Så tråkigt det är att läsa kommentarer om påhopp och icke-påhopp istället för kommentarer om krypton. De flesta här vet ju redan att Carlf är en väldigt bitter person så då är det bara att "move on" och inte ägna någon mer tanke åt det. I början blev jag irriterad, men när jag sedan såg dennes kommentarer i andra trådar (exv tråden om fastighetsaffärer och diskussionen kring mäklare) förstod man ju att han har en allmänt spydig inställning och att det inte har något med krypton som sådana att göra. Men rätt synd för han verkar vara rätt kunnig inom TA och skulle säkert kunna bidra positivt till tråden. Anyways, låt oss fortsätta diskussionen om krypton.
För egen del har intresset svalnat lite. Självklart beror det lite på nedgången, men mest är det nog för att det är sommar ute och hjärnan inriktar sig hellre på sommaraktiviteter. Men minst en gång om dagen går jag ändå in och kollar kurser, läser nyheter och håller mig allmänt uppdaterad.
Korrigeringen som vi har sett är inte helt oväntad. Kollar man på bokexempel på hur kurser brukar gå så ser man mycket likheter med hur det har gått med krypton. Tror till och med att Leif bifogade en bild på det några sidor bak i tråden. Jag håller i mina krypton långsiktigt och ser ingen större fara med nedgången - jag är fortfarande övertygad om att vi snart går mot nya ATH-nivår för de flesta valutor. Men det är i dessa tider om man är glad att man inte har för mycket kapital i krypton
. Att bara kunna släppa allting om man känner för det är guld värt. Jag skulle vara superstressad om jag skulle haft summorna som Leif handlar med och skulle inte alls kunna njuta av sommaren.
Men nu är de flesta valutor på rea och det är nog en bra tidpunkt att köra in fler kronor i krypton för den som hade planerat att göra det.
Och för den som vill ge sig in i leken nu så gäller det att tänka på att många altcoins är rena bedrägerier och ännu fler kommer förr eller senare vara värda 0. Så det gäller att läsa på lite innan man kör in pengar i obskyra altcoins. Exempelvis Veritaseum är en skitvaluta som man ska hålla sig borta ifrån. För att bedöma vilka valutor som har stor potential bör man läsa på om själva valutan (först på den egna hemsidan och sedan på olika portaler) och sedan undersöka teamet bakom valutan. Teamet är i mitt tycke den viktigaste faktorn. Vad tror ni händer med ETH om Vitalik Buterin väljer att släppa projektet och istället vända sig till ETC? Det gäller att hitta valutor där utvecklarna har en bra track record. Några altcoins som har ett "riktigt" värde och som har superteam i grunden är Ethereum, Ripple, Litecoin, Monero, Dash, EOS, Antshares/NEO och Waves. Dessa valutor har därför mycket god långsiktig potential imo.