv i trading utan det skulle nog bli en "fire and forget" under överskådlig tid..

Frågan är nu:
Klocka eller Krypto?

Har velat fram å tillbaka kring kryptos sen hedenhös. Just nu kan man ju sparka sig själv eftersom man inte klev på Bitcoin för en herrans massa år sen men men - det är ju lätt att vara efterklok. Då tyckte jag det verkade vara den finansiella motsvarigheten till klockvärldens "beats" ;)

Nu är det dock så att det trillar in en slant (runt 25K ser det ut som) via ett oväntat avlägset arv.
Det är ju pengar jag inte har ett "direkt behov" av, inte väntat mig och inte har något direkt utgiftshål att lappa igen... Dock vet jag ju med mig att jag inte har fokus nog att vara aktiv i trading utan det skulle nog bli en "fire and forget" under överskådlig tid..

Frågan är nu:
Klocka eller Krypto?

Varför inte en (vintage)klocka för hälften och krypto för resten? Marknaden har gått ner rejält nu och de flesta valutor är på rea. Men fundamentalt är tekniken as good as ever och fortfarande extrem potential på sikt (nedgången orsakad mest av paniksälj). Så man skulle kunna hävda att det är bra köpläge just nu. Och sen är det fredag, så det är extra stor rea (marknaden tenderar att gå ner på fredagar för folk cashar väl in inför helgsup).

Spännande valutor som EOS, Monero, Antshares/Neo och Waves är superbilliga just nu. Kommer väl ta tid för exv BTC och ETH att dubbla sina värden, men de förstnämnda lär dubbla och tredubbla sina värden rätt fort. On the flipside så är ju risken också större att de mindre altcoinen krashar.

Och sen är det fredag, så det är extra stor rea (marknaden tenderar att gå ner på fredagar för folk cashar väl in inför helgsup).
This.
Jag inser att jag aldrig kommmer nå denna nivå av analytisk förmåga. Synd, för det verkar finnas kosing att tjäna här. Snabba cash och allt det där ;)

Nu verkar bitcoin krypa under 2000 usd strecket. Ingen ide att växla över till något annat, de sjunker ju mer.

Tillbaka
Topp